Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Zamiana Funbox 6 na TP link deco mesh x50

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 18
  • 0

Zamiana Funbox 6 na TP link deco mesh x50

Witam,

 

Posiadam w Orange usługę internetu światłowodowego w opcji 600 mb wraz z Funboxem 6. Z racji tego, ze chce rozszerzyć zasięg wifi na teren całego mojego dość dużego podwórka postanowiłem zainwestować w sieć mesh od TP link. Jednakże doczytałem, ze konieczne moze być zewnętrzne ONT. Jestem laikiem, wiec nie wiem co to jest i czy faktycznie jest to konieczne by zainstalować własny router. Jeśli tak, w jaki sposób można to uzyskać? Dziękuje za wszelka pomoc

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 2052
  • 7537
  • 28

Zamiana Funbox 6 na TP link deco mesh x50

ONT nie będzie konieczne jeżeli nie będziesz uparcie nazywał beczułek Deco routerami. To są punkty dostępowe. Możesz utworzyć z nich sieć WLAN o jednym SSID. Jeden z nich pełni rolę głównego i jest podłączany kabelkiem do lokalnej sieci LAN. Pozostałe rozmieszczasz tak, aby uzyskać zadowalające pokrycie. Podczas konfiguracji musisz wskazać, w jakim trybie pracuje sieć: router, czy AP. Wybierz AP. Jeżeli w przyszłości stwierdzisz, że jednak nie chcesz funboksa, możesz się postarać o ONT i przestawić beczułki w tryb routera. W żadnym z przypadków zakup nie będzie chybiony,

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

14 ODPOW. 14

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Zamiana Funbox 6 na TP link deco mesh x50

@szymek834 zewnętrzne ONT to coś wrodzaju konwertera. Podłączasz do niego światłowód, a kabelkiem RJ-45 już do własnego routera. ONT wymaga zasilania. Dodatkowo router musi wspierać VLAN, PPPoE i mieć możliwość wpisania loginu i hasła do autoryzacji nawiązania połączenia.