Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet cyklicznie spowalnia.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Internet cyklicznie spowalnia.

Witam, co jakieś 2-3 miesiące prędkość internetu spada poniżej 20 Mb/s. Standardowo zgłaszam sprawę, technik coś tam robi, na jakiś czas jest okej i tak w kółko. Internet mam od 2014 roku, a takie problemy pojawiły się dopiero od stycznia tego roku. Standardowo zawsze było ok. 44 Mb/s. Do tego usługa TV (po wifi) i telefon stacjonarny na lini analogowej.

 

Zamówiłem pakiet usług Orange Love, ale z takim niestabilnym internetem nie wiem czego się spodziewać po zmianie z analoga na voip. Z linią zawsze wiem jak coś jest nie tak, gdy TV zaczyna pikselować.

Zrobiłem screena, obecnych parametrów, ale nie wiem jak to interpretować. O co chodzi z tymi szumami i błedami? Tym razem wolę się lepiej przygotować jak będzie technik. Jakieś sugestie co mogę z tą sytuacją zrobić? internet.png

 

 

8 ODPOW. 8
Anonim

Nie dotyczy

Internet cyklicznie spowalnia.

@EpicKris  Linia do naprawy na błędy SES


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Internet cyklicznie spowalnia.

Dzięki. Jest jakaś dopuszczalna ilość tych błędów? Po wizycie technika będę mógł ocenić jego 'robotę', bo jak narazie to słysze tylko 'panie, ta linia tak ma' a ja na to 'panie, ale przecież było lepiej' i tu sie zazwyczaj dialog urywa, a jako iż laik ze mnie to nie wiem co mam dalej mówić.

Anonim

Nie dotyczy

Internet cyklicznie spowalnia.

@EpicKris ile masz do centrali bo jak widzę to około 100m czy tak jest a SES to ma być 0 na miesiąc.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Internet cyklicznie spowalnia.

Jak się wychylę z okna (1sze piętro) to 20 metrów, ale kiedyś się śmiałem, że jak bym chciał kabel tak bezpośrednio pociągnąć to potrzebna zgoda konserwatora zabytków ;). ok. 100m by się zgadzało jak by liczyć na długość kabla, z grubsza w kształcie prostokąta. 

 

Czyli wiem, że SES ma być 0. Wnioskuję, że jak po wizycie technika bedą wyższe to od razu zgłaszać znowu? I jak ma się sama sprawa prędkości? Byłem zadowolony z 44 Mb/s ale teraz jak tak często spada, to nie wiem czy po prostu nie pogodzić się z tym, że kable strasznie stare? Nie zgłaszałem wcześniej, bo myślałem, że może centralka się przegrzała albo coś, w końcu upały, ale widzę, że nic się nie zmieniło chociaż, że dużo chłodniej. 

Anonim

Nie dotyczy

Internet cyklicznie spowalnia.

@EpicKris to ja mam 205 m do centrali i co widać

Przechwytywanie2.PNG


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Internet cyklicznie spowalnia.

O jej, czyli powinienem mieć dużo, dużo, DUŻO lepsze wyniki niż mam. Chociaż jak powinienem interpretować margines szumu? Więcej lepiej/gorzej? Widzę, że teraz zmienił się na 15.5 db.

 

Hmmm, optencjalniej jest też inny problem. Mimo, iż jestem tak blisko centrali, jak technik 'wyciągnie' powyżej 20 Mb/s to w sumie zgodne z umową więc po co robić coś więcej z linią. Walczyć wtedy dalej? Czy jest sens? Chociaż jak widzę twoje wyniki to myślę, że tak.

 

Zastanawia mnie też w sumie, dlaczego zawsze było 44 Mb/s chociaż, że tak blisko? A może dołączyli więcej użytkowników i teraz tak spada?

 


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Internet cyklicznie spowalnia.

Aktualizacja. 

 

Była jedna naprawa. Tydzień działało, brak błędów. Potem znowu pikseloza na tv to już wiedziałem. Kolejne zgłoszenie. 'Naprawiane' w sobotę. Szybkość lini wzrosła do 37 Mb/s, do dzisiaj, 4 dni było dobrze. Teraz znowu pikseloza tv i błędy SES na lini.

 

Konsultant zwrócił uwagę na możliwość napisania do Skierniewic o wymianę linii, jednak nie udzielił mi jednoznacznej odpowiedzi czy warto, bo w końcu z warunkami umowy jest powyżej 20 Mb/s i usługi działają.

 

Więc teraz mam do was pytanie co robić:

1. zgłaszać kolejne uszkodzenie

2. złożyć reklamację (tv naprawdę ciężko czasami oglądać)

3. pisać o wymianę linii (chociaż nie wiem czy jest sens)

 

albo wszystko naraz? Co myślicie? Ewentualnie odpuścić i się tak nie spinać tą tv, bo internet i telefon działają ok i po prostu czekać na światłowód.

Anonim

Nie dotyczy

Internet cyklicznie spowalnia.

@EpicKrisNapisz reklamacje do Orange ze problem jest dalej z TV a pisanie wszędzie nie przyniesie skutku.