- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
problem z przeniesieniem usługi stacjonarnej
Witam,
Ponad miesiąc temu złożyłem zgłoszenie o przeniesienie usługi pod inny adres. Po około 3 tygodniach przyszedł technik obejrzeć jak wygląda sytuacja, aby sporządzić kosztorys. Skrzynka znajduje się 20 m od granicy mojej działki po drugiej stronie ulicy(droga nie utwardzona).
Dzisiaj dowiedziałem się, ze instalacja usługi jest nie możliwa gdyż koszty podłączenia są zbyt wysokie. (3500zł). W kosztorysie napisali, że trzeba kopać 30m od skrzynki do działki i 40m na terenie działki.
Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Czy można jakoś podzielić się kosztami z orange? Albo czy mogę samemu wykopać rów pod kabel na własnej działce? Powinno to zmniejszyć koszt podłączenia usługi.
Macie jakieś porady ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
problem z przeniesieniem usługi stacjonarnej
Witam
Indywidualne wkopanie przewodu powinno ograniczyć koszty dla montera do kosztów podłączenia. Problem może być w tym, że bez zezwolenia nie powinieneś wykonywać żadnych wykopów przy skrzynkach operatorskich (ryzyko uszkodzenia kabli głównych i innych przyłączy a co za tym idzie kar z tym związanych nie zapominając o możliwości porażenia prądem) Wszystko zależy od usytułowania skrzynki. Jeżeli stała by blisko Twojej działki, nie było by problemu, bo można było by wkopać przewód na niewielkiej głębokości, ponieważ w większości przebiegał by po Twoim terenie, a wtym przypadku "płytkie" wkopanie przewodu może skutkować jego uszkodzeniem przez osoby trzecie, ponieważ jego spora część będzie poza Twoją posesją..."ryzyk fizyk" i ewentualne pilnowanie, aby nikt nie kopał na odcinku ułożenia kabla...
Pamiętaj, aby nie kłaść byle czego. Pdpytaj się jaki przewód preferują monterzy 🙂 Powodzenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
problem z przeniesieniem usługi stacjonarnej
Witaj!
Jeżeli w trakcie realizacji zlecenia na przeniesienie usługi technik stwierdził brak mozliwości technicznych zmiany adresu instalacji standardowo wysyła się pismo z potwierdzeniem, że się nia da. Dotychczasowa umowa pozostaje w mocy a usługa dalej jest świadczona na starym adresie. Orange nie przewiduje partycypacji w kosztach wykonania przyłącza więc za wiele pod tym kątem się nie zrobi. Ewentualnie możesz napisać jakiś wniosek czy oświadczenie, że chcesz się podzielić kosztem i wysłać to na adres korespondencyjny, ale małe szanse. Pozostaje poszukać alternatywy. Może LTE?
Co do samych działań jakie można wykonać odnośnie usługi stacjonarnej:
- jeżeli Ty się przeprowadzasz, ale na starym adresie ktoś inny będzie potrzebował dostępu do Internetu to można zrobić cesję usługi,
- jeżeli pozbywasz się dotychczasowego lokalu lub tracisz do niego prawa to możesz złożyć rezygnację z usługi. Orange odłączy Ci usługi bez kary pod warunkiem przedstawienia dowodu posiadania praw lokalowych do nowego adresu (np. akt własności).
Pragnę tylko nadmienić, że brak możliwości zmiany adresu instalacji w świetle prawa nie upoważna do rozwiązania umowy z winy operatora. To, że Orange umożliwia takie działanie to tylko i wyłącznie wewnętrzne ustalenia Orange. Inni operatorzy mogą mieć inne rozwiązania albo ich brak.