Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z dekoderem-znikający sygnał

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 9
  • 0

Problem z dekoderem-znikający sygnał

Witam

Od wczoraj raduję się usługą światłowodową w Orange.

Niestety moją radość nieco tłumi fakt,że dekoder zawiesił się niemal natychmiast po odpaleniu telewizji (obraz zawisł i bez restartu mogłam wprawdzie przejść do menu,zmieniać kanały, ale obraz był zamrożony, zawieszony tak jak się zatrzymał).

Stało się to dwukrotnie.

Dziś kilka razy zniknął obraz i pojawił się najpierw "śnieg",a  potem czarny ekran. Po wyłączeniu i włączeniu dekodera wszystko wraca do normy, ale dzieje się to praktycznie cały czas (średnio co godzinę, półtorej). Konsultant wmawia mi,że dekoder Orange nie śnieży i jest to spowodowane przechodzeniem telewizora w stan uśpienia, co jest bzdurą, bo po pierwsze mam uśpienie w tv wyłączone, po drugie nigdy wcześniej się to nie działo.

Dekoder to Samsung ICU100, modem (jeśli to ma jakieś znaczenie, nie wiem, nie znam się na tym zupełnie) to sagemcom funbox 3,0.

Byłabym wdzięczna za podpowiedzi. Mogę oczywiście wymienić dekoder w salonie, ale może problem leży gdzie indziej.

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Problem z dekoderem-znikający sygnał

@Mamoniowa2  Jeżeli jest tego typu "śnieg"ZaxvY.jpg

To są to zakłócenia cyfrowe przenoszone po HDMI.

Problem może być w 3 rzeczach: przewodzie HDMI, dekoderze, telewizorze.

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

7 ODPOW. 7

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5490
  • 18325
  • 186

Problem z dekoderem-znikający sygnał

@Mamoniowa2   pytanie uzupełniające o sposób połączenia dekodera z modemem, łączą się kablem czy po WiFi? Jeżeli to drugie, to być może problem w odległości urządzeń - zbyt słaby sygnał, albo może jakieś zakłócenia na wybranym kanale. Sprawdź może apką Mój Funbox jaki kanał jest wybrany i jaki będzie optymalny w pomieszczeniu gdzie masz dekoder.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2112
  • 5952
  • 197

Problem z dekoderem-znikający sygnał

Dekoder połączony z modemem kablem czy po wifi ?
Jak po wi fi przełącz na kabel (o ile to możliwe).
Obstawiam awarię dekodera - do wymiany.

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 9
  • 0

Problem z dekoderem-znikający sygnał

@Arti_Kn_Pl @Misiek62  dziękuję bardzo za gotowość pomocy.

Dekoder połączony jest z modemem kablem.

 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2112
  • 5952
  • 197

Problem z dekoderem-znikający sygnał

Na pilocie naciśnij kolejno niebieski, żółty, niebieski i zresetuj ustawienia na dole w menu.

Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 1810
  • 2467
  • 104

Problem z dekoderem-znikający sygnał

@Mamoniowa2  Jeżeli jest tego typu "śnieg"ZaxvY.jpg

To są to zakłócenia cyfrowe przenoszone po HDMI.

Problem może być w 3 rzeczach: przewodzie HDMI, dekoderze, telewizorze.

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 9
  • 0

Problem z dekoderem-znikający sygnał

@BORAX @Arti_Kn_Pl  tak,to taki śnieg, a potem czarny ekran.

Niestety po kolejnym takim incydencie nie można było dekodera nawet wyłączyć, zrobić resetu w podany przez Was sposób również, musiałam go zresetować guzikiem z tyłu.

Obstawiam ,że to jednak dekoder do wymiany.

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 11
  • 9
  • 0

Problem z dekoderem-znikający sygnał

Problemem okazał się być wadliwy kabel.

Dziękuję wszystkim za chęć pomocy.