- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
Witam, od okolo 2-3 tygodni występują okresowo spore problemy z neostradą. Mamy usługę "do 80Mbit", do szafy jest około 1km więc usługa synchronizuje się na około 40Mbit. Instalacja taka funkcjonuje już od jakiś 3-4 lat bez większych problemów.
Jak wspomniałem, od 2-3 tygodni występują okresowo spore spadki predkości - speedtest pokazuje 1Mbit a pingi do google skaczą do 2000ms (czyli jakieś 40 razy za dużo niż jakiekolwiek sensowne wartości). Nie jest to raczej problem z WiFi bo na kablu ethernetowym też jest problem. Z naszych obserwacji wynika, że najczęściej problemy występują w okresie opadów.
Sprawdzałem parametry linii na funboksie i zdają się wyglądać ok:
synchronizacja góra/dół/margines szumu: 2287/38511/8,9
Czasami w sekcji "jakość linni" pojawiają się błędy:
2.8 liczba sekund z błędami: 389
2.9 liczba sekund z poważnymi błędami 94
Zadzwoniliśmy na infolinię, konsultant powiedział, że możliwe że szafa sie rozszczelniła (to w kontekście występowania problemów w okolicach opadów) i że do 3 dni przyjdzie monter sprawdzić co się dzieje.
Minęły 3 dni, nikogo nie było wiec dzwonimy jeszcze raz i powiedziano nam dosyć nieprzyjemnie, że nikt nie przyjdzie a jak działa wolno to nie jest żaden problem bo działa... Przyznam szczerze, że trochę jestem rozczarowany, bo z usług TP/Orange korzystamy od przeszło 20 lat i praktycznie zawsze problemy były rozwiązywane a usługi działały...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
@_wojtek jeśli nie masz zagwarantowanych parametrów z umowy, a z tego co dałeś to nie masz, to zgłoszenie zrób, reklamuj usługę i żądaj rekompensaty + naprawy usterki, można pismo wysłać też.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
@Anonimhmm, z tego co wiem to Orange w Neostradzie nie daje żadnego SLA i linia jest "do x Mbit/s" więc tutaj nie widzę podstaw stety niestety (bo przecież działa)...
Najgorsze jest to, że to nie dzieje się cały czas tylko okresowo…
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
W umowie powinna być minimalna prędkość Neostrady, ja u swojego operatora mam zwroty do momentu aż usterkę naprawią, jak jest w Orange i regulaminie masz, to ja nie wiem, sam musisz zadbać o swoje i zbyć się nie dać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
@_wojtek Umowa jest od 20 do 80 mbit/s a ty masz na speedtestach 1 mbit/s więc nie masz zagwaratowannych warunków z umowy i musisz zrobić zgłoszenie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
@_wojtek Cześć. Proponuję wykonać pomiar narzędziem uke speedtest i wynik załączyć do zgłoszenia np. przez czat.
W zgłoszeniu jeśli takie było zarejestrowane powinna być informacja co zostało zrobione. Więc pytanie co odpisali technicy. Na pewno dysponujesz numerem takiego zgłoszenia, można dopytać na czacie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
Wykonaj test uruchamiając konsolę cmd z uprawnieniami administatora i wpisz polecenie netstat -b, aby zobaczyć, które usługi zapychają łącze. W systemie Windows 10 można sprawdzić monitor zasobów - zakładka Sieć - tam też będzie informacja o zajętości łącza
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
Wrrr... forum zjadło moją odpowiedź.
W skrócie: do routera podpięte jest sporo urządzeń. W czasie dodatkowych testów okazało się, że jak pojawiają się problemy to wyłączenie jednego telefonu (samsung z androidem) rozwiazuje problem... pewnie jakiś automatyczny backup a że to asymetryczny ADSL to zapycha łącze kompletnie...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
Cześć,
Wystarczy, że wysycone zostanie pasmo "up", a siec nie będzie działać poprawnie. Dziwi mnie jednak fakt, że telefon "kradnie' tyle pasma i to jeszcze na długi okres czasu. Spróbuj wyłączyć mu wifi, albo przepiąć na 5Ghz obserwując jego zachowanie. Możesz też usunąć go z urządzeń aktywnych w FB. Jeśli przez dłuższy okres nic się nie będzie działo, masz diagnozę problemu. Zawsze podczas występowania problemu możesz w menu modemu podejrzeć stan linii i jakość i ilość błędów na łączu. Warto poobserwować te parametry
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Problemy z neostradą stacjonarną…
Wiem, że wystarczy tylko 'up' - to miałem na myśli pisząc "to ADSL" 🙂
Jak na razie problem uważam za rozwiązany - WIFI + wysycający upload.
- « Poprzedni
-
- 1
- 2
- Następny »