- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
Witam,
Posiadam opcje do 20 Mb, Livebox 2.0. Odległość od mojego domu do centrali to około 1.3 km. Od około dwóch miesięcy z przerwami mam problem z częstym zrywaniem połączenia z internetem. Głównie w godzinach wieczornych i nocnych. Problem zgłaszałem wielokrotnie na infolinii. Kilka razy przyjężdzał do mnie technik (wciąż ten sam), który stwierdził, że usługa jest poza zasięgiem i sugeruje obcięcie usługi do 10 Mb. Zapytany przeze mnie czy robił coś na centrali, odpowiada zawsze, że nie. Moje sugestie co do sprawdzenia instalacji też do niego nie trafiają. Sugeruje się on wyłącznie swoimi informacjami na smartfonie, które określają już wspmnianą odległość poza zasięgiem. Mam wrażenie, że ów technik nie pali się do rozwiązania mojego problemu i idzie po najmniejszej linii oporu chcąc zmniejszyć mi prędkość. Kwestia tylko w tym, że opcję do 20 Mb mam od wielu lat i nigdy nie miałem problemów ze zrywaniem, która pojawiła się raptem dwa miesiące temu. Dodam jeszcze, że niedawno wymieniałem router z Tp-Link td-w8950n na Liveboxa 2.0. Posiadając Tp-Linka nie miałem żadnych problemów ze zrywaniem. Jednak nie potrafię stwierdzić, czy problem leży po stronie routera. Poniżej screen z info. Będę wdzięczny co mam robić dalej. Nie chcę się rozstawać z 20'tką, gdyż jak już mówiłem od wielu lat nie miałem z nią problemów i byłem z tej opcji zadowolony.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
Błędów jest dużo jak na 3,5 godziny działania łącza, a jakie jest tłumienie na linii? Tp-link to pokazuje. Co prawda załapało synchronizacje 18000, ale jest to niestabilnie. Nie dziwi mnie zrywanie wieczorem czy w nocy, wtedy to jaką synchronizacje łapie po takim zerwaniu?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
To nie są błędy przez 3 godziny a przez 11godzin 56min, rozłączenie połączenia nastąpiło jak pojawiły się błędy SES, co spowodowało ponowne połączenie ale nie zresetowało ilości błędów i synchronizacji...
Po co zmieniłeś tplinka na liveboxa? Toż to bez sensu zmiana.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
Gdzie mogę sprawdzić tłumienie na linii o które prosisz? Co do prędkości nie mam żadnych zastrzeżeń. Nawet po zerwaniu zawsze mam w granicasz 15-16 Mb. Tplinka zmieniłem ponieważ się zepsuł a od Orange w zamian dostałem Liveboxa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
W tp-linku to byłoby widać jaki jest profil opóźnienia, bo od tego błędy są zależne.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
@wackycrow chodzi o prędkość synchronizacji najlepiej to byłoby przyciąć max. synchronizacje do wartości jaką linia trzyma przez dłuższy czas. Chodzi oto aby linia nie synchronizowała się z prędkością, którą nie potrafi utrzymać. Nie wiadomo jak jest DLM ustawiony on powinien to przyciąć analizując linię w czasie.
Wtedy jest taki efekt, że jak sami robimy restart to synchro nie będzie większe od tego jak DLM przyciął, nawet jak jest spory zapas na marginesie SNR w chwili synchronizacji.
Może być ustawione również, że synchronizacja odbywa się zawsze z taką prędkością na jaką parametry linii pozwalają w danym momencie.
Może być jeszcze wartość wprowadzona do jakiej linia może się synchronizować.
Tłumienie to widzi konsultant w tym routerze tego nie widać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Częste zrywanie połączenia (opcja do 20 Mb)
Dziekuje za zainteresowanie. Narazie jest wszystko ok. Od około południa kiedy technik był u mnie w domu do teraz nie zerwało mi połączenia. Na tą chwile błędów również jest mniej. Więc może tym razem technik coś zrobił. Będę wdzięczny za sugestie co mam dalej robić, jeśli problem będzie się powtarzał, czy ma to zgłaszać na infolinii do skutku aż naprawią? Może powinienem kupić lepszy router, bo odniosłem wrażenie, że Livebox nie jest idealny rozwiązaniem.