- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
Witam,
Posiadam internet domowy z prędkością do 20 Mb/s. Z tą prędkością od ok.2 lat, ale używamy internetu od Orange już ponad 10 lat. Do tej pory problemy czy awarie można było policzyć na palcach jednej ręki..
Posiadam duży dom, parter, dwa pietra i poddasze i do tej pory miałam 2 routery TP Link oraz dwa Extendery z TP Link które zapewniały mi zasięg Internetu w całym domu. Wszystkie urządzenia łączyły się po Wifi i "śmigały" przez ostatnie kilka lat.
Od kilku tygodni mam jednak problem ze "zrywaniem" internetu przy łączeniu po WIFI. Tzn. wszystkie diody na routerze święcą się jakby internet był, jednak wszystkie urządzenia które próbuję podłączyć pokazują mi znak WiFi z wykrzyknikiem i komunikat "Połączono, bez internetu" . Nie ma znaczenia czy to laptop (mam dwa, oba Win10), tablet Samsung/ Lenovo/Ipad, Androidy tak samo (od Huawei P9 po Galaxy Note 10+), Smart TV Samsunga i LG - wszędzie to samo.
Internet znika w nieregularnych porach, zdarza się że nie ma wgl problemu, znika tylko wieczorem lub nie ma go cały dzień. Włączenie i wyłączenie routera już teraz nie zawsze pomaga.
Zdarza się że tylko jedna z sieci (Np. Extender 1) daje taki komunikat, czasem wszystkie.
W ostatni czwartek Internet przestał działać wgl, "wrócił" dopiero wieczorem, w piątek było ok.
Akurat skończyła mi się umowa i w nowej mam teraz telefon stacjonarny VoIP oraz telewizję, więc dostałam też w zestawie FunBoxa 2.0. Uznałam że to sprawdzę i go podłączę - w razie gdyby problem ze zrywaniem był powodowany przez TP Linka to byłoby potwierdzenie.
Po podłączeniu FunBoxa w sobotę popołudniu wydawało się że wszystko działa ok, jedynie Extendery trzeba zresetować i ustawić na nowo, ale to nie byłby problem.
Jednak od soboty wieczorem Internet już całkiem się poddał. Reset (wył i wł) routera pomaga na kilka minut, potem znowu widzę "Połączono, bez Internetu". Co ciekawe zdarza się, że na jedym urządzeniu sieć daje Internet, a na drugim, leżącym obok. łączącym się z tą samą siecią mamy już "Połączono, bez Internetu".
Oryginalny set up:
• TP Link TD-W8951ND jako główny router, jakieś 30cm od miejsca w którym wszystkie "kable do internetu/telefonu" wchodzą ze słupa do mojego domu. - na 2 piętrze.
• Portem ETH1 mam podłączony na parter drugi TP Link który daje mi WiFi na parterze (TL-WR740N).
• Poza tym na 1 piętrze i poddaszu dwa Externdery z TP Link, oba łączące się oryginalnie z głównym routerem (Oba to modele TL-WA850RE)
Obecnie jedyna zmiana to podłączenie FunBoxa 2.0 w miejscu TD-W8951ND na drugim piętrze.
FunBox tak samo jak TP Link pokazuje, że wszystko jest "ok", diody świeca na zielono nawet gdy stoję pod nim i w telefonie widzę "Połączono, bez internetu".
Po wejściu w ustawienia FunBoxa też pokazuje mi się tam że sieć jest ok, mimo że internet nie działa.
Nie udało mi się zrobić diagnostyki sieci przez Mój Orange, ponieważ aktualnie jest jakaś przerwa serwisowa..
Najlepiej w tym momencie działa drugi router na parterze TL-WR740N, który jest podłączony do FunBoxa kablem, ale on też szwankuje, jedynie trochę mniej niż cała reszta (laptop łączy się w miarę bez problemu, smartfon już ma problem).
Spróbowałam usunięcia dopisku "Ivp6" z loginu do neostrady w ustawieniach FunBoxa. Wydawało się, że jest lepiej, ale jedynie przez godzinę.
Nie pomogło też podzielenie WiFi na pasma 2.4GHz i 5 GHz (znowu, na chwilę było lepiej, potem powrót do tego samego zrywania)..
Czy macie może pomysł co tutaj może być nie tak? Nic nie było zmieniane, problem pojawił się nagle kilka tyg temu, ale ostatnie 3 dni to jakaś tragedia - zwłaszcza że pracuję z domu i potrzebuję stałego połączenia z internetem po VPNie..
Czy to może być jeszcze coś po mojej stronie, czy to raczej wina linii i pozostało mi to teraz tylko zgłosić do Orange?
Oczywiście jeśli trzeba podać więcej szczegółów, nie ma problemu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ewel2 wygląda mi, że któryś ze wzmacniaczy jest za daleko od FunBox-a, więc działa na granicy zasięgu. Dlatego mogą występować zaniki internetu.
Jak masz zanik internetu, to na FunBox-ie dalej masz dostęp do internetu?
