Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

VoIP z ONT


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2418
  • 9312
  • 35

VoIP z ONT

To nie jest idea. Klient migruje na światłowód, to dostaje Funboksa z gniazdkiem, do którego ma przepiąć swój domowy i nawet nie zauważyć co jeszcze się zmieniło. A że SIP, bramki, etc, cóż, Orange nie wymyśla technologii, tylko stosuje standardy.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 18
  • 0

VoIP z ONT

No tak tak. Chodziło mi raczej o to że VoIP powinien być tel, z którego bez problemu większego można korzystać gdzie się chce. W przypadku osób takich np jak ja czyli coś niecoś wiedzących jest to trudne, a co jeśli ma sobie z tym poradzić osoba z dużo mniejszym zakresem wiedzy z tematu.😉


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14726
  • 60576
  • 748

VoIP z ONT

@Ztirtech  jak sama nazwa wskazuje telefon stacjonarny, to telefon przypisany do miejsca. Po to mamy telefonie mobilną ( znów sama nazwa wskazuje), aby się z nią przemieszczać. Nie bądźmy Pewexami - nie mieszajmy dwóch systemów  walutowych, jak mawia klasyk. To, że można to obejść,  to plus. Wymaganie tego jednak to chyba z założenia błędne postępowanie.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7088
  • 29033
  • 230

VoIP z ONT

Update: jednak działa, choć trzeba było zresetować ustawienia przez BOK. Najwyraźniej coś mieszano w "Systemie". Tak czy owak, u mnie ponownie SIP jest skonfigurowany na adroidach i działa tak jak opisałem poprzednio.


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 4
  • 0

VoIP z ONT

Cześć, jest jakaś sensowna instrukcja konfiguracji VoIP w aplikacji typu Zoip, niestety od tygodni walczę, ale nie może zarejestrować się, wywala błąd 508 request timeout.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7088
  • 29033
  • 230

VoIP z ONT

Zoiper masz na myśli? Raczej nie zadziała. Spróbuj mizudroid.

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 4
  • 0

VoIP z ONT

Niestety, ale to samo: connecting.... registering... connecting 


Screenshot_20250220-203118.png


Screenshot_20250220-203032.png


Screenshot_20250220-203219.png

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7088
  • 29033
  • 230

VoIP z ONT

Dwie sprawy.
Po pierwsze w czasie konfiguracji klienta zdarzyć się może łatwo że usługa się zawiesza albo może jakiś mechanizm "bezpieczeństwa" się uruchamia, nie wiem co konkretnie się dzieje, ale efekt jest taki, że po kilku nieudanych próbach nie ma co ponawiać, bo nie zadziała nawet jeśli wszytko jest już dobrze. Żeby uniknąć takiej sytuacji trzeba działać (niestety) powoli. Dobrze jest też mieć na oku FB, zawieszenie się VoIP może się objawiać stanem diod na FB - lepiej nie zabierać się za konfigurowanie, jeśli ta sygnalizacja nie jest OK. Na FB3 to jest po prostu osobna dioda, nie jestem pewien jak jest na innych modemach.
Po drugie, jest istotne żeby od razu (przed próbą logowania) przejść do ustawień zaawansowanych i ustawić numer telefonu jako CallerID i upewnić się że w AuthUsername jest dodana literka do numeru (przed "@"). Jeśli żadne inne urządzenie nie jest konfigurowane to powinna to być literka "a", powinny też działać "b" i "c".
Resztę masz dobrze ustawione. Powinno działać, u mnie działa.

PS. Dobrze upewnić się że znasz właściwe hasło. Operator czasami je sobie bez wyraźnego powodu zmienia. Poproś o przesłanie aktualnego przez czat.