Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

ROZWIĄZANE
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Dodatkowo wgrałem oficjalny soft od TP-Linka do mojego routera. Nie było problemów, router połączył się z internetem. Pobawię się jeszcze ze zmianą modulacji z ADSL2+ na ADSL2 / G.DMT i enkapsulacją z PPPoE LLC na PPPoA VC-Mux.

 

Oczywiście jak coś podałem odpowiednie parametry

VPI 0

VCI 35

Enkapsulację narazie zostawiłem na standardowym PPPoE LLC

Login neostrady bez dopisku /ipv6

Nazwa usługi PPP: Internet_Orange

MTU: 1492

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Dobra, posprawdzałem modulacje.

G.DMT - brak zmiany prędkości w downloadzie, tłumienie spadło do 56dB, SNR Margin podskoczył aż do 17dB, upload wynosi 856 kbps

ADSL2 - tłumienie spadło do 56dB, bez zmian prędkości download/upload, SNR Margin bez zmian.

ADSL2+ - tłumienie tak jak kiedyś mówiłem, 58.5-60.5dB, 1531 kbps download/1020-1120 kbps upload

Zmiana enkapsulacji nie zmieniła nic.

Ostatecznie zostawiam modulację G.DMT ze względu na wysoki SNR Margin.

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 138
  • 186
  • 1

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

No to czyli raczej na tym łączu nic już lepiej działać nie będzie, więc zostaje się przejście na LTE w ramach tej samej umowy. Kary dać Ci nie mogą ze względu na zerwanie umowy, z tego względu, że w umowie jest podane 70 % maksymalnej prędkości a Ty średnio masz tylko 15%.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@gilban Tylko wiesz, ja mam w umowie, że prędkość zwykle dostępna powinna wynosić wynosi 70%. Oto cytat prosto z umowy:
"2) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości maksymanych od komputera i od komputera"
Ale czytając dalej umowę, na dział odnoszący się do rozwiązania umowy, jest punkt:
"Mogą Państwo rozwiązać Umowę:
1) ze skutkiem natychmiastowym - jeśli będziemy świadczyć Usługę niezgodnie z warunkami umownymi lub z przepisami prawa". 

A można by było podpisać aneks, w którym wywaliłbym Neostradę i wziął LTE? Bo do tej samej umowy mam jeszcze 2 telefony.
 
Ja się jakoś bardzo na umowach nie znam jak coś.

A to są parametry po 10h pracy na G.DMT (SNR lubi spadać do 11dB, [najniżej 11dB, najwyżej 20dB] ale to i tak lepiej niż 0.5-10dB [średnio 6dB] na ADSL2+)

ADSL.G.DMT.PNG

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 138
  • 186
  • 1

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Zadzwoń do nich i im powiedz o tym. To Ci powiedzą Co dalej zrobić. Za sam telefon do nich kary nie zapłacisz. A tak tu na forum to tylko gdybać możemy co by było gdyby ...

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27214
  • 17944
  • 1208

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

@Konto usunięte: brak prędkości zwykle umownej nie uprawnia do zerwania umowy. Musisz ją poza tym potwierdzić speedtestem pro. Otrzymasz jedynie bonifikatę na opłaty miesięczne.
Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Mam jeszcze pytanie: Czemu jak mi prędkość magicznie podskakiwała do > 3 Mbps, to mi opóźnienie na porcie też spada?

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 138
  • 186
  • 1

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Bo w jakiś magiczny sposób parametry łącza się poprawiały.

 

Z drugiej strony może faktycznie do Orange zadzwonić. Udowodnić im też że prędkość masz słabą) i np. uciachali by Ci abonament o połowę. To by wystarczyło do obsługi obu linii telefonicznych a do Internetu byś wziął LTE.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

Wykonałem test speedtestem pro w razie czego.pro speed test.PNG

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 27214
  • 17944
  • 1208

Neostrada do 10 Mb/s - niska prędkość

To pobierz raport z całego cyklu i złóż reklamację