Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 4
  • 0

Zmiana adresu zamieszkania- przeniesienie usług i zmiana operatora telefonu stacjonarnego

A jak to sprawdzić?

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 21053
  • 10721
  • 1052

Zmiana adresu zamieszkania- przeniesienie usług i zmiana operatora telefonu stacjonarnego

[ Edytowane ]

Sprawdź w papierach lub zadzwoń do telestrady.

Ona lubi migrować swoich klientów między różnymi technologiami, często wysyłając informację małym druczkiem przy rachunku.

Zazwyczaj to powinien być "Telefon stacjonarny WLR", ale niektórych klientów Telestrada zmigrowała na "Cyfrowy Telefon Stacjonarny". I sposoby postępowania są zupełnie inne.

W przypadku pierwszej opcji tzw. WLR - tu przeniesienia usługi pod innych adres i zmiany operatora nie zrobisz jednym zleceniem. Trzeba to zrobić etapami, zazwyczaj z miesięczną karencją.
Jeśli chcesz najpierw przenieść usługę pod nowy adres, to musisz skontaktować się z Telestradą. To już od niej zależy jak przyjmie zlecenie - teoretycznie przez internet, infolinię, nie musi być to papier (to już u niej trzeba się dowiedzieć). Telestrada wysyła zlecenie do Orange i zwykle ta sama ekipa techniczna co pracuje dla klientów Orange realizuje przeniesienie na inny adres o ile są możliwości techniczne. Po przeniesieniu należy zwykle odczekać 14 dni na uaktualnienie danych w ewidencji (choć w praktyce polecam odczekać miesiąc). Wtedy na infolinii Orange lub w salonie możesz zlecić przeniesieniu numeru do Orange (tzw. powrót z WLR). Teoretycznie można nie czekać, ale na 99% jak zlecisz to od razu będzie niezgodny adres instalacji. Przy przeniesieniu numeru do Orange jeśli nie chcesz płacić extra to trzeba zaczekać na ew. koniec umowy terminowej i pełen okres rozliczeniowy wypowiedzenia (inna opcja będzie extra płatna na rzecz Telestrady).
Można to zrobić w odwrotnej kolejności i najpierw przenieść numer do Orange na starej lokalizacji - analogicznie jak pisałem wyżej. Tylko to ryzykowne, bo jak nie będzie możliwości technicznych na przeniesienie usługi pod inny adres - to zostaniesz z usługą na starym adresie.

W drugiej opcji "Cyfrowy Telefon Stacjonarny" - usługa jest świadczona jako VoIP. Wtedy można oba procesy zrobić naraz choć wymaga to zachodu. Musisz podejść do "większego" salonu Orange i poprosić o przeniesienie numeru stacjonarnego jako tzw. proces FNP (w Orange często nazywano jako NP). Nie można tego ani online, ani przez infolinię. Często też trzeba dwa razy udać się do salonu (raz by podpisać wniosek o przeniesienie, drugi raz umowę), więc nie polecam tej opcji.

 

Edit: jeśli chcesz przenieść internet, to możesz zlecić powrót z BSA/LLU- wtedy nie ma przerwy w działaniu usług, ale ciężko znaleźć "kumatego sprzedawcę" który to zleci. Możliwe jest to na infolinii lub w salonie. Ew. prościej wziąć usługę jako nową umowę pod nowy adres. 

Mój wpis był dla Ciebie przydatny? Proszę o głos na pomysł - kliknij tutaj Emotikon: Szczęśliwy
Highlighted
Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 4
  • 0

Zmiana adresu zamieszkania- przeniesienie usług i zmiana operatora telefonu stacjonarnego

Ok, dziękuję bardzo za szczegółowe wyjaśnienie.

Zadzwonie do Telestrady i zorientuje się jak to wygląda. Ale najważniejsze co chciałem- już wiem.

Pozdrawiam