Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet VDSL

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Recenzent
  • 7
  • 8
  • 0

Internet VDSL

Próbowałem zmieniać na VDSL i tak zostawiłem na kilka godzin ale nic to nie daje. Po ustawień DSL na auto synchronizacje wykrywa tylko ADSL. 

Podjadę do punktu Orange bo akurat niedługo kończy się umowa i spróbuję tam to wyjaśnić oraz wymienię liveboxa na funboxa może to coś zmieni.

Dzięki za rady


Poziom 37, Guru **
  • 10855
  • 19020
  • 398

Internet VDSL

@PajakPL1 może umowę masz podpisaną na VDSL, ale na centrali nie zostałeś nigdy przepięty pod obsługę VDSL, dlatego nie możesz się połączyć. Można jeszcze wezwać technika w tej sprawie, żeby sprawdził możliwość linii, ale może policzyć za asystę.


Poziom 20, Pasjonat
  • 349
  • 462
  • 3

Internet VDSL


@ketrasaArturnapisał(-a)

@PajakPL1 może umowę masz podpisaną na VDSL, ale na centrali nie zostałeś nigdy przepięty pod obsługę VDSL, dlatego nie możesz się połączyć. Można jeszcze wezwać technika w tej sprawie, żeby sprawdził możliwość linii, ale może policzyć za asystę.


Masz rację @ketrasaArtur , może i tak być. Ale popatrz na ostatnie zdanie pierwszego postu @PajakPL1 . Na tej całej "Infolinii" mają chyba wgląd jakiś w te sprawy techniczne?


Poziom 12, Recenzent
  • 7
  • 8
  • 0

Internet VDSL

Kolejny raz kontaktowalem się z infolinią i dalej twierdzą że wszystko z ich strony działa poprawnie. Po opisaniu problemu konsultant stwierdził, że wymiana na funboxa rozwiąże problem a mój router jest zepsuty chociaż nie ma jeszcze tygodnia, nie mówiąc o tym że wszystko oprócz połączenia vdsl na nim działa wyśmienicie. W sobotę odwiedzę punkt i wymienię Liveboxa, jeśli to nic nie da trzeba będzie wezwać technika.

Dzięki jeszcze raz za pomoc.


Poziom 37, Guru **
  • 10855
  • 19020
  • 398

Internet VDSL

@PajakPL1 jak już będziesz po wymianie routera i testach, to daj znać, czy sytuacja się poprawiła i możesz w końcu korzystać z VDSL. Raczej stawiam na problem na centrali. 


Poziom 7, Poszukiwacz
  • 1
  • 1
  • 0

Internet VDSL

Witam. Jestem po wymianie routera na funboxa 2.0. Sytuacja nie uległa zmianie. Do tego przy okazji wymiany zgłosiłem usterkę, która została wprowadzona do systemu i dzisiaj pojawiła się jako rozwiązana, chociaż nic się nie zmeiniło.

Dzisiaj po raz kolejny kontaktowałem się z konsultatntem i nagle okazało się, że ma on dostęp do parametrów mojego łącza, chociaż wcześniejsze konsultacje kończyły się zapewnieniami, że mam 80 mb na VDSL, a przyczyną tego że mam synchronizacje ADSL jest moj modem.  

Konsultatnt poinformował mnie dzisiaj, że mam około 1 km od centrali, a pełne 80 mb na VDSL działa na 800 metrach. Do tego stwierdził, że mam wysokie tłumienie na łączu. Generalnie dostałem informacje, że lepiej nie będzie bo na centrali u nich jest 24 mb na ADSL i spełniają wymogi prędkości z umowy. 

Jestem rozczarowany bo przez cały poprzedni tydzień byłem zbywany i niepotrzebnie jechałem po funboxa tylko po to, aby dowiedzieć się że nic to nie dało. Do tego z wykresów wynika, że przy 1 km od centrali powinieniem mieć te 40 mb, co jest sporą różnicą do obecnych 18 - 20, jednak aby to nastąpiło muszą mnie przełączyć na VDSL czego jak widać nie zrobią. 

W załączniku zamieszczam parametry łącza z funboxa. Czy rzeczywiście mam aż tak wysokie tłumienie, że nie mogę wycisnąc więcej z tego łącza?


Bez tytułu.png

Poziom 37, Guru **
  • 10855
  • 19020
  • 398

Internet VDSL

@PajakPL11 tak myślałem, że coś jest kombinowane na centrali. Czyli jak nie zostaniesz wpięty w porty obsługujące VDSL, to będzie dostępu do szybszego internetu. Warunki, jak to technik podaje spełniają, bo VDSL to prędkość od 20 Mbit/s w górę, więc się łapie. Fajne postawienie klienta i wciśnięcie mu posiadanie VDSL.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 3
  • 4
  • 0

Internet VDSL

Dzięki za pomoc. Orange wysłało technika na centrale i przepiął mnie na VDSL. Teraz jest ponad 40 mb czyli tak jak być powinno. Chciałem oznaczyć twój post jako rozwiązanie ale usunęło mi poprzednie konto z tego forum.


Poziom 37, Guru **
  • 10855
  • 19020
  • 398

Internet VDSL

@PajakPL12 cieszę się, że jednak udało się problem usunąć i zostałeś podpięty pod pod VDSL.

 

Jak masz jakieś uwagi do postów lub oznaczenie, to wybierz trzy kropki w górnym rogu postu, a następnie zgłoś i poproś moderatora o oznaczenie.


Poziom 20, Pasjonat
  • 349
  • 462
  • 3

Internet VDSL


@PajakPL12napisał(-a)

Dzięki za pomoc. Orange wysłało technika na centrale i przepiął mnie na VDSL. Teraz jest ponad 40 mb czyli tak jak być powinno. Chciałem oznaczyć twój post jako rozwiązanie ale usunęło mi poprzednie konto z tego forum.


W związku z takim obrotem sprawy, @PajakPL12 , myślę sobie, że Twój router TP-Link jednak może być sprawny...

Gratulacje. Bardzo się cieszę, że udało Ci się rozwiązać problem z VDSL.