- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
Witam, co jakieś 2-3 miesiące prędkość internetu spada poniżej 20 Mb/s. Standardowo zgłaszam sprawę, technik coś tam robi, na jakiś czas jest okej i tak w kółko. Internet mam od 2014 roku, a takie problemy pojawiły się dopiero od stycznia tego roku. Standardowo zawsze było ok. 44 Mb/s. Do tego usługa TV (po wifi) i telefon stacjonarny na lini analogowej.
Zamówiłem pakiet usług Orange Love, ale z takim niestabilnym internetem nie wiem czego się spodziewać po zmianie z analoga na voip. Z linią zawsze wiem jak coś jest nie tak, gdy TV zaczyna pikselować.
Zrobiłem screena, obecnych parametrów, ale nie wiem jak to interpretować. O co chodzi z tymi szumami i błedami? Tym razem wolę się lepiej przygotować jak będzie technik. Jakieś sugestie co mogę z tą sytuacją zrobić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
Dzięki. Jest jakaś dopuszczalna ilość tych błędów? Po wizycie technika będę mógł ocenić jego 'robotę', bo jak narazie to słysze tylko 'panie, ta linia tak ma' a ja na to 'panie, ale przecież było lepiej' i tu sie zazwyczaj dialog urywa, a jako iż laik ze mnie to nie wiem co mam dalej mówić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
@EpicKris ile masz do centrali bo jak widzę to około 100m czy tak jest a SES to ma być 0 na miesiąc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
Jak się wychylę z okna (1sze piętro) to 20 metrów, ale kiedyś się śmiałem, że jak bym chciał kabel tak bezpośrednio pociągnąć to potrzebna zgoda konserwatora zabytków ;). ok. 100m by się zgadzało jak by liczyć na długość kabla, z grubsza w kształcie prostokąta.
Czyli wiem, że SES ma być 0. Wnioskuję, że jak po wizycie technika bedą wyższe to od razu zgłaszać znowu? I jak ma się sama sprawa prędkości? Byłem zadowolony z 44 Mb/s ale teraz jak tak często spada, to nie wiem czy po prostu nie pogodzić się z tym, że kable strasznie stare? Nie zgłaszałem wcześniej, bo myślałem, że może centralka się przegrzała albo coś, w końcu upały, ale widzę, że nic się nie zmieniło chociaż, że dużo chłodniej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
O jej, czyli powinienem mieć dużo, dużo, DUŻO lepsze wyniki niż mam. Chociaż jak powinienem interpretować margines szumu? Więcej lepiej/gorzej? Widzę, że teraz zmienił się na 15.5 db.
Hmmm, optencjalniej jest też inny problem. Mimo, iż jestem tak blisko centrali, jak technik 'wyciągnie' powyżej 20 Mb/s to w sumie zgodne z umową więc po co robić coś więcej z linią. Walczyć wtedy dalej? Czy jest sens? Chociaż jak widzę twoje wyniki to myślę, że tak.
Zastanawia mnie też w sumie, dlaczego zawsze było 44 Mb/s chociaż, że tak blisko? A może dołączyli więcej użytkowników i teraz tak spada?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
Aktualizacja.
Była jedna naprawa. Tydzień działało, brak błędów. Potem znowu pikseloza na tv to już wiedziałem. Kolejne zgłoszenie. 'Naprawiane' w sobotę. Szybkość lini wzrosła do 37 Mb/s, do dzisiaj, 4 dni było dobrze. Teraz znowu pikseloza tv i błędy SES na lini.
Konsultant zwrócił uwagę na możliwość napisania do Skierniewic o wymianę linii, jednak nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi czy warto, bo w końcu z warunkami umowy jest powyżej 20 Mb/s i usługi działają.
Więc teraz mam do was pytanie co robić:
1. zgłaszać kolejne uszkodzenie
2. złożyć reklamację (tv naprawdę ciężko czasami oglądać)
3. pisać o wymianę linii (chociaż nie wiem czy jest sens)
albo wszystko naraz? Co myślicie? Ewentualnie odpuścić i się tak nie spinać tą tv, bo internet i telefon działają ok i po prostu czekać na światłowód.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet cyklicznie spowalnia.
@EpicKrisNapisz reklamacje do Orange ze problem jest dalej z TV a pisanie wszędzie nie przyniesie skutku.