- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Oficjalne narzędzie do monitorowania jakości internetu
@Piotrekk85 Nie tylko Windows jest na tym świecie. Jak już się robi tak istotne narzędzie, to trzeba uwzględnić również inne platformy - mam tu na myśli przede wszystkim MacOS oraz Linux.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Oficjalne narzędzie do monitorowania jakości internetu
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Oficjalne narzędzie do monitorowania jakości internetu
@Piotrekk85 wyrażam tylko opinię, nie jestem specjalistą w takim stopniu, aby doradzać jak zagwarantować to, aby użytkownik nie zmodyfikował aplikacji. 😉
Takie pytanie jeszcze mam(przyznam się, bez researchu). Dlaczego Operatorzy mają honorować test przez tą aplikację w przypadku roszczeń ? Czy istnieje jakiś zapis w prawie, który ich do tego obliguje ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Oficjalne narzędzie do monitorowania jakości internetu
Standardy Unijne, podobno 🙂
Mechanizm, który bezpłatnie dostarczyła wyłoniona w konkursie firma V-Speed sp. z o.o., dostępny jest pod adresem pro.speedtest.pl. Składa się z serwisu internetowego oraz aplikacji na komputery stacjonarne, aplikacji WEB i mobilnych (działających na systemach Android oraz iOS). Zgodnie z art. 4 rozporządzenia PE i Rady UE 2015/2120 (które ma bezpośrednie zastosowanie w Polsce) pomiar wykonany za pomocą mechanizmu pozwala stwierdzić nienależyte wykonanie umowy i skuteczne dochodzenie roszczeń konsumenta wobec dostawcy usług. Natomiast z uwagi na uwarunkowania prawne i techniczne, wyniki pomiarów uzyskane za pomocą aplikacji WEB oraz aplikacji mobilnych mają przede wszystkim walor informacyjny.
Powyższe znalazłem tu: http://ictprofessional.pl/konsumenci-otrzymali-narzedzie-do-monitorowania-jakosci-internetu/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Oficjalne narzędzie do monitorowania jakości internetu
Artykuł 4
Środki w zakresie przejrzystości w celu zapewnienia dostępu do otwartego internetu
1. Dostawcy usług dostępu do internetu zapewniają, aby każda umowa, która obejmuje usługę dostępu do internetu, zawierała co najmniej następujące elementy:
a) informację o tym, w jaki sposób środki zarządzania ruchem stosowane przez tego dostawcę mogłyby wpłynąć na jakość usług dostępu do internetu, prywatność użytkowników końcowych i ochronę jego danych osobowych;
b) jasne i zrozumiałe wyjaśnienie, w jaki sposób limity ilości danych, prędkość oraz inne parametry jakości usług mogą w praktyce wpłynąć na usługi dostępu do internetu, a w szczególności na korzystanie z treści, aplikacji i usług;
c) jasne i zrozumiałe wyjaśnienie, w jaki sposób którekolwiek usługi, o których mowa w art. 3 ust. 5, z których korzysta użytkownik końcowy, mogłyby w praktyce wpłynąć na usługi dostępu do internetu świadczone na rzecz tego użytkownika końcowego;
d) jasne i zrozumiałe wyjaśnienie dotyczące minimalnych, zwykle dostępnych, maksymalnych i deklarowanych prędkości pobierania i wysyłania danych w ramach usług dostępu do internetu w przypadku sieci stacjonarnych lub dotyczące szacunkowych maksymalnych i deklarowanych prędkości pobierania i wysyłania danych w ramach usług dostępu do internetu w przypadku sieci ruchomych oraz tego, w jaki sposób znaczne odstępstwa od odpowiednich deklarowanych prędkości pobierania i wysyłania danych mogłyby wpływać na korzystanie przez użytkowników końcowych z praw określonych w art. 3 ust. 1;
e)
jasne i zrozumiałe wyjaśnienie, jakie środki ochrony prawnej przysługują konsumentowi zgodnie z prawem krajowym w przypadku jakichkolwiek stałych lub regularnie powtarzających się rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi dostępu do internetu pod względem prędkości lub innych parametrów jakości usługi a wykonaniem opisanym zgodnie z lit. a)–d).
