Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z neostradą stacjonarną…


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 27
  • 50
  • 0

Problemy z neostradą stacjonarną…

Witam, od okolo 2-3 tygodni występują okresowo spore problemy z neostradą. Mamy usługę "do 80Mbit", do szafy jest około 1km więc usługa synchronizuje się na około 40Mbit. Instalacja taka funkcjonuje już od jakiś 3-4 lat bez większych problemów.

 

Jak wspomniałem, od 2-3 tygodni występują okresowo spore spadki predkości - speedtest pokazuje 1Mbit a pingi do google skaczą do 2000ms (czyli jakieś 40 razy za dużo niż jakiekolwiek sensowne wartości). Nie jest to raczej problem z WiFi bo na kablu ethernetowym też jest problem. Z naszych obserwacji wynika, że najczęściej problemy występują w okresie opadów.

 

Sprawdzałem parametry linii na funboksie i zdają się wyglądać ok:

synchronizacja góra/dół/margines szumu: 2287/38511/8,9

 

Czasami w sekcji "jakość linni" pojawiają się błędy:

2.8 liczba sekund z błędami: 389

2.9 liczba sekund z poważnymi błędami 94

 

Zadzwoniliśmy na infolinię, konsultant powiedział, że możliwe że szafa sie rozszczelniła (to w kontekście występowania problemów w okolicach opadów) i że do 3 dni przyjdzie monter sprawdzić co się dzieje.

 

Minęły 3 dni, nikogo nie było wiec dzwonimy jeszcze raz i powiedziano nam dosyć nieprzyjemnie, że nikt nie przyjdzie a jak działa wolno to nie jest żaden problem bo działa... Przyznam szczerze, że trochę jestem rozczarowany, bo z usług TP/Orange korzystamy od przeszło 20 lat i praktycznie zawsze problemy były rozwiązywane a usługi działały...

 

10 ODPOW. 10
Anonim

Nie dotyczy

Problemy z neostradą stacjonarną…

@_wojtek  jeśli nie masz zagwarantowanych parametrów z umowy, a z tego co dałeś to nie masz, to zgłoszenie zrób, reklamuj usługę i żądaj rekompensaty + naprawy usterki, można pismo wysłać też.

Orange Kontakt. 

 


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 27
  • 50
  • 0

Problemy z neostradą stacjonarną…

@Anonimhmm, z tego co wiem to Orange w Neostradzie nie daje żadnego SLA i linia jest "do x Mbit/s" więc tutaj nie widzę podstaw stety niestety (bo przecież działa)...

 

Najgorsze jest to, że to nie dzieje się cały czas tylko okresowo…

Anonim

Nie dotyczy

Problemy z neostradą stacjonarną…

W umowie powinna być minimalna prędkość Neostrady, ja u swojego operatora mam zwroty do momentu aż usterkę naprawią, jak jest w Orange i regulaminie masz, to ja nie wiem, sam musisz zadbać o swoje i zbyć się nie dać.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 125
  • 316
  • 5

Problemy z neostradą stacjonarną…

@_wojtek Umowa jest od 20 do 80 mbit/s a ty masz na speedtestach 1 mbit/s więc nie masz zagwaratowannych warunków z umowy i musisz zrobić zgłoszenie


Pracuję w Orange
  • 931
  • 1518
  • 35

Problemy z neostradą stacjonarną…

@_wojtek Cześć. Proponuję wykonać pomiar narzędziem uke speedtest i wynik załączyć do zgłoszenia np. przez czat.

W zgłoszeniu jeśli takie było zarejestrowane powinna być informacja co zostało zrobione. Więc pytanie co odpisali technicy. Na pewno dysponujesz numerem takiego zgłoszenia, można dopytać na czacie.

 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 58
  • 164
  • 3

Problemy z neostradą stacjonarną…

Wykonaj test uruchamiając konsolę cmd z uprawnieniami administatora i wpisz polecenie netstat -b, aby zobaczyć, które usługi zapychają łącze. W systemie Windows 10 można sprawdzić monitor zasobów - zakładka Sieć - tam też będzie informacja o zajętości łącza


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 27
  • 50
  • 0

Problemy z neostradą stacjonarną…

Wrrr... forum zjadło moją odpowiedź.

W skrócie: do routera podpięte jest sporo urządzeń. W czasie dodatkowych testów okazało się, że jak pojawiają się problemy to wyłączenie jednego telefonu (samsung z androidem) rozwiazuje problem... pewnie jakiś automatyczny backup a że to asymetryczny ADSL to zapycha łącze kompletnie...


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12792
  • 52635
  • 604

Problemy z neostradą stacjonarną…

Cześć,

Wystarczy, że wysycone zostanie pasmo "up", a siec nie będzie działać poprawnie. Dziwi mnie jednak fakt, że telefon "kradnie' tyle pasma i to jeszcze na długi okres czasu. Spróbuj wyłączyć mu wifi, albo przepiąć na 5Ghz obserwując jego zachowanie. Możesz też usunąć go z urządzeń aktywnych w FB. Jeśli przez dłuższy okres nic się nie będzie działo, masz diagnozę problemu. Zawsze podczas występowania problemu możesz w menu modemu podejrzeć stan linii i jakość i ilość błędów na łączu. Warto poobserwować te parametry


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 27
  • 50
  • 0

Problemy z neostradą stacjonarną…

Wiem, że wystarczy tylko 'up' - to miałem na myśli pisząc "to ADSL" 🙂

 

Jak na razie problem uważam za rozwiązany - WIFI + wysycający upload.