Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Częste gubienie synchronizacji

ROZWIĄZANE

Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

Witam. Mam pewien problem. Mój router funbox 2.0 zawsze o stałej porze gubi synchronizację. Zaczyna się to zazwyczaj od godziny 18 i trwa do godz 7 rano następnego dnia. Czyli internetu nie ma aż przez 12 godzin. Przez dzień również traci synchronizację, ale tylko na pare sukund. Jest to naprawdę uciążliwe. Po zgłoszeniu technicy naprawili linie bo była ponoć przerwana. To pomogło ale tylko na tydzień i problem znów powrócił. Czy miał ktoś podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Lub wie ktoś co może być przyczyną takiego stanu? Np niesprawny router? Mikrofiltr? Za długi lub niesprawny kabel adsl? Zbyt duża prędkość jak na możliwości linii? Uszkodzona linia telefoniczna? Już sama nie wiem co myśleć. Jeżeli ktoś wie dlaczego tak może się dziać niech da znać.

Serdecznie pozdrawiam. 

 

___________

* Temat przeniesiony z Sieć i dostępność usług - moderator Bartłomiej

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14248
  • 58558
  • 711

Częste gubienie synchronizacji

@Justine_404 Problemem była jednak linia. Uważam, że IPTV na ADSL to pomyłka. Rzadko zdarza się łącze, które zapewnia prędkość maksymalną dla ADSL. Stąd odliczywszy prędkość która potrzebuje IPTV do prawidłowego działania, na net domowy nie zostaje wiele. Po dodaniu strat na prędkości dla wifi otrzymujemy prawie nic. Jeśli już dodawać TV to w technologii SAT, bo nie obciąża łącza. Ma swoje wady, ale działa. Może powinnaś zapytać na czacie o możliwość zmiany technologii TV w usłudze? Obniżenie prędkości na "mniej kłopotliwą" bez zbadania łącza to też żadne rozwiązanie w tym przypadku. Ile można tak obniżać? Dobrze, że działa i tego się trzymajmy. Jednak gdzieś z tyłu głowy miej myśl o tym, że jak będzie możliwość sprawdzenia linii i poprawienia jej parametrów, to się na to decyduj, bo to trzeba zrobić

 

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

36 ODPOW. 36

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19635
  • 56881
  • 774

Częste gubienie synchronizacji

@Justine_404 wrzuć screena z parametrami linii i jak zerwie połączenie, to jakie kontrolki wtedy się świecą. Ważna jest kontrolka z @ 

Sporo przyczyn sam wymieniłeś. Najlepiej sprawdzić, jak router będzie działał z podłączeniem bezpośrednim, czyli od gniazdka abonenckiego do routera. Jak dobrze będzie działał internet, to podłączać można następne elementy, rozgałęziacz, filtr, telefon itp.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

Screenshot_20201011-200131.jpg

Z tej chwili 

Screenshot_20201009-175756.jpg

 a to z 9 października.

 


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

Gdy zerwie połączenie to dioda DSL miga, tak jakby  próbowała się połączyć 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19635
  • 56881
  • 774

Częste gubienie synchronizacji

@Justine_404 przez 15 minut 2800 błędów???? Zgłoszenie na infolinii. To jest tragedia. Niech sprawdzą technicy dokładnie linię i centrale.

U siebie sprawdź jak już wcześniej pisałem przewody filtry od gniazdka abonenckiego do routera.

Zrób też próbę działania routera na samym kabelku telefonicznym, ewentualnie wymień na nowy i sprawdź jak działa, czy też będzie zrywało połączenie.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

Tych 2800 błędów uzbierało się od godz 8 rano a od 15 się zsynchronizował, bo wcześniej oczywiście przerwał. Technicy niby dwa razy robili coś z linią (naprawili ją), ale jednak nie pomogło. Dzięki za rady będę kombinować z tym 😀


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14248
  • 58558
  • 711

Częste gubienie synchronizacji

@Justine_404 Miałem kiedyś taki przypadek. Problemem okazała się instalacja od słupa do lokalu firmy. Po pewnej godzinie następowało takie pogorszenie stanu łącza, że ADSL tracił synchro do rana. Powodem była wilgoć, która miała wpływ na złącze na słupie. 

Musisz zgłosić linie do przeglądu. Po parametrach łącza tego nie widać, choć błędy na to właśnie wskazują. Przy kiepskim styku na złączu może dochodzić do przerwy na linii. Czasem upływność na jednej żyłę może być powodem błędów. Wszystko to są sprawy liniowe na które nie masz wpływu. Tylko monter poradzi sobie z tym...i to dobry monter. Nie daj się spławić tekstem, że parametry są ok. Niech zadzwoni na swoją monterską infolinię i zrobi analizę zerwań synchronizacji. Koniecznie


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

@agat13 całkiem możliwe że to coś z linią, bo wszystko stało się gdy do routera doszedł telefon voip czyli ten internetowy + telewizja, a wcześniej miałam tylko sam internet, telefon stacjonarny osobno a telewizję nie miałam od Orange. Może linia nie wyrabia teraz. Masakra 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19635
  • 56881
  • 774

Częste gubienie synchronizacji

@Justine_404 nie pamiętam jak dokładnie są liczone błędy. Uważam, że liczenie błędów jest od momentu synchronizacji linii. Bo w tedy na nowo ustawiają się parametry. 

Nie daj się na gatkę, że jest ok, jak wspomniał @agat13. I niech technicy sprawdzą również centralę.

 

Jeżeli masz telefon na VoIP, to wszystkie rozgałęziacze i filtry odepnij od linii. Niech idzie bezpośrednio kabelek z gniazdka abonenckiego do routera.

Co do TV, to przy takim łączu masz pewnie satelitarną.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 22
  • 36
  • 0

Częste gubienie synchronizacji

Jutro zadzwonię jeszcze raz na infolinię i faktycznie powiem im żeby całą linie sprawdzili i centrale. Przecież tak nie może być