Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 14
  • 0

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

Dzień dobry,

 

Może zacznę od tego, że posiadamy internet od orange już dobre kilkanaście lat (tą samą ofertę do 10 mb) i od ostatnich kilku miesięcy zaczęły się dziać problemy. Mianowicie prędkość spadła. Kilka miesięcy temu miałem pobieranie 900 kb/s dziś to już pełna losowość chociaż nie osiągam już tej prędkości 900 kb/s nigdy. Zazwyczaj prędkość pobierania waha się od 300 do 700 kb/s zależy od dnia, bo potrafią być dni, że pobiera 700 kb/s ciągle, a są dni jak dziś, że nawet 500 kb/s nie mogę wyciągnąć tylko mam 300-400kb/s.. 

 

Oczywiście pomijam to, że internet potrafi się rozłączać 1 dziennie (tak jakby się restartował), bo to potrafię jeszcze zaakceptować (nie jest to bardzo uciążliwe) ale taka prędkość pobierania jak 300-500kb/s to istna tragedia w dzisiejszych czasach...

 

Oczywiście był telefon do orange kilka miesięcy temu. Powiedzieli, że wszystko u nich jest okej i mogą wysłać technika, jednak umowa przewiduje, że minimalna prędkość musi być powyżej 1mb (czy tam 2) i jeżeli wszystko będzie w porządku u mnie to wtedy będę musiał zapłacić za technika... Tak więc ostatecznie technik nie przyjechał, bo skoro miałem prędkość ponad te 2 mb/s to nie chciałem akurat w tamtym okresie ryzykować kolejnych wydatków na przyjazd speca.

 

Możecie mi powiedzieć jaka prędkość powinna być na tych ustawieniach linii? 

 

Może linia jest walnięta? Albo modem Livebox 2.0? Modem swoje lata co prawda ma więc może to on być winowajcą? Dodam też, że modem jest tak jakby brązowy od spodu od temperatury. Co proponujecie zrobić w tej sytuacji? Ping również nie jest idealny. Potrafi skakać jak diabli raz na jakiś czas.

 


Opera Zrzut ekranu_2020-12-05_175214_192.168.1.1.png

9 ODPOW. 9

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12786
  • 52616
  • 601

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX Masz neo 10Mb/ sek i tak jest zapięty modem. Realnie na speedtescie powinieneś mieć około 9Mb/sek 

Oczywiście po ethernet i na https://pro.speedtest.pl przy pomiarze cetryfikowanym

 

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX kontakt z BOK https://www.orange.pl/view/kontakt# popros o sprawdzenie linii i reset ustawien. Jezeli masz internet do 10 Mb to praktycznie kazda predkosc spelnia ten warunek. Sprobuj najpierw ze sprawdzeniem linii. Jezeli linie bedzie Ok to wtedy zglos awarie routera i wtedy bezplatna wymiana w salonie


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18339
  • 52438
  • 702

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX router proponuję wymienić w salonie Orange. To tak na dzień dobry.

W jaki sposób łączysz się z routerem: WiFi czy kabelek? Według mnie to jest problem po stronie urządzenia, a raczej komunikacji z routerem. Linia synchronizowana jest na 10 Mbit/s, więc problem po stronie urządzeń.

Co do zrywania połączeń, to może być wina linii. Jest sporo błędów.

Że względu na opis routera jaki jest podany, proponuję jego wymianę.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12786
  • 52616
  • 601

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX  może to i uszkodzony modem...zanim jednak zaczniesz wymieniać modem w BOK, warto zrobić w weekend szereg testów prędkości o różnych porach dnia. Ostatnio w jednym wątku forumowicz wymienił modem dwukrotnie na uszkodzony. Obecnie nie ma szans na nowy fabrycznie modem do ADSL. Są to modemy po zdaniu przez innych abonentów i po renowacji. Speedtesty pomogą ocenić przyczynę Twojego problemu. Może to nie modem trzeba natychmiast wymienić, a wystarczy reset do ustawień fabrycznych i po Iwona konfiguracja czy upgrade softu.

Czasem problemy wiążą się z wifi czy kablami eth..poszukaj i pokaż wyniki testów

 

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 8
  • 14
  • 0

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

Łączę się przez wifi. Właśnie teraz poszedłem z laptopem do drugiego pokoju gdzie jest modem, połączyłem się przez ethernet i prędkość podskoczyła do 7-8mb/s. 9-10mb/s nie osiąga i tak ale 7-8mb/s to i tak lepiej niż 4-5mb/s na komputerze stacjonarnym po wifi.. Zdecydowanie po kablu lepiej jednak nie jestem w stanie podłączyć ethernetu do stacjonarnego, ze względu, że urządzenia stoją w innych pomieszczeniach.

 

Co teraz. Czy wymiana modemu na nowy powinna rozwiązać ten problem? A może powinienem kupić własny router? Zależy mi żeby na wifi ładnie działało. W sumie kiedyś to lepiej działało, bo na wifi jadę już kilkanaście lat i nie było problemu. Zasięg połączenia jest okej (mam wszystkie pełne kreski w zasięgu połączenia ewentualnie czasami tylko jednej brakuje). Łączę się poprzez Intel® AX201 adapter sieciowy wbudowaną w płytę główną z490. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX na jakosc sygnalu Wifi maja wplyw przeszkody takie jak np sciany w domu/mieszkaniu. Moglbys spróbować przeniesc router w inne miejsce tak aby komputer z routerem lepiej sie "widzialy" 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12786
  • 52616
  • 601

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX  rację ma @byczyn_86 

Zainstaluj wifiAnalyzer i zerknij jaką siłę sygnału masz w miejscach dla Siebie najważniejszych . Przy wifi dla 10Mb/sek wymagania nie są wielkie, ale warto rozważyć przestawienie modemu na miejsce bardziej eksponowane i zakup dodatkowego Access pointa tylko dla wzmocnienia sygnału wi-fi. Opisz mieszkanie to podpowiemy coś...a jak wifi przy samym modemie?? Jakie prędkości?

P.S. wifiAnalyzer to bezpłatna apka na Androida, która wizualnie określa moc sygnału wifi w danym miejscu. Pozwoli zobaczyć jakie ustawienie łapka i modemu są korzystne. Poza tym zrób na fonie speedtest porównawczy z lapkiem. Informuj...

 

Anonim

Nie dotyczy

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.


@ReevoXnapisał(-a)

Łączę się przez wifi. Właśnie teraz poszedłem z laptopem do drugiego pokoju gdzie jest modem, połączyłem się przez ethernet i prędkość podskoczyła do 7-8mb/s. 9-10mb/s nie osiąga i tak ale 7-8mb/s to i tak lepiej niż 4-5mb/s na komputerze stacjonarnym po wifi.. Zdecydowanie po kablu lepiej jednak nie jestem w stanie podłączyć ethernetu do stacjonarnego, ze względu, że urządzenia stoją w innych pomieszczeniach.

 

Co teraz. Czy wymiana modemu na nowy powinna rozwiązać ten problem? A może powinienem kupić własny router? Zależy mi żeby na wifi ładnie działało. W sumie kiedyś to lepiej działało, bo na wifi jadę już kilkanaście lat i nie było problemu. Zasięg połączenia jest okej (mam wszystkie pełne kreski w zasięgu połączenia ewentualnie czasami tylko jednej brakuje). Łączę się poprzez Intel® AX201 adapter sieciowy wbudowaną w płytę główną z490. 


Modem musisz mieć w miejscu, gdzie najlepiej wi fi się rozłoży, nie Upchniety w szafce, jak tak słabo to dokupić router z trybem Punktu Dostępu (przykładowo TP Link Archer C6), zepniesz go z FunBox (jego wifi wyłączasz) i TPLink wi fi pokrywasz, wymiana modelu od Orange nic nie zmieni, więc jak działa ok, to go zostaw 😎


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12786
  • 52616
  • 601

Sprawdzenie parametrów linii/wolny internet.

@ReevoX zwróć uwagę na fakt, że komp stacjonarny stoi nisko, a karta wifi nawet z antenami może być podłączona z tyłu, więc radio ma utrudniony dostęp do anteny i panelu odbiornika. Im głębiej ukryjesz odbiornik, tym gorszy zasięg i niższy transfer. Z doświadczenia wiem, że jest różnica gdy siedzimy tyłem do modemu i sobą zasłaniamy odbiornik 🙂