Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z prędkością internetu


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38813
  • 1388

Problem z prędkością internetu

Orange sobie nic nie robi. Parnetrzy techniczni nie mają budżetu na modernizację. Osoby z pionu obsługi nie mają jasnego info. Podejrzewam, że trwa postępowanie przed UOKIK więc jest "cisza medialna" i "cisza w obsłudze". Ale kara będzie wysoka wg mnie jak nie będą udzielane bonifikaty. Tym bardziej że prędkość "zwykle dostępną" ustala sam operator a nie jest to jakoś narzucane odgórnie. Można było to ustalić zgodnie z synchronizacją.

Paragraf 7 punkt 6 i 7 regulaminu świadczenia usług multimedialnych https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/10641/cd494de1-de1e-4cca-857a-43b3fc3c360e.pdf

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Problem z prędkością internetu

@Piotrekk85 moim zdaniem nieprecyzyjnie jest sformułowany tekst - paragraf 5, punkt 1, podpunkt 2.

https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/11387/1abf42ed-cb1c-4213-80db-ebec9f89c37d.pdf

 

W przypadku VDSLi wolniejszych(np. 20-30 Mbitowych) nie ma co modernizować, bo linia jest zbyt długa i dla systemu to jest OK. Gdyby trzymać się tak ustalonych 70% prędkości czyli 56Mbit/s, to zasięg VDSLa by się drastycznie zmniejszył i kupę ludzie nie mogłoby go mieć.

Należy pamiętać, że każde łącze miedziane należy traktować indywidualnie i taki zapis (moim zdaniem) nie jest odpowiedni. Powinno być coś w stylu 

  1. 2)  ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości

    synchronizacji do komputera i od komputera.

Pisząc, że PT nie mają budżetu na modernizację co masz na myśli ?

 

 

W ogóle temat rekompensat za zbyt wolne łącze jest dla mnie bardzo śliski.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38813
  • 1388

Problem z prędkością internetu

A co robią PT jak mają zgłoszenie co do niskiej prędkości? Jeśli jest powyżej minimum a poniżej zwykle dostępnej?

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Problem z prędkością internetu

@Piotrekk85 Wiele nie mogę pisać, ale jest coś takiego, jak prędkość referencyjna. Puszczając pomiar masz zwrot czy łącze jest sprawne(czyli pracuje z prędkością poprawną dla danej okolicy), czy pracuje poniżej prędkości referencyjnej. Jeżeli jest poniżej prędkości, to trzeba szukać pary o lepszych parametrach. Są rejony, gdzie prędkość referencyjna jest ustawiona na (strzelam) 25 Mbit/s.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 0
  • 0

Problem z prędkością internetu

Nie obchodzą mnie prędkości referencyjne i inne bzdury. Miałem wcześniej internet LTE też od Orange i potrafił latać na 45 mb/s przez cały czas. Zmieniłem mobilny na stacjonarny właśnie po to aby miwć większą prędkość. Podczas rozmowy przez telefon z konsultantem była informacja, że będzie to internet 100mb/s, potem okazało się, że jednak możliwe jest tylko 80, a teraz wychodzi mi w pomiarach niecałe 40. W nosie mam takie umowy DO 80mb/s a potem nawet połowa wartości nie jest osiągana i oni nic z tym nie zrobią bo mieści się w ich widełkach. Po to zmieniałem umowę na stacjonarkę żeby mieć stałe, wyższe prędkości.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Problem z prędkością internetu

@Rafał10 VDSL jest zwyczajnie nie dla Ciebie. Technicy powinni Ci powiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości. Jak podpisywałeś umowę, była również informacja o tym, że to nie jest 80 Mbit/s, tylko OD 20 DO 80Mbit/s Tym bardziej, że ze światłowodu zrobiła się miedź. Mieszkasz w domu czy mieszkaniu ? Możesz opisać jak to było? Złożyłeś zamówienie na światłowód, a na miejscu okazało się, że u Ciebie światłowodu nie ma ?


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 0
  • 0

Problem z prędkością internetu

Zadzwonił konsultant z informacją, że mogą mi zamienić interenet mobilny na stacjonarny z prędkością do 100 mb/s (nie pamiętam czy światłowód). Zgodziłem się i podczas odczytywania formułki przez telefon pani "doprecyzowała" że jest to jednak 80 mb/s bobtaki kabel jest u mnie położony (mieszkam w wielorodzinnym bloku mieszkaniowym). Uznałem, że nie jest to jakas wielka różnica i zgodziłem się na tę umowę. Zaraz po podłączeniu przez techników prędkość wynosiła właśnie około 40 mb/s ale przez Panów zostałem powiadomiony, że przez najbliższe kilka dni prędkość może być różna i potem się ustabilizuje. Stabilizuje się tak już chyba drugi miesiąc i dalej nic z tego nie wynika. Jestem po prostu wkurzony bo zmieniałem internet w celu ustabilizowania pingu i zwiękzenia prędkości (no i żeby prędkość była stała) a dostałem gorszą jakość niż wcześniej w LTE. Mieszkam na południu Wrocławia 2 km od centrum i nie myślałem że bedą z tym problemy jak w o wiele mniejszych miastach.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32785
  • 38813
  • 1388

Problem z prędkością internetu

Widełki są owszem miedzy 20 a 80, ale jest prędkość "zwykle dostepna". Wykonuj pomiary certyfikowane, wygeneruj raport i masz podstawę do reklamacji.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 0
  • 0

Problem z prędkością internetu

Warto spróbować. Po świętach przedzwonię do obsługi klienta i zobaczymy co z tego wyniknie. Dziękuję za pomoc i postaram się napisać co z tego wyjdzie.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 225
  • 108
  • 5

Problem z prędkością internetu

@Rafał10https://wyszukiwarka.uke.gov.pl/ tutaj możesz sprawdzić dostępne sieći co oferują ci internet.
PS z tego co wiem NETIA wkracza z swoim FFTH na południowy zachód Wrocka.

Ja mam do 80 a mam 23 mbps. Ja bym się u cb cieszył że masz 40 🙂 A na mobilnym 130 😛