Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

Witam.

Od dłuższego czasu świruje mi internet. Co chwilę mieli i przerywa. Zgłoszenia na infolinię były lecz twierdzą, że wszytsko z ich strony jest ok. Zalecają zmianę modemu, ale zanim to uczynię chciałbym się upewnić, że to jego wina. Mam TP Linka TD W8950N i nie przysługuje darmowa wymiana. Musiałbym kupić od orange za 140 zł lub dzierżawić po 10 zł mies.

Załączam zrzut ze statystyk routera zrobiony w momencie problemowego działania.

 


zrzut.jpg

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58649
  • 711

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamusW salonie może nie skojarzyli faktu neo10 i Lb2.0.

Wiesz, musisz się zastanowić czy chcesz wymagać od operatora czy zadziałać sam i sprawdzić za minimalny koszt 12 zł/rok jakości Twojego TP-linka? Ja osobiście bym wolał mieć modem backupowy i "operatorski" mając na uwadze udowadnianie operatorowi jego winy. Modem można dobrać w każdym momencie trwania umowy bez jej przedłużania z powodu uszkodzenia się poprzedniego (przynajmniej tak mi się coś w głowie układa, bo był taki temat na NO)

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

15 ODPOW. 15

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19648
  • 56926
  • 775

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamus masz sporo błędów ES i SES, co sugeruje problemy z linią, centralą. Czy router masz u siebie podłączony od gniazdka abonenckiego bezpośrednio, czy jeszcze po drodze są rozdzielacze, filtry?

Proponuję najpierw sprawdzić połączenia z routerem, następnie zgłoszenie na infolinii z podaniem dużych ilości błędów. Po synchronizacji widać, że odległość od centrali w okolicach 3-4 km. Dużych prędkości nie będzie na tej linii.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

Przewód podłączony jest do gniazdka telefonicznego (obecnie już nie mam stacjonarnego) i od niego do routera.

Prędkość prędkością, ale ciągłe przerywanie kilkusekundowe jest irytujące.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19648
  • 56926
  • 775

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamus nie mam daty synchronizacji, więc trudno stwierdzić w jakim czasie nazbierało się ponad 4 000 błędów ES, ale to jest mocno niepokojąca wartość. Jest jeszcze ponad 1 000 błędów ESE, co też jest niepokojącym wynikiem. Coś dzieje się nieprawidłowego z linią, ewentualnie z centralą. Podczas rozmowy z konsultantem powoływałbym się na te błędy i sugerował dokładne sprawdzenie linii i centrali przez technika.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58649
  • 711

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamusStatystyki błędów nie wyglądają optymistycznie. Jak napisał @ketrasaArtur trudno sie odnieść, bo nie widać czasu trwania sesji.Mam inny pomysł-zgłoś na czacie http://www.orange.pl/view/kontakt chęć wynajęcia za 1 zł /miesiąc modemu ADSL Livebox2.0. Możesz też go kupić za jakieś 49,90 (czy coś takiego) jak na twoją linię wystarczy i ten modem. Będziesz miał porównanie z obecnym, którego wadliwe działanie zgłoś na czacie. Upewnij się też, gdzie możesz najbliżej odebrać modem, czy jest tam dostępny  i czy oferta jest aktualna na 100% (mój "konsultant" powiedział, że tak)

Podłączysz modem, a on sam pobierze ustawienia. Jakby co, informuj nas-pomożemy

P.S. Ile masz gniazdek w domu?


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

Było zgłoszenie na wymianę routera lecz w salonie nie wymienili ponieważ obecnie posiadany TP Link był chyba kupiony od nich na własność. Zaproponowali Liveboxa (chyba?) za 140 zł, lub dzierżawę za 10 zł miesięcznie jednocześnie przedłużając umowę o 2 lata od tego momentu. Podziękowałem ponieważ wolę za te pieniądze kupić coś innego. Ale właśnie nie wiem czy jest sens skoro to wina operatora ?

 

Gniazdko mam jedno.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58649
  • 711

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamusW salonie może nie skojarzyli faktu neo10 i Lb2.0.

Wiesz, musisz się zastanowić czy chcesz wymagać od operatora czy zadziałać sam i sprawdzić za minimalny koszt 12 zł/rok jakości Twojego TP-linka? Ja osobiście bym wolał mieć modem backupowy i "operatorski" mając na uwadze udowadnianie operatorowi jego winy. Modem można dobrać w każdym momencie trwania umowy bez jej przedłużania z powodu uszkodzenia się poprzedniego (przynajmniej tak mi się coś w głowie układa, bo był taki temat na NO)


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

Z chęcią bym skorzystał z takiej opcji, ale jedyną jaką mi wczoraj zaproponowano to ta o której wspomniałem 🙂

A nie jest zbytnio atrakcyjna (140 zł od ręki lub 240 zł - 24 x 10zł - z przełużeniem umowy o 2 lata)

Jak wrócę z pracy zgłoszę jeszcze raz na czacie. Pokażę kartę z błędami i spytam o inne możliwości.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14267
  • 58649
  • 711

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

@nostradamusWażne, abyś wiedział o co pytać i konkretnie powołał się na to, że chcesz LB2, a nie FB2. Coś na końcu musisz podłączyć, a O powinien ci udostępnić możliwość wyboru dla Ciebie korzystnego. Informuj o efektach


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Ciągłe problemy z internetem (Neo do 10Mb)

Tym razem stwierdzono awarię na łączu. Usterka zgloszona do serwisantów. 

Pani konsultantka podesłała też jakieś ustawienia poprawne dla tego TP Linka ale ja za cholerkę nie mogę znaleźć gdzie niby mam to ustawić. 


IMG_20201201_164244.jpg