Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Oddanie światłowodu do użytku.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 2
  • 0

Oddanie światłowodu do użytku.

Witam,

W czwartek była u mnie ekipa, która miała za zadanie założenie gniazdek oraz skonfigurowanie usługi w domu jednorodzinnym. Panom nie udało się załatwić sprawy, ponieważ stwierdzili, że kabel jest uszkodzony. Dziś przyjechała do mnie inna ekipa, która miała naprawić uszkodzony kabel. Okazało sie jednak, że poprzednicy źle założyli gniazdko i z kablami jest wszystko ok. Dzisiejsza ekipa nie mogła jednak skonfigurować usługi. Po skontaktowaniu się z orange okazało sie, że na kolejna ekipę musze czekać aż do 4 grudnia a umowa została zawarta już w czwartek. Poszedłem do punktu orange w mieście z pytaniem czy mogę dostać modem i dekoder i sam przeprowadzić konfigurację. Dostałem informacje, że musze czekać na kontakt. Czy nie mogę tego załatwić inaczej? Umowa podpisana, wybrałem 2 darmowe miesiące z 1Gb/s a okaże sie, że pierwszy miesiąc w ogóle nie zobaczę tego światłowodu.

11 ODPOW. 11

Poziom 25, Entuzjasta Przestworzy
  • 2050
  • 7524
  • 28

Oddanie światłowodu do użytku.

Pewnie problem stale jest ten sam, tylko każda ekipa ściemnia co innego. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 2
  • 0

Oddanie światłowodu do użytku.

Wydaje mi sie, że dzisiejsza ekipa miała za zadanie naprawe tego kabla (rozkopanie działki itd) i raczej nie zajmują sie konfiguracją usług.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Oddanie światłowodu do użytku.

@wierzba2705mogło i tak być, czekaj cierpliwie, bo ta druga na pewno odpisze zlecenie...a później zadzwonią i umówią tych pierwszych 🙂


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 2
  • 0

Oddanie światłowodu do użytku.

No Ci pierwsi to mieli nawet problem z podłączeniem 3 kabelków do starego modemu 😕 Dla mnie najlepiej by było jakbym otrzymał ten modem i sam bym go sobie skonfigurował. To nie byłby mój pierwszy raz więc dałbym sobie rade 😛


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2492
  • 8959
  • 45

Oddanie światłowodu do użytku.

Instalatorzy zajmują się tylko podłączeniem i skonfigurowaniem usługi w domu klienta (od przyłącza do gniazdka). Sieć do domu z ulicy mówiąc prostym językiem buduje inna firma. Może to być nawet i ta sama ale to są odrębne działy (eksploatacja i inwestycja), czyli inne ekipy. Pisałem już kiedyś że umowę najlepiej podpisać na końcu jak Pan pokaże Ci że wszystko działa i to na Twoim sprzęcie a nie u niego. Teraz musisz czekać. Myślę że Orange powinien Ci to zrekompensować wydłużając te 2 miesiące o ten okres. 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 472
  • 732
  • 11

Oddanie światłowodu do użytku.

Nie jest to do końca prawdą, u mnie instalacje od studzienki do samego pokoju robiła ta sama firma(te same osoby) czyli cała instalacja od studzienki telekomunikacyjnej, poprzez instalacje w domu, jedynie inna osoba po jakiś 2 tygodniach później przyszła i "spawała" światłowody w gniazdku oraz wykonała test czy wszystko działa jak należy.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Oddanie światłowodu do użytku.

Od studzienki tak, na ulicy inwestycję np. położenia kabla w studzienkach/slupach już robią inne osoby. U mnie w bloku też jedna firma dociągnęła światło do bloku, a Teltech robi piony i do domu doprowadza podczas instalacji.

Ja mam T-Mobile na kablach Orange, ale facet z Teltechu był sam, sam pociągnął około 40m kabla światłowodowego z mojego mieszkania do piwnicy, tam to pospawał i podłączył wszystko. Całość zajęła mu 2h z przerwą na kawę.. 😁


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 2
  • 0

Oddanie światłowodu do użytku.

Dzięki za odpowiedzi ale jakie są szanse na to, że w punkcie Orange dostane swój modem i dekoder? Licze na to bo poziom zdenerwowania nieźle podskoczył po pierwszej ekipie.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Oddanie światłowodu do użytku.

Nie dostaniesz, musi to ci zainstalować technik. Dekoder musi być aktywowany w sieci, tak samo ONT (czy to oddzielne czy te wbudowane w FB 3.0). Inaczej usługa ci nie ruszy, a technik ma specjalny numer telefonu do działu (lub robi to z aplikacji/strony), by aktywować urządzenia w ich sieci.