Problem z połączeniem Funbox 2.0 z linią ADSL – jak rozwiązać?

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 20
  • 0

Problem z połączeniem Funbox 2.0 z linią ADSL – jak rozwiązać?

Cześć. Mam problem ze swoim Funboxem 2.0. Otóż jak go podłączę do prądu i włączę, to po chwili zapalają się na zielono tylko diody zasilania i wifi. Reszta diod się nie świeci i internetu nie mam,

Kiedyś (czyli od roku czasu do 2 miesięcy temu) ten router jak się go włączało to świeciła tylko dioda zasilania i nic więcej. I dopiero po którymś z kolei restarcie (wtedy nie było nawet dostępu do strony konfiguracyjnej) (czasem to trwało dzień czy 2) dopiero się wszystko naprawiało i internet działał aż do najbliższego wyłączenia funboxa z prądu. 

Teraz router się normalnie włącza, łączy po wifi z urządzeniami, daje dostęp do strony konfiguracyjnej, ale z internetem się nie łączy. Diagnostyka w aplikacjach Mój Orange i Mój Funbox też nic nie dają. Sprawdzałem na innym kablu telefonicznym (tym co był dołączony w pudełku i nigdy wcześniej nie użyty) i też nic. Dodam też, że przez ostatni miesiąc router był wyłączony z prądu i linii telefonicznej, więc może od tego się to wszystko dzieje. Robione były również 2 resety przyciskiem z tyłu routera i też to nic nie dało. Wersja oprogramowania w nim to SG10_sip-pl-7.0.26.17. a sam router oprócz braku połączenia z internetem normalnie działa, wyświetla pliki z urządzenia na usb, a testowanie telefonu stacjonarnego powoduje jego dzwonienie (chodź z innego telefonu się na ten nie dodzwonisz)

W informacji o urządzeniu pojawiają się m.in: Status synchronizacji - nie skonfigurowany, Status DSL - niedostępny, Status konta - nieaktywny, Stan połączenia DSL - wyłączone, Prędkość synchronizacji DSL w górę i w dół - 0 Kb/s, Status internetu - nieskonfigurowany Błędy ostatniego połączenia - ERROR_USER_DISCONNECT.

Problemy te mam od dwudziestu paru godzin, posiadam neostradę 10/1 Mb/s, umowę mam od kwietnia 2022 roku, Funboxa od tego samego czasu.

 

 

 

_____________________

*Doprecyzowałem nazwę tematu - moderator Wojciech.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1846
  • 2682
  • 109

Problem z połączeniem Funbox 2.0 z linią ADSL – jak rozwiązać?

Jeżeli to kabel od słupka/słupa/szafy do gniazdka to profesjonalista moim zdaniem powinien rozpisać tak zlecenie by było bezpłatne - kabel w wielu sytuacjach jest własnością operatora. Jeżeli to kwestia instalacji wewnętrznej to już różnie może być, kwestia samej sytuacji. Orange to opisuje w tym miejscu https://www.orange.pl/omnibook/asysta-techniczna

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

16 ODPOW. 16

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 1487
  • 5931
  • 57

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

@FourBuzzard  skontaktuj się z BOK.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35100
  • 293

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

Ruterów DSL się nie wyłącza z prądu ani z linii telefonicznej. 

Skontaktuj się z operatorem: skoro masz aktywną umowę a nie możesz z niej korzystać to zgłoś to. Funbox jest chyba wynajęty (a nie kupiony), zresztą jaki by nie był, to operator musi ocenić stan twojego łącza/modemu i zaproponować rozwiązanie problemu.

Skoro wyłączasz urządzenie na tak długo, to jest ryzyko iż w międzyczasie operator zrezygnował ze wspierania tej technologii. Nieużywane łącza będą stopniowo likwidowane. 😁


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 108
  • 0

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

Czemu z mojego VDSLa orange nie chciał zrezygnować i musiałem zapłacić ładnych kilka tysięcy dwóm lokalnym ISP, żeby mieć światłowód, ileż to ja razy dzwoniłem do orange z prośbą, że oddam im VDSLa w dobre francuskie ręce i jeszcze dopłacę za światłowód i nikt nie chciał 😉


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35100
  • 293

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL


@marsonnapisał(-a)

Czemu z mojego VDSLa orange nie chciał zrezygnować i musiałem zapłacić ładnych kilka tysięcy dwóm lokalnym ISP, żeby mieć światłowód, ileż to ja razy dzwoniłem do orange z prośbą, że oddam im VDSLa w dobre francuskie ręce i jeszcze dopłacę za światłowód i nikt nie chciał 😉


Nie wiem czemu. Może temu że go nie wyłączyłeś?


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 37
  • 108
  • 0

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

Ahh ja głupi, wystarczyło wyciągnąć wtyczkę 😉


Poziom 11, Tropiciel Przestworzy
  • 4
  • 20
  • 0

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

Co do wyłączenia go z prądu, to nie było mnie miesiąc w domu, więc w międzyczasie mogłaby przyjść jakaś burza lub kilka burz, a linia telefoniczna jest szczególnie na nią narażona. Z resztą nawet na naklejce na routerze jest o tym napisane aby wtedy wyłączać go z prądu i linii telefonicznej.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 8678
  • 35100
  • 293

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

To przecież teraz nieistotne: ważne że nie działa, a powinno więc reklamuj. Tutaj nic konstruktywnego nie wymyślimy.

Poziom 43, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 21558
  • 62781
  • 860

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

@FourBuzzard linie xDSL są praktycznie na wymarciu. W czasie wyłączonego routera, technicy w centrali mogli dokonać zmian/likwidacji portu do usług xDSL ze względu nieużywanej linii. Teraz zostaje reklamacja. Licz się też, że dostaniesz odpowiedź o braku świadczenia usługi i wypowiedzenie umowy.

Jeżeli udało by się uruchomić działanie internetu, to wymienionym router że względu wcześniejsze jego nieprawidłowe działanie. Obecnie też można by było wymienić na nowy, bo być może to router szwankuje. 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15594
  • 64172
  • 825

Funbox 2.0 nie łączy się z linią ADSL

@FourBuzzard  wszystko wskazuje na uszkodzoną linię i brak synchronizacji z centralą.

ADSL/VDSL trzyma się dobrze. Na terenach gdzie nie ma szans na FTTH z powodów kosztów inwestycji jest tego sporo. Technologia nie jest nowa, ale działa i należy zgłosić każdy brak synchronizacji na infolinii.

Wyślą technika, który sprawdzi łącze i przywróci je do życia.

Koniecznie weź numer zgłoszenia usterki w czasie rozmowy z konsultantem.

Taka naprawa powinna trwać do 48 godzin w zależności od rodzaju uszkodzenia.