Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

problem z połączeniem z serwerem firmowym

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Recenzent
  • 14
  • 20
  • 0

problem z połączeniem z serwerem firmowym

Cześć

czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi, co mam zrobić aby połączyć się ze służbowym serwerem poprzez szyfrowane łącza? Korzystam z internetu domowego, mam Flyboxa LTE i mój informatyk po sprawdzeniu połączeń przez TeamViewera orzekł, że prawdopodobnie połączenie poprzez router ma zablokowane jakieś serwery proxy i stąd problem. Dodam, że próba połączenia poprzez hotspota z telefonu udała się bez problemu. Wsparcie techniczne Orange odesłało mnie do tego forum twierdząc, że nie blokują żadnych proxy. Może jakieś sugestie co powinienem sprawdzić i jak? dodam, że jestem w tych kwestiach średnio zorientowany, więc jeśli już, proszę o "łopatologiczne" rady. Z góry dziękuję

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 19, Pasjonat
  • 392
  • 472
  • 1

problem z połączeniem z serwerem firmowym

@Wolnobieg 

musisz się dowiedzieć czy Twój koncentrator VPN w pracy czyli Forti jest skonfigurowany tak że dopuszcza też połączenia SSL VPN, to powie Ci tylko Twój informatyk, jeśli jest taka możliwość to od razu niech Ci powie co masz sobie ustawić na kliencie VPN na swoim komputerze, jeszcze się nie spotkałem żeby jakieś urządzenie tyou router w domu czy LTE blokowało połączenia SSL natomiast bardzo często są różnego typu problemy z IPSec zwłaszcza na połączeniach

jak pozostaniesz na IPv6 na swoim routerze w domu to nie będzie miało znaczenia dla SSL, on działa tak samo dobrze dla IPv4 jak i dla IPv6...napisałem Ci tak żebyś w razie czego mógł zacytować swojemu informatykowi 😉

nie możesz zadzwonić teraz do informatyka w swojej firmie i się dowiedzieć??

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

30 ODPOW. 30

Poziom 37, Guru **
  • 12144
  • 23533
  • 454

problem z połączeniem z serwerem firmowym

@Wolnobieg masz wykupioną usługę VPN Orange, czy tylko firmowy VPN? Korzystasz tylko z samego internetu LTE od Orange i dopiero chcesz nawiązać połączenie?

Może być taka sytuacja, że trzeba porty otworzyć w routerze, aby nawiązać połączenie.


Poziom 13, Recenzent
  • 14
  • 20
  • 0

problem z połączeniem z serwerem firmowym

dzięki za zainteresowanie

nie wiem czy mam usługę VPN Orange - jeśli jest w pakiecie Internet Domowy 4G to mam, jeśli nie jest, to raczej nie. Firmowy VPN pewnie jest, jak to zazwyczaj. W domu korzystam tylko z tego internetu od zeszłego lata (nie ma w tej lokalizacji innych opcji). Natomiast teraz, z uwagi na czasy, pracuję z domu i nie mogę dostać się do firmowych serwerów, chociaż z innych miejsc w Polsce i z hoteli (korzystając z cudzych sieci oczywiście) nie miałem dotąd problemu. Tymczasem tu, poprzez router - nie da się. Informatyk próbował na różne sposoby coś zrobić, ale kiedy się okazało że korzystając z sieci poprzez telefon problem znika - orzekł że to kwestia internetu i że w tym już pomóc nie może.


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26367
  • 1321

problem z połączeniem z serwerem firmowym

czy ten hotspot z telefon robiłeś z karty sim Orange? czy z innej sieci?

Poziom 13, Recenzent
  • 14
  • 20
  • 0

problem z połączeniem z serwerem firmowym

telefon też jest w Orange


Poziom 37, Guru **
  • 12144
  • 23533
  • 454

problem z połączeniem z serwerem firmowym

@Wolnobieg przywracałeś router do ustawień fabrycznych? Może w tedy uda się nawiązać połączenie. Wygląda, że coś nie tak z routerem.


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26367
  • 1321

problem z połączeniem z serwerem firmowym

Czy na telefonie i routerze jest ten sam punkt dostępu (apn)?

Router podłączony jest z docelowym urządzeniem przez wifi czy kablem?

Poziom 19, Pasjonat
  • 392
  • 472
  • 1

problem z połączeniem z serwerem firmowym

@Wolnobieg 

Pytanie z jakiego vpn korzystasz, najlepiej działają połączenia oparte na protokole SSL VPN, z mojego doświadczenia wynika ze w LTE od Orange bywają problemy z vpn opartym o iPSec albo starym PPTP, dowiedz się od swojego Informatyka, zalecam SSL VPN

czasem pomaga przestawienie ustawień APN na routerze LTE na IPv4, domyślnie jest IPv6, on niestety potrafi blokować niektóre typy połączeń vpn

telefon masz w Orange czy u innego operatora? napisałeś ze po ustawieniu hotspot na telefonie zadziałało Ci, moze w ustawieniu tego flybox trzeba zaznaczyć wsparcie dla protokołu vpn jesli masz w ustawieniach taką opcję


Poziom 13, Recenzent
  • 14
  • 20
  • 0

problem z połączeniem z serwerem firmowym

Cześć

dobrze, że pojawiają się pytania - to znaczy, że może coś się uda wymyślić 🙂

@pawel__b  - jakiego VPN ma moja firma nie wiem, aplikacja to FortiClient, po niedzieli się mogę dowiedzieć. Przestawiłem już APN na routerze LTE na IPv4 - zanim napisałem pierwszy raz, poszperałem trochę :). niestety, nic to nie dało. Telefon mam również w Orange, zatem nie jest to kwestia operatora, raczej sprzęt, albo jakieś ustawienia. Żadnej opcji związanej z VPN w ustawieniach routera nie znalazłem, więc tu raczej zmienić nic nie mogę, sprawdzę jeszcze raz. O ile się orientuję (ale mogę się mylić), mój abonament obejmuje również połączenia VPN.

Jeśli chodzi o sieć firmową - z tego co wiem, nikt z prawie setki osób pracujących teraz zdalnie nie ma problemu z dostępem do serwerów.

 


Poziom 40, Guru *****
  • 31052
  • 26367
  • 1321

problem z połączeniem z serwerem firmowym

Pokaż co masz ustawione w routerze zamazując dane indywidualne.