Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 3
  • 0

Problem z prędkością internetu.

Witam,

 

Mam problem z Orange, który dotyczy prędkości internetu. Parę lat temu podpisałem umowę, która obejmuje internet stacjonarny do 80 mb/s, ale przy podpisaniu dostałem jasno do zrozumienia, że prędkość będzie na początku wahała się miedzy 20-25 mb/s pobierania, ale po 2-3 latach ma być renowacja kabli i będzie 60-70 mb/s. No to mamy sierpień 2019, a ja wciąż mam 20-25 mb/s. Dzwoniłem parokrotnie do Orange w sprawie wzmocnienia prędkości internetu, oni mówili, że faktycznie, mieszkam tylko 700 metrów od centrali to powinienem mieć szybszy internet o wiele, co najmniej te 60-70 mb/s, to dostawałem smsy że "dziękujemy za zgłoszenie, czas do 36h" itd, następnie dostawałem sms "trudne warunki pogodowe i zwiększona liczba awarii wydłuży czas usunięcia uszkodzenia" itd, a na końcu że usługa została zrealizowana mimo, że prędkość w ogóle nie została zmieniona. Dzisiaj, czyli 9.08.2019 zadzwonił do mnie monter - technik, że on nie jest w stanie wzmocnić mojego internetu bo tak już jest na tej mojej ulicy i nic się nie da zrobić, prócz tego aby oczywiście uzbroić się w cierpliwość i czekać na światłowód, którego tak na marginesie nie ma w planach. Miejscowość to Konstancin - Jeziorna, piszę to, ponieważ jestem w stanie zrozumieć gdy to była mała wieś zamieszkała przez raptem parę osób, ale nie miejscowość, która sięga już prawie 20 tysięcy mieszkańców. Moje pytanie brzmi, czy jest sens jechać do obsługi klienta Orange, czy jest sens dalej dzwonić i próbować załatwiać? Co byście zrobili na moim miejscu?

 

Pozdrawiam serdecznie.

Zobacz więcej tematów oznaczonych etykietą:

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 24968
  • 13300
  • 1133

Problem z prędkością internetu.

Zrób pomiar certyfikowany prędkości https://pro.speedtest.pl

Widełki znajdziesz tutaj https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/39336/b47b1b9e-7d69-414b-a035-241a766c4f26.pdf

Jeśli w raporcie nie będzie prędkości "zwykle dostępnej" to domagaj się co miesiąc bonifikaty. Na dłuższą metę Orange nie będzie się to opłacać więc albo polepszy parametry albo będziesz miał BMT (brak możliwości technicznych).

Niestety łącza miedziane są w małym stopniu modernizowane przez Orange. Większość wydatków idzie na światłowód ale w kilka lat nie okabluje się całej Polski.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 3
  • 0

Problem z prędkością internetu.

http://www.speedtest.pl/test/216815733

 

Tak wygląda mój speedtest, także powinienem dzwonić i domagać się bonifikaty? A tak w ogóle, to co to jest bonifikata? I co oznacza gdy będę miał BMT?

 

Smutne jest to, że został nałożony światłowód na dosłownie prawie cały Konstancin, prócz ulicy na której mieszkam i jednej która od niej odchodzi, reszta ma swobodnie światłowód, także od światłowodu dzieli mnie raptem 200 - 300 metrów Emotikon: Bardzo szczęśliwy 

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 24968
  • 13300
  • 1133

Problem z prędkością internetu.

Ten speedtest nie jest certyfikowany wiec nie jest podstawą do bonifikaty. BMT oznacza migrację na niższą prędkość lub rozwiązanie umowy (oczywiście za Twoją zgodą). Jeśli światłowód jest wszędzie, to może kwestia przeszkód administracyjnych spowodowała że nie ma go u Ciebie.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 24968
  • 13300
  • 1133

Problem z prędkością internetu.

Bonifikata dotyczy konsumentów i to 1/30 opłaty miesięcznej za każdy dzień poniżej prędkości zwykle dostępnej i jest dawana na kolejny rachunek.
.
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 3
  • 0

Problem z prędkością internetu.

-Raport.png

 

Najlepiej z tym plikiem gdzie zawarty jest raport iść do punktu obsługi klienta czy wysłać im poprzez skrzynkę pocztową?

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 40, Guru *****
  • 24968
  • 13300
  • 1133

Problem z prędkością internetu.

Mail do Orange nie działa. Wg mnie najlepiej przesłać przez czat - od niedawna można przesłać załącznik w pdf. I doradca niech przyjmie reklamację z oczekiwaniam przyznanie bonifikaty za brak prędkości zwykle dostępnej do czasu jej zapewnienia. Musi to pójść jako reklamacja a nie zgłoszenie techniczne. Jak Orange Ci nie uzna reklamacji (co niestety czasem się zdarza), to trzeba pisać do UKE.
.
Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 3
  • 0

Problem z prędkością internetu.

Nic innego mi nie pozostaje jak tak właśnie zrobić, a może orientujesz się dlaczego tak właśnie jest w mojej sytuacji? To znaczy, gdzie leży problem, że nie da się przyspieszyć tej prędkości internetu, większość mówiła mi, że zwykle to przez odległość od centrali, ale od centrali dzieli mnie 600 - 700 metrów :/ 

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 19, Pasjonat
  • 179
  • 128
  • 1

Problem z prędkością internetu.

1nTensiVe to co powiesz na to że mam w porywach do 14 Mb/s i więcej mieć nie mogę ,co więcej w moim miasteczku były kładzione światłowody ale na mojej ulicy nie. Nie ma nawet w planach mojej ulicy ,to dopiero załamka więc mogę się wczuć w Twoją sytuację.

Poziom 9, Poszukiwacz
  • 8
  • 3
  • 0

Problem z prędkością internetu.

No nawet Ci powiem że dokładnie się możesz wczuć, bo u mnie to samo, moja ulica i ulica obok to dwie jedynie pominięte ulice i również jak rozmawiałem na infolinii, to usłyszałem, że nic nie widać aby plany były na światłowody :/