- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
Cześć, w końcu po wielu latach czekania doczekałem się internetu światłowodowego na wiosce. Podpisałem ofertę na 1Gb/s.
Używam internetu od 3 dni i co zauważyłem to że nigdy nie udało mi się osiągnąć prędkości powyżej 900Mb/s na żadnym z speedtestów, nawet na certyfikowanym pomiarze maksymalnie 850Mb/s, a wieczorami spadki prędkości nawet do 650Mb/s. Testy oczywiście po kablu, nawet zakupiłem cat 8 żeby wykluczyć winę kabla, prędkości wysyłania bardzo stabilne zawsze powyżej 300Mb/s.
Co może być przyczyną tak znacznych spadków prędkości pobierania wieczorami?
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Patryks14 nawet po kablu nie uzyskasz 1Gb/s, to co uzyskujesz jest ok, spadki które masz, to już pewnie wynik zbyt mocno obciążonej linii, inna kwestia, że masz do 1Gb/s, więc od 600Mb/s to też zgodnie z umową, więc wszystko jest ok.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Patryks14 ale wiesz o tym że usługa jest do 1 Gb, a spadki mogą świadczyć o znacznym obciążeniu infrastruktury (po prostu dużo osób korzysta z infrastruktury).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
Tylko mój dom jest podłączony jako jeden z pierwszych domów także w okolicy jest dopiero kilka domów. Chyba że przeciążenia gdzieś dalej?
No ale kontaktując się z BOK to 2 osoby powiedziały już że to światłowód i nie powinno być takich spadków i że coś musi być nie tak, także zgłupiałem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Patryks14 to niech zrobią diagnostykę łącza, mogą to zrobić zdalnie, inna sprawa to FunBox 3.0 czy 6, bo nie wymieniłeś jaki masz model, zgłoś wymianę jak linia ok, bo może on mieć usterkę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
Funbox 6, strasznie głośne są cewki, spać ciężko w nocy bo blisko łóżka mam. Ale słyszałem że to powszechna usterka.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Patryks14 niby dość często na forum piszą o tych cewkach w FB 6, ja jednak jakoś szczęśliwie mam go i jest całkiem bezgłośny (pierwsza partia routerów).
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@slav72napisał(-a)@Patryks14 niby dość często na forum piszą o tych cewkach w FB 6, ja jednak jakoś szczęśliwie mam go i jest całkiem bezgłośny (pierwsza partia routerów).
Piszczące cewki w tanich sprzętach, to standard, ale jest to też powodem czasem, niestabilnego działania sprzętu, akcent na sekcję zasilanie, więc @Patryks14 powinien to zgłosić, niech wymienią FunBox 6.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Anonim Jeśli ma dobrą kartę sieciową, to uzyska nawet ponad 1 Gbps, czasem nawet i to po Wi-Fi (Wi-Fi 6), bo Orange zawsze daje ponad wartość maksymalną (techniczne ograniczenia). Natomiast tu problemem karta sieciowa raczej nie jest, bo ma ponad 100M. Może być problem z dyskiem i/lub procesorem. To też ma ogromny wpływ.
Ja natomiast zadziałałbym w tej kolejności:
1. Zasugerował wymianę routera, z racji faktu iż hałasuje ponadprzeciętnie (ja osobiście już nie mam tego problemu, chociaż początkowo było słychać lekkie piszczenie). To może, ale nie musi pomóc.
2. Umowa ma jeden, bardzo ciekawy a zarazem ważny zapis. Prędkość zwykle dostępna. Zazwyczaj jest to 90% prędkości maksymalnej, przez 70% okresu rozliczeniowego (mam tak ja i kilkoro znajomych). Zapoznaj się z tym zapisem, jak to wygląda u Ciebie i składaj reklamację, oczywiście robiąc codziennie serię pomiarów certyfikowanych i dołączając je do reklamacji jako potencjalne potwierdzenie, że nie masz tej zwykle dostępnej prędkości. Wartość minimalna to jest absolutnie najtrudniejszy przypadek, gdzie infrastruktura już kompletnie nie wyrabia, wtedy zgodnie z umową również będą przysługiwać bonifikaty, bo nie są dotrzymywane wszystkie jej warunki (pkt 3, § 6 pkt 1 i 2 oraz § 7 pkt 6 i 7 Regulaminu Świadczenia usług multimedialnych przez Orange).
Jeśli wyczerpiesz te kroki i dalej będą problemy z usługą, wtedy będzie można "kopać głębiej". Natomiast na dzień dzisiejszy potencjalnym rozwiązaniem, po weryfikacji sprzętu (CPU/Dysk) oraz wykluczeniu problemów z routerem (co będzie oznaczało przeciążenie sieci) - zostaje tylko krok 2.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Internet światłowodowy 1Gb/s, spadki wieczorami
@Anonim Testowane na laptopie tegorocznym więc dysk nvme M.2 oraz i5 11gen więc problemy sprzętowe na pewno odrzucę. Spróbuję może z wymianą funboxa, ale chociaż jakby to była wina sprzętu to by działał niestabilnie o każdej porze dnia a nie tylko wieczorem?
- « Poprzedni
- Następny »