Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 28
  • 0

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

Dzień dobry,

chciałbym się dowiedzieć czy są to normalne praktyki Orange, czy po prostu trafiłem na bardzo nie miłą i nie kompetentną obsługę w punkcie Orange w Silesia City Center w Katowicach.

Do punktu udałem się w 3 sprawach:

 

1.  Posiadam światłowód 300 mbps, na czacie dostałem informacje, że mogę wymienić funbox 3 na funbox 6 za 3.99 zł miesięcznie bez przedłużenia umowy.  Zabrałem sprzęt i w punkcie dowiedziałem się, że nagle nie ma takiej możliwości chyba, że przedłużę umowę (jeszcze mam ponad miesiąc umowy). Na czacie pracownik niby zlecił wysyłkę routera, ale dzwoniąc na infolinie dowiedziałem się, że zlecenie jest błędne i zostało anulowane. Swoją drogą to już 2 raz jak próbowałem wymienić router przez czat. Więc 2 próby wymiany przez czat i 1x w salonie i router dalej nie wymieniony!!!

 

Przejdźmy dalej. 2 sprawa chciałem zrobić cesje - kl indywidualny na kl indywidualnego. Udaliśmy się z dowodami osobistymi do punktu - taka jest informacja na stronie orange. Tak też informowali pracownicy zarówno czatu jak i infolinii. Na miejscu w salonie dowiedziałem się, że nie ma możliwości zrobić cesji usług stacjonarnych (internet światłowodowy). Będąc w punkcie zadzwoniłem na infolinię, tam dostałem informacje, że cesję mogę zrobić TYLKO w salonie Orange. Przekazałem swój telefon pracownikowi salonu Orange i przez kilka minut "kłócili się" o to czy cesję można zrobić czy nie. Po kilku minutach rozmowy z infolinią pracownik punktu (Pani Dominika) podała nam tablet z formularzem cesji usług stacjonarnych. Od razu dodała, że i tak prawie na pewno zostanie to odrzucone i cesja nie dojdzie do skutku. Pracownik Infolinii zalecił albo wysłanie tego formularza, albo udanie się do .... innego salonu Orange, bo sam przyznał, że pracownik salonu po 1 jest nieuprzejmy, po 2 powinien cesje zrobić na poczekaniu.

Po wizycie w salonie na e-mail dostałem potwierdzenie złożonych dokumentów. W treści wiadomości znalazłem informacje, że formularz cesji można również wysłać do Was na e-mail.  Gdzie zarówno pracownicy czatu i  infolinii mówili, że jedyna możliwość to Salon Orange, a pracownik Salonu twierdził, że nie ma takiej możliwości.

 

3 sprawa. Chciałem udzielić pełnomocnictwa tak żeby os3 mogła kontaktować się za mnie z infolinią i załatwiać wszystkie sprawy (przedłużenie umowy, wizyta instalatora itd). Oboje byliśmy w punkcie i dostałem informacje, że nie ma takiej możliwości chyba, że mam pełnomocnictwo notarialne. Tutaj również na czacie dostałem informacje, że jak będziemy razem w salonie to bez problemu upoważnienie załatwimy. Nikt nic nie mówił o pełnomocnictwie notarialnym.

 

Przy okazji czy to normalne, że w żaden sposób nie weryfikujecie swoich klientów ? Byłem w szoku, że nie byliśmy proszeni ani o dowód osobisty, ani o żadne inne dane. Jedyne co to pracownik salonu zapytał o pesel. Nic więcej. (Później tylko na formularzu cesji podawaliśmy wszystkie swoje dane, ale tego pracownik nawet nie sprawdził).

 

 

PS: Gdyby jednak faktycznie cesja nie została zrealizowana to jako, że umowę mamy tylko jeszcze ok 1 miesiąc czy możemy ją wypowiedzieć i od razu po zakończeniu podpisać nową na ten sam adres ale na inną osobę ? Czy przy nowej umowie do internetu 300 mbps dajecie już funbox 6 ?

8 ODPOW. 8

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18410
  • 52636
  • 710

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

@prW69BY565Bzjc musiałeś trafić pewnie do salonu partnerskiego. Tak czasami się zdaża, że w takich salonach trudno załatwić swoje sprawy. Proponuję poszukać salonu firmowego, dużo szybciej i przyjemniej załatwia się sprawy.

Adresy salonów znajdziesz na stronie:

https://salony.orange.pl/

 

Ad1) Na początku, jak wchodziły FB6 były niedostępne do wymiany. Obecnie nie powinno być problemu z wymianą. 

Temat wymiany routera FB6:

https://nasz.orange.pl/t5/Oferty-polecane-przez/Nowy-Funbox-6-dost%C4%99pny-od-dzisiaj-w-Orange/td-p...

 

Ad2) Jeżeli nie jest to oferta Orange Love, to cesję można wykonać. Weryfikacja powinna odbyć się po przez okazanie Dowodów Osobistych. Wysyłanie zlecenia cesji na e-maila nie spotkałem się, tym bardziej, że Orange zrezygnował z załatwienia tą drogą spraw. Widocznie jak jest podana droga e-mailowa, to zaspi pewnie nie jest zmieniony.

