Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 18
  • 0

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

Dzień dobry,

chciałbym zwrócić się o pomoc odnośnie moich problemów z internetem. Mam Orange FunBox 2.0 i umowę na 20 mb. 20 mb na mojej linii nigdy na oczy nie widziałem max jaki wycisnąłem to było 12 mb. Przez cały okres umowy mam problemy z internetem który zrywa połączenie pod obciążeniem (np pobieranie gier na steam). W jeden dzień potrafi wywalić z 10 razy. Router był już wymieniany ale nic to nie dało. Były też zgłoszenia do techników którzy przyjeżdżali (nawet nie wiem kiedy i gdzie) i niby naprawione a problem dalej występuję. Niedawno przedłużyłem umowę i jest coraz gorzej. Prędkość z 10mb spadła do 7,7mb. Sił mi już brak... Jest ktoś tutaj kto może mi pomóc? Z góry dziękuję 

PS. Dodam, że w tematach internetu jestem totalnie zielony...

28 ODPOW. 28
Anonim

Nie dotyczy

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

@Libraxo  widocznie linia u ciebie jest przeciążona, poprosić na czat czy telefonicznie o diagnostykę łącza i ewentualną opcję zmiany oferty na do 10Mb/s, wtedy problemy ustąpią. 


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 18
  • 0

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

A czy na te problemy może mieć wpływ stara instalacja w domu?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58419
  • 706

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

@Libraxo  wrzuć screena z parametrów liniowych modemu. Powodów może być wiele. Od uszkodzonego modemu, słabej jakości linii do uszkodzonego portu na centrali. Może też być kwestia instalacji w domu, uszkodzonego przewodu czy wręcz źle kontaktujące go wtyku..

Daj nam więcej danych, pomożemy znaleźć problem

 

@Libraxo oczywiście. Opisz dokładnie jak wygląda to ocenimy

Podam przykład. Źle sparowany kabel właśnie powoduje zerwania sesji czy synchronizacji.

________________
* Scalenie wpisów – moderator Kinga


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 18
  • 0

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

Libraxo_0-1622380960076.png

Sorki za painta (skala nie zachowana :D)

A tu screen z routera. Teraz nic nie pobieram 

Libraxo_1-1622381056046.png

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58419
  • 706

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

@Libraxo modem zapięty na prawie na 8M b/ sek więc więcej nie wyciągniesz. Za krótki czas od synchro by mówić o błędach na linii. Telefon to VoIP czy podkładowy pots? Jak wygląda gniazdo i splitter? Fotnij


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 18
  • 0

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

Telefon zwykły, ale podłączony na Voip.

Odpowiedź z czatu orange odnośnie testu łącza:

Libraxo_1-1622381671472.png

I zdjęcie kontaktu z splitterem:

Libraxo_2-1622381710319.png

Nie wiem jak sytuacja w puszce wygląda. Jeśli będzie trzeba jutro mogę zrobić zdjęcie.

 


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58419
  • 706

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

@Libraxo to jest to gniazdko na górze planu? Ten rozgałęźnik jest niepotrzebny. Tym niebieskim kablem sygnał  idzie do modemu? Puszka może być..ten biały kabel z wewnątrz gniazda właśnie do niej jest podłączony?


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 10
  • 18
  • 0

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

Tak to jest właśnie ten kontakt z splitterem. Jak wyciągnąłem ten rozgałęźnik/splitter to telefonu nie miałem... Niebieski kabel na planie to jest kabel od routera do telefonu (telefon jest tylko w ten sposób podłączony). Tak kabel biały jest podłączony do puszki na zewnętrznej ścianie domu 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14213
  • 58419
  • 706

Ciągłe rozłączanie internetu pod obciążeniem

@Libraxo doprecyzuj. Telefon wychodzi że splittera podłączonego do tego gniazdka  czy z gniazdka z modemu? To dwie różne technologie telefonu. Nie widziałem na fotce splittera, bo to tylko rozgałęźnik a nie splitter