Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Przerywanie internetu w neostradzie


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13183
  • 54136
  • 637

Przerywanie internetu w neostradzie

@AnonimDlatego sugeruję podłączenie chociaż jednego urządzenia kontrolnego po eth (kablu) i obserwację lampek na modemie podczas braku netu. Co to da? Po pierwsze kontrolę działania (czy uszkodzone wifi czy usługa) po drugie sprawdzenie czy spada tylko sesja  czy synchronizacja modemu  (dioda @)z centralą (dioda DSL). To podstawa

Anonim

Nie dotyczy

Przerywanie internetu w neostradzie

@agat13 agat13 lampki obserwuję zawsze gdy jestem przy modemie - zachowują się przy każdym przerwaniu tak samo: miga czerwona z @. co ma zrywanie połączenia z netem do wifi? wifi działa jako sieć w trakcie zerwań. ale nie ma w tym momencie połączenia z netem co jest normalne ponieważ nie ma w modemie połączenia z internetem. wszystkie pozostałe lamki zachowują się normalnie. podłączyć trzeba by komputer przez kabel, tak? nie za bardzo mam jak ze względu na położenie modemu 😕


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13183
  • 54136
  • 637

Przerywanie internetu w neostradzie

@Anonim Wierz mi wszystko ma znaczenie. W Twoim przypadku dioda ta odpowiada za zerwanie sesji, ci wskazuje na problemy na centrali ( port na DSLAM) lub na problemy z modemem/ zasilaczem. Tak zdalnie trudno określić jednoznacznie. Gdyby był problem z linia, to by było więcej błędów i  synchronizacja by była zrywana, a nie sesja ( dioda@) 

Zobacz czy modem przypadkiem się nie przegrzewa. Zapewne nie masz modemu na podmianę, więc pozostaje walka o wymianę wyposażenia na centrali. Tak podpowiada logika. 

Ja bym dla spokojności sumienia wrócił modem do ustawień fabrycznych. Jeśli nie masz jakichś własnych nietypowych ustawień na modemie, to pestka. Modem sam powinien pobrać wszystkie ustawienia służące do pracy. Jeśli się nie boisz, to to zrób...

Znałem takich co jak im wifi wariowało, to reklamowali niedziałanie całej usługi

Anonim

Nie dotyczy

Przerywanie internetu w neostradzie

@agat13 miałam zmieniany modem, ustawienia fabryczne, nowe wszystkie dane do logowania a wifi działa i umiem odróżnić te dwie usługi. parę razy byli technicy i rozkładają ręce.

opisuję zawsze cały problem z dokładnym przebiegiem i godziną.

________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13183
  • 54136
  • 637

Przerywanie internetu w neostradzie

@Anonim  tak samo jak Ty wolę naświetlić i wyeliminować wszystkie aspekty sprawy...nawet tak banalne jak wi-fi.

Skoro nie modem,  to pozostaje port na centrali i na to bym się uparł. Jak osioł...

Poszukaj czy masz kontakt do monterów lokalnych. Jeśli tak, naświetl sprawę wymiany wyposażenia i z nimi ustal sposób postępowania. Jeśli rozkładają ręce, to może posłuchają...

________________
* Wpis poddany edycji – moderator Kinga

Anonim

Nie dotyczy

Przerywanie internetu w neostradzie

@agat13 miałam ale potem orange zlikwidowało kontakt z nimi więc teraz jestem skazana na Maxa, przypadkowych konsultantów (którzy potrafią powiedzieć, że nie powinno mi to przeszkadzać bo to przecież nic takiego) i monterów, którzy (chyba) akurat są na dyżurze :/. Każdemu muszę od początku opowiadać co się dzieje jakbym nie opisywała tego po raz milionowy przy zgłaszaniu usterki. Mam już pianę bo mąż prowadzi wykłady on line a i ja mam zajęcia i potrafi mnie z nich wywalić :/. Grzebali w centralce (którą mam bardzo blisko) ale co robili to nie wiem. Modem mam nowy bo też wymienili. Przerywa też w nocy kiedy w sumie prawie się nie korzysta z neta i jest podłączony tylko smartfon, który jest podłączony od niedawna (nowy) więc i bez niego przerywało. Czekam aż może napisze ktoś, komuś rozwiązali taki problem bo czytałam tu o podobnych przygodach. Centralka raczej nie jest przeciążona bo niewiele osób tu mieszka.

Najgorsze jest to, że nie ma tu konkurencji. ŻADNEJ 😕


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13183
  • 54136
  • 637

Przerywanie internetu w neostradzie

@Anonim  centralą nie musi być przeciążona, aby port gubił net. Wnioskuj o jego wymianę na inny i tyle. Tu co posttodawca to inny sposób rozwiązania problemu. Na to nie ma reguły 

Od lat rozwiązuje takie problemy, ale osobiście...na odległość to wróżenie z fusów 😁

 

@BeZa68 no to pytań ciąg dalszy: co rozumiesz przez "centralkę mam blisko"? Fotnij to coś, to powiemy w czym tak naprawdę grzebali monterzy. Sądząc po technologii ADSL to do centrali masz około 2 km. I to w 3 etapach. Kable do szafy kablowej na ulicy (100parowe), później 10 parowe do skrzynki na słupie lub słupku i wreszcie instalacja - od słupa/słupka do domu. To oczywiście dla budynku jednorodzinnego. Dla wielorodzinnego podobnie tylko zamiast słupa/słupka jest puszka na klatce schodowej i instalacja do mieszkania...jak widzisz możliwości uszkodzenia czy złej jakości kabla czy zlaczy jest wiele...

________________
* Scalenie wpisów – moderator Kinga


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Przerywanie internetu w neostradzie

Centrale ma dosyć blisko, bo ma synchro na 18000Kb/s a jeszcze 17dB SNR margin, co daje parę Mb/s zapasu.

Jeżeli miga dioda @ to znaczy że traci synchronizację, jak nie przybywa drastycznie błędów, to ciężko stwierdzić od czego tak się dzieje.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5520
  • 22381
  • 184

Przerywanie internetu w neostradzie

@AnonimIMHO rozłączanie raz na kilkanaście godzin nie byłoby niczym niezwykłym. Ale co kilka godzin to już na pewno nie jest normalne. Parametry łącza wyglądają na dobre. Jeśli jesteś pewna że w instalacji domowej nie ma jakichś błędów to sprawa pozostaje dość zagadkowa, zdalnie nie do zdiagnozowania. Telefon masz na tej samej linii czy w ogóle nie ma telefonu?


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29465
  • 270

Przerywanie internetu w neostradzie

@Anonim  mówisz że masz 12 urządzeń podłączonych do neta, jakie to urządzenia?