VoIP-hasło samo się zmienia


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 40
  • 156
  • 1

VoIP-hasło samo się zmienia

Czesc, odkad uzywam telefonu VolP w pakiecie Orange Love na innym urzadzaniu niz funbox to wystepuje u mnie pewien problem. Hasto do VolP po stronie Orange co jakis czas samo sie zmienia. Jest to niesamowicie frustrujace, bo przy kazdej próbie nawiazania polaczenia z mojej domowej centralki dostaje zajętość. Nie wspominajac juz o tym, ze połączenia  przychodzace w ogóle nie dzialaja- niewazne czy hasto jest poprawne, czy nie. Chcialbym zaznaczyc, ze mój sprzet jest na 100% poprawnie skonfigurowany- z ustugi korzystam juz od kilku lat. Jestem swiadomy, ze tak naprawde ustuga powinna dzialac wyłącznie na funboxie, takze prosze o nieuwzglednianie tego watku w odpowiedziach.

 

________________
* Przeniosłem z działu Abonament – moderator Michał

5 ODPOW. 5

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64165
  • 825

VoIP-hasło samo się zmienia

@grzes711  pierwszy raz spotykam się z takim przypadkiem. Podpytam tylko jak weryfikujesz nowe hasło i co ile się zmienia?

Dlaczego pytam? Czasem nie mogą zweryfikować starego hasła i podanie nowego systemowo polega na jego zmianie. 

Stare po prostu może z jakiegoś powodu wypadać z ustawień sprzętu 

P.S. może jest jakaś weryfikacja/aktualizacja działających usług i FB robi to automatycznie, a urządzenia inne mają właśnie takie objawy?


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8676
  • 35090
  • 293

VoIP-hasło samo się zmienia

Nie wydaje mi się żeby to był problem hasła, to raczej jakaś niestabilność konfiguracji po stronie operatora. Podobne problemy zdarzają się na klientach SIP, a nawet i na bramce wbudowanej w FB (akurat dziś dioda telefonu zgasła mi na FB3 na co najmniej kilkadziesiąt minut). Fakt, zresetowanie hasła po stronie operatora (i oczywiście aktualizacja po stronie klienta) zwykle pomaga, ale to chyba dlatego że przy okazji konto jest resetowane. Dlaczego nie wydaje mi się żeby to hasło było problemem? Bo nie zawsze decyduję się na reset - kiedy się nie zdecyduję, to i tak po jakimś czasie stara konfiguracja ponownie zaczyna działać. Zwykle, ale nie zawsze. Coś jest dziwnego w tej konfiguracji VoIP w wykonaniu Orange. Inne tego typu serwisy zdają się stabilniejsze (nie mogę podać namiarów, z oczywistych powodów).
Nie wiem też co można na to poradzić.

PS. @grzes711 pisząc o problemach masz na myśli sytuację awaryjną, czy generalnie nigdy nie działają ci te połączenia?

PS2. Nie jest prawdą że "usługa powinna działać tylko na FB" - to normalny serwis korzystający z protokołu SIP, można z niego korzystać z każdego klienta SIP. Do pięciu urządzeń można zalogować jednocześnie i do trzech rozmów można prowadzić jednocześnie - czego oczywiście nie da się zrobić korzystając tylko z jednego telefonu podłączonego do FB. Faktem natomiast jest że kompletny brak dokumentacji utrudnia korzystanie z tej usługi. Tego chyba nigdy nie zrozumiem: jak można sprzedawać kota w worku, narobić się przy tym kocie, wyczesać go (czy nawet wykastrować), słowem zainwestować w niego czas i pieniądze, a następnie nie chwalić się tym jaki to on piękny i co z nim można zrobić, a czego nie? Ten sam problem co z brakiem instrukcji do wynajmowanego sprzętu: sprzęt ma mnóstwo ciekawych opcji, ale wszystkie bez wyjątku są tajne. To po co się męczyli żeby je implementować?


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 40
  • 156
  • 1

VoIP-hasło samo się zmienia

Przepraszam wszystkich, ale dopiero zalogowałem się na konto po długim czasie.
Minęło pół roku, a sytuacja nadal się nie zmieniła.
Obecnie mam skonfigurowaną centralke Slican IPU 14 z jednym z nowszych firmaware'ów i telefon Yealink T23P. Co ciekawe, na Slicanie (i wcześniej FritzBoxie) pratkycznie nigdy nie pojawiają się połączenia przychodzące. Na Yealink'u nie ma tego problemu- działa idealnie.
Gdy zarejestrowany jest sam yealink i funbox usługa działa poprawnie.
@j131 

Ad PS
Generalnie połączenia przychodzące nie działają praktycznie zawsze, czasami przejdzie jedno, może dwa.
Wychodzące z reguły działają- potem w konsoli centrali dostaję komunikat o nieprawidłowym haśle rejestracji. Warto podkreślić, że w takiej sytuacji przechodzi co któreś połączenie! 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8676
  • 35090
  • 293

VoIP-hasło samo się zmienia

W międzyczasie przeszedłem z VoIPem na bramkę Cisco ATA191, ona prowadzi dość rozbudowane logi. Wobec tego mogę ewentualnie więcej o tej komunikacji powiedzieć, jeśli to cię interesuje. Jakby stabilniej było, ale może to dlatego, że mało kto już dzwoni na ten numer stacjonarny. Głównie oszuści i spamerzy. Mimo to miło go mieć, choćby dla tych darmowych rozmów do USA - żona regularnie wydzwania tam całymi godzinami.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64165
  • 825

VoIP-hasło samo się zmienia

@grzes711 Potwierdzam info, że hasło do VoIP automatycznie czy cyklicznie nie jest zmieniane po stronie operatora. Może to następować przy prośbie o przesłanie hasła na żądanie klienta.