Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

VoIP Przestaje działać

ROZWIĄZANE
Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 6
  • 0

VoIP Przestaje działać

Witam,

Od około dwóch tygodni borykam się z problemem działania usługi VoIP. Przeszukałem już forum, lecz nie znalazłem rozwiązania. Na początek przedstawię konfigurację sprzętową: 

- Połączenie z internetem oraz sieć lokalna działają na sprzęcie Ubiquity, usługa świadczona jest światłowodem, bramka jak i wszystkie elementy sieci są połączone ze sobą przewodowo. Sprawdzałem również konfigurację FunBox + własna bramka z takim samym skutkiem.

- Bramka z której korzystam to Panasonic KX-TGP600, lecz problem występuje również na rozwiązaniach programowych, testowane na Zoiper oraz MicroSIP. 

 

Kłopot polega na tym, że konto SIP rejestruje się pomyślnie 3-4 razy na 10 prób, pozostałe kończą się błędem 401, lub 403. Pomiędzy kolejnymi próbami rejestracji konfiguracja nie jest modyfikowana. Ponadto nawet po pomyślnej rejestracji, usługa po jakimś czasie przestaje działać  a próba nawiązania połączenia kończy się trzema krótkimi sygnałami dźwiękowymi, bez jakiegokolwiek kodu błędu. Podejrzewałem parametr Register Expires timer, który wymusza ponowną rejestrację w określonych interwałach czasowych, niemniej, w momencie, gdy usługa przestaje działać, bramka wciąż pokazuje status jako: Zarejestrowany. Próbowałem ustawiać domyślną wartość Register Expires timer, tj. 3600, lecz nie przyniosło to efektu, pozostałem więc przy 300 ze "starego" forum Orange. Czasami pomagają ponowne próby rejestracji, czasami nie. Próbowałem resetowania hasła na BOK, po tej operacji bramka zarejestrowała się pomyślnie i działała około 12 godzin. Dodam, że po resecie logowałem się tylko na jednej bramce, aby wykluczyć korzystanie z tego samego loginu na wielu urządzeniach. Dodawanie suffixu a, b lub c po numerze telefonu w loginie nic nie daje. Po wczorajszym odrzuceniu rejestracji pomogła zmiana serwerów proxy oraz outbound z neofon.tp.pl na neofon.orange.pl (zaczerpnięte z forum trzepak.pl) jednak nie jestem przekonany, że pomoże to na długo. Poniżej screen z konfiguracji:

Adnotacja 2020-07-07 180121.png

Ktoś może spotkał się z podobnym problemem, lub wychwycił jakieś błędy w konfiguracji?

Orange podaje na swojej stronie tylko podstawową konfigurację dla VoIP, bez portów czy timeoutów,  jednak strona długo nie była aktualizowana. Czyżby od tego czasu zmieniła się konfiguracja? 

Na Infolinii nie uzyskałem odpowiedzi, Pani z czatu odesłała mnie tutaj.

Z góry dziękuję za pomoc

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Highlighted

Poziom 22, Pasjonat
  • 387
  • 495
  • 12

VoIP Przestaje działać

Cześć,

 

Sam numer jest przypisany do usługi Neo, do której przydzielony jest modem z bramką VoIP. Czy nie prościej byłoby sprawdzić działanie usługi na docelowo przyznanym modemie? Tylko dla testów porównawczych. Jeśli kilka dni będzie działała bez zarzutów , dalej drążyć temat. Jeśli ten modem jest aktywny może to on poprzez narzuconą konfigurację chce przejąć numer niezależnie od drugiej (o to samo walczącej) bramki VoIP (o czym pisałeś, że wykonywałeś test modem+bramka)

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

11 ODPOW. 11
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27937
  • 19081
  • 1231

VoIP Przestaje działać

Czy w polu Authentication id przed małpą masz cyfrę czy literę?
Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 6
  • 0

VoIP Przestaje działać

Obecnie ostatnia cyfra numeru telefonu. Tak jak pisałem, dodawanie liter a, b lub c nie przynosi skutku

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 6
  • 0

VoIP Przestaje działać

Ok, właśnie otrzymałem maila od Orange potwierdzającego zmianę hasła do VoIP, pomimo iż o to nie prosiłem. Po zaktualizowaniu hasła w bramce konto nie rejestruje się, stare hasło również przestało działać. Czy ktoś ze strony Orange udzieli mi odpowiedzi na temat tego, co się właśnie stało?

