Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s


Poziom 37, Guru **
  • 8431
  • 28053
  • 370

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

@gotfrydo Chyba Gigabit/sekundę (1000Mb/sek). Jeśli speedtest certyfikowany na tej karcie eth i na tym kablu pokazuje ten wynik, to super. Łącze działa prawidłowo, ale tylko na odcinku do pierwszsgo węzła od modemu. Ważne jest też co i skąd ściągasz. Może serwer po drugiej stronie ma ograniczenia? Nie spotkałem się przy ściąganiu komercyjnym z pełną prędkością 1Gb/sek

Poza tym może być inny przelicznik bitów i Bajtów (1:8), więc i na to zwróć uwagę. Ze wszystkich serwerów tak się dzieje, czy z jednego?


Poziom 20, Pasjonat
  • 303
  • 810
  • 2

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

@agat13 jak widać autor miesza jednostki. Speedtest wyraźnie pokazuje, że tylko download oscyluje w granicy 100Mb Upload jest w granicy 300Mb. Aplikacja wykrywa, że wiele urządzeń było podłączonych do sieci w czasie testu a więc to zupełnie nie miarowy test. Najpierw trzeba resztę odłączyć od sieci i wtedy sprawdzić. Po 2 nie był zalogowany więc nie wiadomo co z obciążeniem komputera. Po zalogowaniu aplikacja pokazuje jeszcze obciążenie procesora i aplikacje w tle ile wykorzystują. Możliwe, że coś w tle wykorzystywało albo zbyt duże obciążenie procesora i też może przyciąć prędkość


Poziom 24, Specjalista
  • 1699
  • 4668
  • 21

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s


@gotfrydonapisał(-a)

Speedtest na stronie speedtest.pl wskazuje 1000 czyli jeden megabit - pełna przepustowość 


Widzę że jednostki ci się mieszają cały czas. Test przeprowadź na jednym komputerze wpiętym bezpośrednio po kablu do modemu. Wyniki pokaż na screenie bo tak to nie wiemy o czym gadamy.


Poziom 23, Pasjonat
  • 1034
  • 2884
  • 16

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

A ja, wykonując speedtest z routera, osiągam max sto-kilkanaście Mbps, ale w górę pełne 300Mbps. Natomiast wykonując speedtest z hosta w LAN, przez tenże sam router, osiągam "pełne" do 930/300. Coś w środku w routerze mi przepływ limituje, ciekawe co, ale nie wiem jak to ugryźć (może spróbuję zamienić ppp na mpd5?). Normalnie nie pisałbym tego offtopa tutaj, ale wzorzec przycinania speedtesta na moim routerze i maszynie kolegi pytającego jest podobny (mimo że to różne systemy). Ot, takie spostrzeżenie.


Poziom 37, Guru **
  • 8431
  • 28053
  • 370

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

@pirenej jeszcze jakbyś dla laików wyjaśnił co znaczy "robienie testu z routera i z hosta w LAN". Tak łopatologicznie


Poziom 21, Pasjonat
  • 309
  • 635
  • 6

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

@gotfrydo Cieszę się, że to zauważył, czyli w miarę czujny, używanie właściwych jednostek raczej jest wskazane w takiej dyskusji.


Poziom 23, Pasjonat
  • 1034
  • 2884
  • 16

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s

https://pl.wikipedia.org/wiki/Host

https://pl.wikipedia.org/wiki/Router

https://pl.wikipedia.org/wiki/Komputer

 

PS:

[ROUTER:~/bin]$ ./speedtest -s 4166

   Speedtest by Ookla

     Server: Orange Polska S.A. - Warsaw (id = 4166)
        ISP: Orange Swiatlowod
    Latency:     3.24 ms   (1.65 ms jitter)
   Download:   100.65 Mbps (data used: 54.2 MB)                               
     Upload:   305.23 Mbps (data used: 352.3 MB)                               
Packet Loss:     0.0%
 Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/0b00ef1a-9a67-4840-a3e6-4d9093e65d6d
[HOST:~/bin]$ ./speedtest -s 4166

   Speedtest by Ookla

     Server: Orange Polska S.A. - Warsaw (id = 4166)
        ISP: Orange Swiatlowod
    Latency:     3.14 ms   (1.28 ms jitter)
   Download:   425.08 Mbps (data used: 417.0 MB)                               
     Upload:   305.90 Mbps (data used: 352.6 MB)                               
Packet Loss:     0.0%
 Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/14eac64d-5672-4c71-a00f-1a954fcae78c

Poziom 23, Pasjonat
  • 1034
  • 2884
  • 16

Prędkość światłowodu - mam 1 Gb/s, a w speedtest tylko 100 Mb/s


@jarynnapisał(-a)

używanie właściwych jednostek raczej jest wskazane w takiej dyskusji.


nawet bardziej, niż unikanie błędów ortograficznych