Dostawcy usługi dostępu do internetu publikują informacje, o których mowa w akapicie pierwszym.
2. Dostawcy usługi dostępu do internetu wprowadzają przejrzyste, proste i efektywne procedury rozpatrywania skarg użytkowników końcowych w odniesieniu do praw i obowiązków określonych w art. 3 oraz ust. 1 niniejszego artykułu.
3. Wymogi określone w ust. 1 i 2 stanowią uzupełnienie wymogów ustanowionych w dyrektywie 2002/22/WE i nie uniemożliwiają państwom członkowskim utrzymywania lub wprowadzania dodatkowych wymogów w zakresie monitorowania, informowania i przejrzystości, w tym dotyczących treści, formy i sposobu, w jaki należy publikować informacje. Wymogi te muszą być zgodne z niniejszym rozporządzeniem oraz z odpowiednimi przepisami dyrektyw 2002/21/WE i 2002/22/WE.
4. Wszelkie stałe lub regularnie powtarzające się istotne rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem usługi dostępu do internetu pod względem prędkości lub innych parametrów jakości usługi, a wykonaniem opisanym przez dostawcę usług dostępu do internetu zgodnie z ust. 1 lit. a)–d) – w przypadku gdy odnośne fakty zostały ustalone przy pomocy mechanizmu monitorowania certyfikowanego przez krajowy organ regulacyjny – uznawane są za nienależyte wykonanie do celów uruchomienia środków ochrony prawnej przysługujących konsumentowi zgodnie z prawem krajowym.
Niniejszy ustęp ma zastosowanie wyłącznie do umów zawartych lub przedłużonych po dniu 29 listopada 2015 r.
Jest to art 4. ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2015/2120 z dnia 25 listopada 2015 r. - źródło https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32015R2120
Oczywiście to sami operatorzy określają co klienci otrzymają przy braku warunków. W Orange przy starych umowach bywa z tym różnie. Jeśli klient podlega pod "Regulamin świadczenia multimedialnych usług Orange" (większość umów zawieranych od 2015 roku), to są tam następujące zapisy:
6. Jeśli świadczona przez nas Usługa nie osiąga poziomu jakości, który
określiliśmy w warunkach umownych (w tym wielkości dostępnego
pakietu danych jeśli taki jest oferowany w związku z usługą dostępu
do internetu) mogą Państwo zażądać odszkodowania w wysokości
szkody, którą Państwo ponieśli w związku z brakiem poziomu jakości
Usługi.
7. W stosunku do Konsumentów za nienależyte wykonanie Umowy
uznamy znaczące i stałe lub regularnie powtarzające się odstępstwa
od parametrów jakości usługi dostępu do internetu (w tym prędkości),
które wskazujemy w warunkach umownych, jeśli zostanie to
stwierdzone za pomocą mechanizmu monitorowania certyfikowanego
przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Źródło: https://orange.binaries.pl/bw//20155/0/10641/cd494de1-de1e-4cca-857a-43b3fc3c360e.pdf
Jak to czytać po ludzku? Jeśli ktoś z powodu zaniżonych ponosi szkodę (pkt 6), może ją otrzymać zrekompensowaną w całości. Oczywiście nikt za straty emocjonalne nikomu nie zwróci. Podejrzewam, że też jeśli kwota szkody będzie zbyt nadmierna to nikt z Orange bez ścieżki sądowej jej nie zwróci.
Jeśli chodzi o pkt 7 - taki raport certyfikowany jeśli pokazuje mniej niż parametry w stosunku do Konsumentów uważany jest za nienależyte wykonanie Umowy - uprawnia do bonifikaty i odszkodowania jak przy awarii (1/30 opłaty miesięcznej za każdy dzień).
- « Poprzedni
- Następny »