Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 106
  • 159
  • 1

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

W dniu 19 maja 2020 złożyłem reklamacje co do prędkości internetu za rada konsultanta. Według treści naszej rozmowy przy aktualnej prędkości 80 mb powinienem mieć szybkość około 70% tej z umowy. Do dziś. Nie mam żadnej informacji co do zgłoszenia, które na szczęście skopiowałem. W międzyczasie zmodernizowano mi na domu łącze i szybkość się ustabilizowała pomiędzy 30-31 Mb. Jak to jest na prawdę czy rzeczywiście łącze powinno oferować 70% szybkości z umowy ? Bo na światłowód z Orange nie ma szans na tę chwilę. No i czy Orange za normalne uznaje tak długie rozpatrywanie przyjętej reklamacji bez slowa 


_______________

* Wpis poddany edycji – moderator Kinga

10 ODPOW. 10

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12959
  • 53225
  • 617

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

@jerzysd Usługa działa prawidłowo (według Orange) w zakresie od 20Mb/ sek do 80Mb/sek. Wykonując pomiar certyfikowany usluga powinna mieć 65% wartości prędkości max i to jest podstawa do reklamacji i ubiegania się o zniżki abonamentu. Wynik takich starań jest niepewny, gdyż same dopuszczalne w widełkach prędkości pokazują, że prędkość może być mniejsza. Rzadko się widzi usługę VDSL zapinając się na 55 Mb/ sek co od razu by wskazywało na niezgodne z umową działanie. Jednak zważywszy na fakt iż nie ma opcji alternatywnej (FTTH) pozostaje zaakceptowac ten stan rzeczy

Dodam dla poglądu, że łącze miedziane musiałoby mieć długość do 300metrow, aby spełniać wymagania prędkości

@Piotrekk85 słusznie powiedział, że tu nikt nie wyjaśni sprawy oficjalnie, a tylko ukierunkuje na to, na co można liczyć ze strony Orange. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

Niestety z poziomu forum nikt nie ma dostępu do danych z zaplecza. Zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym odpowiedź powinna być udzielona w ciągu 30 dni. Skontaktuj się z BOK by dowiedzieć się więcej info. Możliwe metody kontaktu są opisane tutaj http://orange.pl/kontakt.

Obecne widełki prędkości są w tabelce https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/39336/b47b1b9e-7d69-414b-a035-241a766c4f26.pdf

Brak prędkości może być uznany tylko z raportu z pomiarów certyfikowanych na speedteście pro https://pro.speedtest.pl/

Pracuję w Orange
  • 931
  • 1518
  • 35

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

@jerzysdCześć Jerzy. Czy na pewno zgłoszenie zostało zarejestrowane jako reklamacja?


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12959
  • 53225
  • 617

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

@jerzysd I jeszcze dołożę swoje 3 grosze. A jak wygląda linia z poziomu menu w modemie?? Pojawiają się błędy? Na ile "zapięty" jest modem?


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 106
  • 159
  • 1

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

Błędów brak


Zrzut ekranu 2020-09-03 135509.png

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12959
  • 53225
  • 617

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

@jerzysd Łącze działa poprawnie. Jego długość determinuje niestety prędkość końcową. Tak działa VDSL. Droga techniczna tu nic nie da, jedynie drogą prawno-regulaminowa. Koniecznie musisz otrzymać jednoznaczne stanowisko operatora w kwestii prędkości. Na piśmie i skierować sprawę do arbitrażu. Niech wypowie się wladza- do tego jest ustanowiona

Anonim

Nie dotyczy

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

Według tabelki @Piotrekk85 , prędkość jest w normie, reklamacja raczej nic nie wniesie, jeśli by było 10MB/s to co innego, na szybkość łącza ma wpływ odległość od centralki i jakość linii, łącze stabilne więc nie jest żle, kiedyś będzie światłowód w okolicy to @jerzysd  net ci przyspieszy mocno 😉


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 106
  • 159
  • 1

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

Dotychczas tez tak sadziłem, ale to konsultant z Orange poinformował mnie ze jednak jest inaczej i ze mam mieć 70% prędkości wymienionej na umowie a nie od 20 Mb/s. Co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, ale jak zwykle skończyło się na nadziei. Operatorzy sa by nas doić, a my się dajemy. Jakby tak nie miało być to miałbym łącze grawitacyjne bezpłatne. 

Anonim

Nie dotyczy

Stan Reklamacji co do rzeczywistej predkosci internetu 80mb

@jerzysd  skoro konsultant tak twierdzi, to napisz pisemko do Orange, adres jest tu Orange kontakt.