Info o przekazaniu usługi:

https://www.orange.pl/omnibook/przekazanie-uslug-innej-osobie

 

Ad3) Pełnomocnictwo notarialne, jeżeli takie upoważnienie załatwia się samemu, jeżeli są dwie osoby, to wystarcza dowody osobiste. Po weryfikacji powinna zostać dodana osoba do upoważnienia.

 

Wypowiedzenie umowy na usługę trwa miesiąc czasu. Nie można wypowiedzieć z dnia na dzień.

Informacje o rozwiązaniu umowy:

https://www.orange.pl/omnibook/rozwiazanie-umowy


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12931
  • 53137
  • 617

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

@prW69BY565Bzjc Potwierdzam możliwość wymiany FB3 na FB6 z dopłatą 3,99zł w trybie uszkodzenia. Może trzeba było na czacie zgłosić wadliwe działanie wifi i na podstawie tego uszkodzenia zarejestrowanego w systemie wymiana powinna być wykonana.

Jeśli to pakiet LOVE, to niestety cesja nie mogła być wykonana. Jeśli nie, to warto zapytać w czym tkwi problem. Może to drobnostka, ale znacząca...

Pełnomocnictwa do obsługi technicznej nie potrzeba, ale jeśli chodzi o podpisywanie umów, to niestety tak...

Weryfikacja powinna być wykonywana, dziwne to jest dlaczego tego zabrakło.. Jeśli zaś chodzi o rezygnację z usługi i założenie ponowne na inną osobę, to jest operacja do wykonania. Potrzebny jest tylko ogarnięty konsultant i sporo modlitw, aby się nic w systemach nie wykrzaczyło, a przerwa w dostawie nie była zbyt długa...


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2020
  • 5446
  • 183

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

Po pierwsze zmień salon.
Po drugie złóż skargę pisemną, na salon i wyślij na adres korespondencyjny.
1. Można bez problemu wymienić FB3 na FB6.
2. Cesję można wykonać o ile to nie Love. Nastąpi reset hasła i trzeba na nowo logowanie robić, nieraz wystarczy reset routera.
3. Nie ma pełnomocnictwa na stałe. Musi być sporządzane każdorazowo do określonej czynności - to w salonie. Na infolinii nie ma w ogóle czegoś takiego, zwłaszcza w relacji Orange - klient. W relacji Klient - Orange kod abonenta.

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 5
  • 28
  • 0

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

Według tej strony salon w Katowicach jest salonem firmowym, nie jakimś punktem partnerskim.

Ale ok w poniedziałek będziemy mieli chwilę to podjedziemy do innego salonu.

 

Fajnie by było gdyby tą wiadomość przeczytał pracownik Orange i zlecił jakąś kontrolę tego punktu Orange Katowice Silesia City Center.  Mamy jeszcze 1 numer w nju i kilku krotnie pracownik punktu proponował nam cesje tego numeru z nju. (nic nie chcieliśmy zmieniać z telefonem). Gdybyśmy się zgodzili to tak na prawdę została by zrobiona cesja bez żadnej weryfikacji.  Wystarczy, że przyjdą 2 osoby, podadzą nr pesel abonenta i .... można ukraść komuś numer telefonu. Nie rozumiem jak można nie przeprowadzić weryfikacji klienta podczas wizyty w placówce, zwłaszcza przy dokonywaniu takich czynności jak cesja.

 

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12931
  • 53137
  • 617

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

@prW69BY565Bzjc Polecam salon na 3 Maja 5. Na 100% autoryzowany. Myślę, że tam załatwisz wszystko tak jak należy


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18410
  • 52636
  • 710

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

@prW69BY565Bzjc jeżeli uważasz, że konsultant z salonu słabo Ciebie obsłużył, możesz złożyć zgłoszenie na infolinii, czacie. Na Twoim miejscu sprawfziłbym inny salon. Link podany w moim pierwszym poście oraz sugestia @agat13.


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2079
  • 7645
  • 31

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

Najlepiej odpuścić sobie wymianę na FB6, bo to nie daje wielu korzyści, ale, jak widać, wiele udręki. A kto wie, na jaki egzemplarz się trafi - może być tak jak w tym przysłowiu z siekierką i kijkiem. Jeżeli bieżący FB daje radę, to trzymać i się cieszyć stabilną usługą. Jeżeli wifi za słabe, to kupić sobie własne wifi, takie które pokryje co trzeba, a wifi z FB wyłączyć precz. I już.

 

PS.

Bo, dopiszę, OP chciał tylko wymienić FB, a rozwój wypadków zaprowadził go na świętą wojnę z salonami OPL. Nie warto.

Anonim

Nie dotyczy

Problem z punktem obsługi - odmowa realizacji cesji, odmowa wymiany routera

@prW69BY565Bzjc  jeśli FunBox 3.0 działa ci poprawnie, to odpuść wymianę na FB 6, zyskujesz tylko AX dla Wi-Fi i trochę błędów w oprogramowaniu, moim zdaniem nie warto, jeszcze opłatę miesięczną ekstra łapiesz, be sensu moim zdaniem 😎