Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dropss > Orange

ROZWIĄZANE

Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 1
  • 0

Dropss > Orange

Witam,

 

Chciałem się zapytać czy ktoś ma doświadczenia z przejścia z Dropssa to Orange.

Aktualnie mam do 20 Mbit, w rzeczywistości ~15Mbit. Trochę mało więc zastanawiam się na przejściem do Orange. Z tego co policzyłem to, 39,9 + 21 za zawieszony telefon, razem okolo 61zł w porownaniu 50zl za dropssa.

 

Statystyki łącza bardzo dobre, do centralki mniejwiecej 200 metrow. Możliwości techniczene na 80Mbit są, więc liczę mniejwiecej na 50-60Mbit.

 

Wiadomo, że w Dropssie trzeba było dezaktywować linię telefoniczną, także zastanawiam się jak to teraz wygląda od strony technicznej. Ja skladam wypowiedzenie w Droppsie i normalnie zamawiam usługę w Orange? Czy brak aktywnego telefonu wiąże się z jakimiś dodatkowymi kosztami?

 

 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39009
  • 1390

Dropss > Orange

@Anonim, wybacz, ale uwolnienie łącza przy LLU to nie sprawa Orange. W orange love na miedzi utrzymanie łącza kosztuje 10 zł w promocji. Ale nie jest za free.

Sytuacja w Twoim przypadku będzie ciężka. Umowne "łącze" (nie fizyczny kabel, ale oznaczenie w ewidencji) jest w Netii. Sytuacją idealną byłoby pociągnięcia drugiego, nowego łącza od Orange na którym miałbyś neo. W krótkim okresie byłyby dwie usługi, ale w większości wypadków to się nie uda.

Co wtedy jeśli nie można mieć drugiego łącza?
A) możesz pogodzić się z paro-tygodniową przerwą braku internetu - składasz wypowiedzenie w Netii, czekasz 14 dni aż łaskawie Netia wyśle informację o zwolnieniu LLU, Orange ma po otrzymaniu 7 dni na aktualizację w swoich systemach, potem możesz złożyć zamówienie na NEO (instalacja zwykle 1-2 dni) - zamówienia składane wcześniej nie będą zrealizowane przy zajętym łączu
B) chcesz mieć przerwę minimalną - max 1-2 dni robocze - jest to możliwe w trybie tzw "Powrotu usługi szerokopasmowej". Pisałeś że miałeś kiedyś telefon domowy, ten wariant będzie możliwe pod warunkiem, że nie dokonywałeś cesji usługi w Netii. Powrót jest powiem możliwy kiedy dane poprzedniego abonanta w TP/Orange są obecnie takie same jak w netii.
Wtedy nie składasz standardowego zamówienia na NEO, a właśnie zamówienie na powrót. Zamówienie takie jest możliwe tylko w salonie (z doświadczenia wiem, że nie każdy salon chce to robić, więc najlepiej udać się do takiego dedykowanego do usług stacjonarnych). Wtedy w salonie możesz wypełnić papiery związane z przeniesieniem internetu, a potem po kilku dniach samą umowę na Neostradę (więc zwykle są to dwie wizyty w salonie). Orange załatwia wszelkie formalności z Netią, w tym trybie nie możesz składać samodzielnie wypowiedzenia w Netii. Zysk jest taki, że nie czekasz na uwolnienie łącza zwykle instalacja jest następnego dnia roboczego po odłączeniu Dropsa.

Drugi temat do podłączenie telefonu domowego analogowego. Jeśli Netia do Dropsa kazała Ci z niego zrezygnować, to podejrzewam, że masz LLU pełne (ale warto to sprawdzić). Wtedy zamówienie telefonu analogowego (aby było skuteczne), jest możliwe dopiero po realizacji zamówienia na NEO (zawsze z dzień dwa trzeba odczekać po instalacji neo). Po aktywacji telefonu możesz go zawiesić. Ew. za kilka dni może tak być że zapłacisz pełne utrzymanie łącza. Uwaga: istnieje cień szansy (1%), że mimo, że kiedyś miałeś telefon domowy, po powrocie usług z LLU do Orange nie będzie możliwości na podłączenie analogu. Nie sprawdzisz tego przed aktywacją NEO.
Jeśli masz LLU współdzielone, to zamówić telefon domowy możesz i teraz.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

21 ODPOW. 21
Anonim

Nie dotyczy

Dropss > Orange

Za 89 zł możesz mieć Orange Love, net do 80 mb/s, tv z 97 kanałami oraz telefon komórkowy - szczególy tutaj: https://www.orange.pl/love/krok1#

ps. możesz za darmo zamówić sobie rozmowę, podaj swój numer w formu...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39009
  • 1390

Dropss > Orange

Zależy jakiego masz Dropsa. To BSA, LLU czy masz bezpośrednio na miedzi Netiowej? (nie sprawdzaj umowy, ale stan faktyczny, bo mogli "po cichu" zmienić Ci technologię - w Dropsie nie jest gwarantowana).

Warto ustalić w Netii i sprawdzić papiery na przeniesienie internetu (przed podpisaniem) czy masz usługę bezpośrednio w Netii czy w Netii (ale dawna inna spółka) np. Netia (dawny Tele2) lub Netia (dawny Dialog). To może mieć znaczenie.

