FunBox 2.0 - niestabilny internet, częsty brak połączenia

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 1

Hej,
jestem u mamy z wizytą i próbuję pracować zdalnie, ale niestety internet działa bardzo niestabilnie. Często nie ma w ogóle połączenia. Strony się nie ładują, nie mogę dołączyć do spotkań online, wszystko się zawiesza albo zrywa po chwili.

Mama ma FunBox 2.0 i internet od Orange. Zakładam, że zgłoszenie do BOK typu „nie działa” niewiele pomoże, więc chciałabym najpierw sprawdzić kilka rzeczy samodzielnie. Niestety, jestem laikiem.

Pytanie: Jakie parametry powinnam sprawdzić (na stronie routera lub w inny sposób), żeby zidentyfikować przyczynę problemu? 

Z góry dzięki za każdą pomoc!

Screenshot 2025-05-30 at 9.31.41 AM.png
1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

• 3
  • 0
  • 1

Internet przerywa na wszystkich urządzeniach, bez względu na system operacyjny, iOS, Android, PC, MacBook.

Niestety, opcja używania kabla odpada. Chciałabym aby mama też miała dostęp do stabilnego internetu na telefonie.

Zmieniłam kilka parametrów, wyłączyłam częstotliwość 2.4 GHz i zostawiłam tylko 5 GHz, zmieniłam kanał z 100 na 48. Wifi jest bardziej stabilne i dociera do dalszych pomieszczeń. 

Błędy wciąż się pojawiają (zrzut ekranu poniżej).

Bardzo dziękuję za pomoc!!

Screenshot 2025-06-01 at 11.13.46 AM.png

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

11 ODPOW. 11

Poziom 30, Pasjonat Galaktyczny
  • 2846
  • 12125
  • 75

Parametry linii są ok. Masz problem na wifi?  Jeżeli tak, to jak daleko jesteś od routera? 

Ja bym jeszcze usunął /ipv6  z loginu, aby przejść na ipv4.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 15596
  • 64179
  • 825

@natalia1234  parametry usługi do 80Mb/sek są poprawne. Co prawda to tylko część potrzebnych do analizy, ale nie ma się czym martwić. Jedynym zgrzyeem są błędy liniowe CRC których mogliby nie być jak ja 11 godzin synchronizacji.

To już Ci konsultant na infolinii w systemie pomiarowym dokładniej sprawdzi