To raczej nie zbieg okoliczności, że taka sytuacja nastąpiła po utworzeniu wątku na forum 🙂

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27937
  • 19081
  • 1231

VoIP Przestaje działać

A może ktoś Ci chce przejąć numer? jesteś jego właścicielem? to numer firmowy czy indywidualny?
Highlighted

Poziom 20, Pasjonat
  • 84
  • 242
  • 2

VoIP Przestaje działać

@oikarinen Jeśli nie ty, resetowałeś hasło - to zapewne ktoś ci próbuje przejąć numer

Highlighted

Poziom 22, Pasjonat
  • 387
  • 495
  • 12

VoIP Przestaje działać

Cześć,

 

Sam numer jest przypisany do usługi Neo, do której przydzielony jest modem z bramką VoIP. Czy nie prościej byłoby sprawdzić działanie usługi na docelowo przyznanym modemie? Tylko dla testów porównawczych. Jeśli kilka dni będzie działała bez zarzutów , dalej drążyć temat. Jeśli ten modem jest aktywny może to on poprzez narzuconą konfigurację chce przejąć numer niezależnie od drugiej (o to samo walczącej) bramki VoIP (o czym pisałeś, że wykonywałeś test modem+bramka)

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

Highlighted

Poziom 12, Recenzent
  • 5
  • 6
  • 0

VoIP Przestaje działać

Po tygodniach "walki" z usługą udało mi się ostatecznie ustalić przyczynę.

Jak można się było domyślić leżała ona po mojej stronie 🤦 Rozwiązanie w drugim akapicie.

 

Zanim zacznę, dziękuję @agat13 za sugestię ponownego przetestowania usługi na sprzęcie orange.

Wciąż nie jestem jednak pewien, dlaczego poprzednio problem występował również na FunBoxie, być może reset hasła na maila załatwił sprawę (swego czasu, ktoś również pisał o tym na forum), być może reset FunBoxa do ustawień fabrycznych przed rozpoczęciem testów usunął jakąś problematyczną konfigurację. Szło to tak:

Po zamianie routera na FunBoxa i odgrzebaniu analogowego telefonu do testów bramka wbudowana zadziałała od razu. Drugiego dnia z podpiąłem również bramkę Panasonica i ta również zarejestrowała się oraz działała bez problemu przez cały okres testów (około tygodnia).

Po przepięciu na własny router usługa podziałała kilka minut i ponownie zaczęła się sypać.

 

Błędem uniemożliwiającym jej działanie była reguła firewalla akceptująca przychodzące pakiety ICMP na interfejsie WAN. Ustawiona między innymi po to, by odpowiadać na ping z zewnątrz.

Z jakiegoś powodu, przy włączonej regule, po kilku-kilkunastu minutach od rejestracji serwer sip orange blokuje adres ip z którego nastąpiła rejestracja. Po ponownym nawiązaniu sesji PPPoE i uzyskaniu nowego ip rejestracja bramki jest możliwa, po czym po chwili zostaje zablokowana ponownie.

Wyłączenie reguły i odnowienie ip załatwia sprawę.

Highlighted

Poziom 22, Pasjonat
  • 387
  • 495
  • 12

VoIP Przestaje działać

@oikarinen Cześć,

Cieszę się, że się w końcu udało. Ja chyba bym na to nie wpadł 🙂

Fajnie, że podzieliłeś się z nami rozwiązaniem, bo podpowiedź może się to komuś jeszcze przydać. Wiemy, że mamy na forum specjalistę od VoIP-a

Pozdrawiam i polecam się na przyszłość 🙂

 

 

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 53
  • 67
  • 0

VoIP Przestaje działać

@oikarinen  To wpuszczenie ICMP miałeś ustawione na cały port WAN, czy na podinterfejs(y) dla poszczególnych VLAN-ów?

Czy jesteś w stanie przechwycić ruch (.pcap lub podobne) pomiędzy interfejsem WAN a ONT?