- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
Zastrzeżenia: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12906 dotyczyły m.in. sposobu komunikacji trakcie rozmów z konsultantami:
Nieprecyzyjne były też informacje przekazywane przez konsultantów w ramach telefonicznych rozmów w celu utrzymania abonentów. Padały w nich stwierdzenia takie jak: kończy się Panu umowa wraz ze wskazaniem daty rzekomego zakończenia. W rzeczywistości kontrakt nie ulegał rozwiązaniu, lecz przechodził na kolejny czas oznaczony.
[...]
W trakcie postępowania spółka częściowo zmieniła praktykę w ten sposób, że w momencie zawierania umowy umożliwiła konsumentom wybór sposobu jej przedłużenia po upływie okresu, na jaki zostaje zawarta. Tym samym, konsument zawierając umowę musi zdecydować, czy po zakończeniu pierwotnego kontraktu chce zachować dotychczasowe warunki, w tym promocyjną cenę, i kontynuować umowę przez kolejny czas oznaczony, czy też chce uzyskać prawo do bezkosztowego jej wypowiedzenia w każdym momencie (czas nieoznaczony) czy też chce, ażeby umowa wygasła wraz z końcem promocji. Zmianie uległa również praktyka Spółki w zakresie telefonicznych akcji utrzymaniowych, dzięki czemu konsultanci kontaktując się z konsumentami będą mieli obowiązek po pierwsze dać konsumentowi możliwość dokonania wyboru sposobu przedłużenia umowy, po drugie – przypomnieć o ewentualnym wybranym wcześniej przez konsumenta automatycznym przedłużeniu.
Wątek ten założyłem tuż po rozmowie z konsultantką, która odbywała się właśnie w sposób, do którego UOKiK miał zastrzeżenia (kończy się Panu umowa!) i wbrew praktykom, które spółka rzekomo zmieniła.
Czyżby więc spółka, mimo uprawomocnienia kary, kontynuowała praktyki, za które została ukarana?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@Piotrekk85, swoim wpisem tuż za moim pytaniem zdublowałeś odpowiedzi, których już wcześniej udzielili specjaliści Orange, ale zarazem rozmyłeś moje pytanie. Powtarzam je zatem:
Czyżby więc spółka, mimo uprawomocnienia kary, kontynuowała praktyki, za które została ukarana?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@pirenejPrzeczytaj poprzednie odpowiedzi to sam odpowiesz sobie na to pytanie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@sebaswiderskinapisał(-a)@pirenejPrzeczytaj poprzednie odpowiedzi to sam odpowiesz sobie na to pytanie.
Poprzednie odpowiedzi są napisane zdawkowo i nieprecyzyjnie, i trudno z nich wydobyć właściwą informację bez dodatkowego rozpytania. Przynajmniej jak dla mnie, nieogarniętego. Zresztą, na moje zasadnicze pytanie w tym wątku dostałem odpowiedź, którą oznaczyłem jako rozwiązanie.
Co do prawomocności zaś decyzji UOKiK, rzeczywiście pospieszyłem się, bo nie wyszukałem, czy jest uprawomocniona, a jedynie oparłem się na informacji przeczytanej tutaj: https://antyweb.pl/sad-odrzucil-odwolanie-orange-w-sprawie-decyzji-uokik/ . Nie wiem czy to oznacza ostateczne uprawomocnienie (wszak to pierwsza instancja odwoławcza, nie wiem co było dalej) i czy ewentualne niezakończenie toku sprawy pozwala konsultantom nadal kłamać i radośnie szczebiotać o górach korzyści z przedłużenia umowy, która "właśnie się Panu kończy". Nie to było zasadniczym przedmiotem sprawy, ale było to jedno z zastrzeżeń podnoszonych w jej toku. EOT.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@sebaswiderski jakie piec groszy?
po prostu tak to sobie zlozylem w calosc i wyszlo 🙂
sytuacja wygladala u mnie tak ze dostalem informacje ze nie moge rezygnowac z POTSa bo jest APU i musze do konca umowy trwac mimo ze ten numer sluzyl jako linia pod neo (zawieszony telefon).
to teraz kto mi zwróci $$ za wprowadzenie w blad bo moglismy z tego nr juz dawno zrezygnowac 😞
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@PARANOJAPytanie kiedy się dowiadywałeś? Jeszcze raz polecam przeczytać decyzję UOKIK, który nie kwestionował zasady działa usługi. Jeśli z pstn zrezygnujesz to wskoczy opłata za utrzymanie łącza. W jakim celu zawieszałeś PSTN?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Odnawianie Neostrady co pół roku
@Piotrekk85napisał(-a)
Złóż reklamację. Jest szybka ścieżka jeśli powołasz się na decyzję UOKIK.
dopiero co pisałeś, że jest nieprawomocna. Można się na taką powołać?