Co do sieci, to najlepszym rozwiązaniem będzie połączenie przez kabelek wzmacniaczy i routerów, a nie przez WiFi.
Proponuję jeszcze sprawdzić przy użyciu WiFi Analyser, czy w pobliżu na danym kanale nie ma innych sieci WiFi. Jeżeli są, to proponuję zmienić kanał, na mniej obciążony.
Do analizy sieci polecam Mój FunBox. Ułatwi dobranie optymalnego kanału WiFi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ketrasaArtur W tym momencie "poddałam" się z ustawianiem wzmacniaczy, ponieważ internet zanika też na głównym routerze czyli teraz FunBoxie. Tym samym sieci które mam z Extenderów jak i te główne prosto z FunBoxa zsuwają i wywalają mi komunikat "podłączono bez Internetu".
Nie ma znaczenia czy to główna sieć prosto z FunBoxa czy któryś wzmacniacz czy drugi router który mam podpięty po kablu do FunBoxa..
Wydaje mi się ze wzmacniacze są ustawione w najbardziej optymalnych miejscach, mam je od ponad roku i działały pięknie do tej pory. Nawet udawało mi się łapać wifi w ogrodzie co wcześniej było niemożliwe. Niestety przez to ile mam pięter i jak mam kable "puszczone" przez ściany nie mam opcji podpięcia ich po kablu bez generalnego remontu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
Jeszcze co do opcji z Wifi Analyzer - sprawdzone. Niby wszysko jest pięknie, zasięg ok. ale internet znika .
Nie mam pobliżu sieci innych niż moje własne (więc główna z FunBox i dwa extendery i daleko na parterze trzecia która mam z drugiego routera).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ewel2 Ja bym zaczął od analizy pracy netu na samym modemie. Jak zaczniesz szukać wszędzie, to nie znajdziesz problemu nigdzie. Systemowo. Odłączyłbym wszystko od modemu. Zrobił reset do fabryki i skonfigurował sam modem . Jeden dzień bym poobserwował działanie. Na wifi i na laptopie dopiętym do modemu kablem. Problem może być po stronie centrali, więc trzevlba zerknąć na parametry liniowe i długość sesji na loginie. Gdy będzie ok ( znaczy nie rozłączy) to bym dopiął kolejne urządzenie. I tak dalej...
Wiem, czas i brak sieci, ale inaczej nie dojdziesz powodu. Może któreś z urządzeń padło i jest konflikt na DHCP? Może ma synchro a nie przenosi netu?
Trudno powiedzieć tak na odległość...
P.S. routowanie w kaskadzie może być kłopotliwe jak coś po drodze da ciała lub zresetuje się do fabryki z jakiegoś powodu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ewel2 sprawdź jeszcze jakie kontrolki się świecą na routerze, jak masz zanik internetu. Najbardziej interesuje mnie @ - małpką.
Jak możesz, to wrzuć screena z parametrami linii na FunBox-ie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ketrasaArtur Właśnie podeszłam sprawdzić, bo akurat internet przestał działać - wszystkie kontrolki na FunBoxie świecą na zielono, ta z "@" również, bez żadnego "mrugania" a jednocześnie mnie rozłączyło z siecią...
Załączam też screena z błędami - mam nadzieję że to o to chodzi.
Zrobiłam też w międzyczasie test przez aplikację Mój Funbox, na telefonie którego używałam akurat było połącznie, test nie wykrył żadnych problemów, a jednocześnie na moim Note'cie leżącym obok miałam przy tej samej sieci WiFi info "Połączono bez internetu".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@agat13 jasne, nie brzmi to źle, jako że nic nie pomaga to pewnie spróbuję jak tylko znajdę czas, bo to jednak trochę zabawy i czasu, ale powoli osiągam już ten poziom desperacji 🙂
Jedyny problem będzie z podpięciem laptopa do modemu kablem, bo nie mam już żadnego laptopa z portem Ethernet, dlatego polegam na WiFi w całym domu 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ewel2 jak na pięć i pół minuty masz tyle błędów, to już coś nie tak z linią, centralą.
Sprawdź u siebie połączenie kabelków między gniazdkiem abonenckim a routerem. Czy przewód jest bezpośrednio podłączony, czy przez rozgałęzia ze, filtry?
Jak masz zanik internetu, to proponuję wyłączyć wszystkie routery i wzmacniacze, a na samym FunBox-ie sprawdzić, jak zaproponował @agat13, czy jest dostęp do internetu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Zrywanie WIFI - połączono, bez dostępu do internetu.
@ketrasaArtur Funbox jest podpięty bezpośrednio jakieś 20-30cm od "puszki" którą mam podciągnięty kabel prosto ze słupa na zewnątrz. Z tego co widzę nie ma tu żadnych filtrów ani rozgałęziaczy, ale jako że to mniej więcej 25 letnia instalacja nie mam pewności co tam jest ukryte w ścianie..
Jutro w takim razie będę szukać czy któreś z innych urządzeń nie robi problemu. No i pewnie czeka mnie telefon do Orange w sprawie tej linii 🙂
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »