Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Rozłączanie internetu, spadek upload

ROZWIĄZANE

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

Nie wiedziałem czy zgłaszać przez formularz, więc ostatecznie gadałem przez chat. Został zresetowany port na centrali i póki co jak patrzę to nie pojawiają się błędy, ale zobaczymy co będzie dalej (potem dam znać, czy tutaj się uspokoiło). Natomiast jeśli idzie o parametry. Jest poprawa, ale bardzo lekka. Download praktycznie się nie zmienił był 48mb/s, jest 51mb/s, ale tutaj powiedzmy, że jest ok, nawet nie pamiętam ile bywało ostatnio. Natomiast upload cały czas wydaje mi się dość niski, zaledwie 2,7mb/s (chociaż dziś rano jak patrzyłem, to po kolejnym zerwaniu synchronizacji w godzinach nocnych spadł nawet do zaledwie 1,1mb/s), przy czym dawniej bywało to nawet ok.8mb/s. Nie wiem czy jest szansa na powrót do dawnych parametrów tutaj? Konsultant powiedział, że jest to zależne od obciążenia linii i może się w przyszłości poprawić. Tak więc zobaczymy.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

I w sumie wygląda  na to, że chyba problem nie został rozwiązany. O ile wczoraj było ok, chociaż do wieczora pojawiły się 2błędy ses, to jednak uznałem, że może się zdarzyć, plus telewizja bez większych zakłóceń działała, tak jak teraz patrzę z rana, to po północny znowu utrata synchronizacji i jest 90błędów es i 14błędów ses, download i upload też spadły, ale minimalnie. 

Teraz nie wiem czy to w takim razie jakiś problem po mojej stronie? Nie chcę zgłaszać usterki jak się potem okaże, że to coś u mnie i trzeba będzie płacić tak jak tam jest napisane przy składaniu awarii. Z drugiej strony nie wiem co u mnie mogłoby niedomagać. Jest coś co powinienem u siebie sprawdzić/zrobić, by mieć pewność, że to nie jest problem po mojej stronie? Czy ewentualnie trzeba czekać aż się linia po tym wczorajszym restarcie ustabilizuje?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Rozłączanie internetu, spadek upload

@Kamas21 U siebie możesz zrobić wiele...

Zweryfikuj przebieg łącza w domu, jak wchodzi, ile jest gniazdek telefonicznych, jakiego rodzaju są kable w środku, jakim przewodem podłączony jest modem itp. To wszystko ma znaczenie


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

Tutaj u mnie się nic nie zmieniło. Gniazdko dosyć nowe sprzed 7lat, kabel łączący gniazdko i funboxa też nowy około roku. Sprawdzałem czy gdzieś się jakiś kabel nie poluzował, ale raczej nic takiego nie zauważyłem, jeszcze potem zobaczę. Nie wiem czy próbować zrobić twardy reset funboxa.

Jak widać ten reset portu na dłuższą metę nie pomógł. Od tego momentu funbox dwa razy tracił synchronizację, dwukrotnie mniej więcej o tej samej godzinie, czyli gdzieś pół godziny po północy (swoją drogą pół roku temu też było podobnie co do czasu...). Więc dziś też w nocy stracił synchronizację. Parametry spadły, download do 42mb/s, upload do 2mb/s, błędów ses przybyło.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

No nic będzie kolejne zgłoszenie. Co ciekawe funbox regularnie traci synchronizację około godziny 00:30, tak stało się dzisiaj trzeci raz z rzędu. Za każdym razem traci parametry dziś to już tylko 40mb/s i 1,1mb/s, błędów wyskakuje sporo.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2758
  • 10136
  • 53

Rozłączanie internetu, spadek upload

@Kamas21 Stare linie, kable łatane setki razy to nie ma o czym pisać. Zgłaszaj awarię i módl się aby jak najdłużej działało. Póki nie przyjedziesz na światłowód takie incydenty będą się zdarzały.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

Ze światłowodem to będzie ciężko, od kilku lat nic w tej kwestii się nie rusza, niby niektóre budynki w okolicy mają, ale u nas ponoć nie planują.

Awarię zgłosiłem, podczas zgłaszania potwierdzili, że jest duża liczba błędów na centrali i mała przepustowość łącza, więc teraz pozostaje czekać.


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 128
  • 470
  • 1

Rozłączanie internetu, spadek upload

Ok, teraz póki co wszystko w porządku. W czwartek wieczorem już mi kompletnie odcięło internet, padł całkowicie. Na szczęście zgłoszenie poszło w czwartek rano, więc już w piątek rano coś tam zrobili i przyszedł sms, że usterka naprawiona. Parametry wróciły do stanu sprzed. Mam nadzieje, że na dłuższy czas mam spokój.

 

A tak z ciekawości co to mógł być za problem? Gdy przyszedł sms, ze technik w drodze czy, że usterka naprawiona, to patrzyłem czy jest jakiś technik przy puszce Orange na ulicy, ale nie widziałem nikogo, chyba że to inna puszka, albo problem mógł być nie na tej głównej? 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14227
  • 58487
  • 707

Rozłączanie internetu, spadek upload

@Kamas21  usługa to nie tylko linia, ale i wyposażenie centrali,  modem, filtry

Samo łącze składa się z kilku łączonych ze sobą etapów. Puszek na instalacji może być kilka. Są przynajmniej dwa rodzaje kabli podziemnych: od centrali do szafy i od szafy do slupa/slupka.

Sieć to prawie żywy organizm zmieniający się dynamicznie, choćby z pogoda, czy obciążeniem łączy na kablach...


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2758
  • 10136
  • 53

Rozłączanie internetu, spadek upload

@Kamas21 Monter mógł być w szafie na innej ulicy. Uszkodzeniu mogła ulec para w kablu, bezpiecznik na przełącznicy, port na centrali różne rzeczy się dzieja. Ale nie pracujesz przy tym to dla Ciebie najwazniejsza rzecz jest jedna - już działa.