Sugerowałbym nie podejmować działań bez ustalenia powyższego. Bo w niektórych sytuacjach jeśli sam złożysz rezygnację będziesz czekał tygodniami na zwolnienie łączy by zamówić NEO w Orange.


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 1
  • 0

Dropss > Orange

Mam w LLU, kable Orange.

 

Na pewno mam w Neti-Neti. 

 

Nie bardzo rozumiem tego czasu na zwolnienie łącza w połączeniu z operatorem, możesz wyjaśnić?

Anonim

Nie dotyczy

Dropss > Orange

Warto złożyć zamówienie w Orange i niech to Orange składa wniosek o uwolnienie łącza. Co do Orange LOVE - jeśli to przekalkulujesz to może dojdziesz do stwierdzenia ze ta oferta Ci się bardziej opłaca.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39009
  • 1390

Dropss > Orange

@Anonim, wybacz, ale uwolnienie łącza przy LLU to nie sprawa Orange. W orange love na miedzi utrzymanie łącza kosztuje 10 zł w promocji. Ale nie jest za free.

Sytuacja w Twoim przypadku będzie ciężka. Umowne "łącze" (nie fizyczny kabel, ale oznaczenie w ewidencji) jest w Netii. Sytuacją idealną byłoby pociągnięcia drugiego, nowego łącza od Orange na którym miałbyś neo. W krótkim okresie byłyby dwie usługi, ale w większości wypadków to się nie uda.

Co wtedy jeśli nie można mieć drugiego łącza?
A) możesz pogodzić się z paro-tygodniową przerwą braku internetu - składasz wypowiedzenie w Netii, czekasz 14 dni aż łaskawie Netia wyśle informację o zwolnieniu LLU, Orange ma po otrzymaniu 7 dni na aktualizację w swoich systemach, potem możesz złożyć zamówienie na NEO (instalacja zwykle 1-2 dni) - zamówienia składane wcześniej nie będą zrealizowane przy zajętym łączu
B) chcesz mieć przerwę minimalną - max 1-2 dni robocze - jest to możliwe w trybie tzw "Powrotu usługi szerokopasmowej". Pisałeś że miałeś kiedyś telefon domowy, ten wariant będzie możliwe pod warunkiem, że nie dokonywałeś cesji usługi w Netii. Powrót jest powiem możliwy kiedy dane poprzedniego abonanta w TP/Orange są obecnie takie same jak w netii.
Wtedy nie składasz standardowego zamówienia na NEO, a właśnie zamówienie na powrót. Zamówienie takie jest możliwe tylko w salonie (z doświadczenia wiem, że nie każdy salon chce to robić, więc najlepiej udać się do takiego dedykowanego do usług stacjonarnych). Wtedy w salonie możesz wypełnić papiery związane z przeniesieniem internetu, a potem po kilku dniach samą umowę na Neostradę (więc zwykle są to dwie wizyty w salonie). Orange załatwia wszelkie formalności z Netią, w tym trybie nie możesz składać samodzielnie wypowiedzenia w Netii. Zysk jest taki, że nie czekasz na uwolnienie łącza zwykle instalacja jest następnego dnia roboczego po odłączeniu Dropsa.

Drugi temat do podłączenie telefonu domowego analogowego. Jeśli Netia do Dropsa kazała Ci z niego zrezygnować, to podejrzewam, że masz LLU pełne (ale warto to sprawdzić). Wtedy zamówienie telefonu analogowego (aby było skuteczne), jest możliwe dopiero po realizacji zamówienia na NEO (zawsze z dzień dwa trzeba odczekać po instalacji neo). Po aktywacji telefonu możesz go zawiesić. Ew. za kilka dni może tak być że zapłacisz pełne utrzymanie łącza. Uwaga: istnieje cień szansy (1%), że mimo, że kiedyś miałeś telefon domowy, po powrocie usług z LLU do Orange nie będzie możliwości na podłączenie analogu. Nie sprawdzisz tego przed aktywacją NEO.
Jeśli masz LLU współdzielone, to zamówić telefon domowy możesz i teraz.

Anonim

Nie dotyczy

Dropss > Orange

@Piotrekk85Dzięki za poprawkę 🙂

 

Edit: miałem na uwadze to że w tą kwotę 89 zł jest już wliczona opłata (10 zł) za utrzymanie łącza. Dla mnie to fajna oferta i sam się nad nią zastanawiam.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39009
  • 1390

Dropss > Orange

Wydaje mi się, że @fxluk szuka pojedynczej najtańszej usługi, a nie pakietu...
Anonim

Nie dotyczy

Dropss > Orange

ps. @Piotrekk85  ale jest też wariant że to Orange załatwi za kolegę prawie wszystkie sprawy 🙂

 

@fxluk spróbuj wejść na stronę http://www.orange.pl/kid,4003357388,id,4004953802,article.html?gclid=CJy3s_2_-dICFRAPGAodatcArQ, zamów rozmowę i zobacz co powie CI konsultant - sprawdzi Twoje dane w systemie i może da Ci jakąś konkretniejszą odpowiedź - bo widzi co piszczy w systemie.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32805
  • 39009
  • 1390

Dropss > Orange

Jak łącze zajęte i nie ma możliwości na drugie, to i z pustego Salomon nie naleje...