- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@agat13 tak też myślałem. Skontaktuje się z Orange i zobaczę co powiedzą. Czy wgle jest opcja wymiany
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@varg90882704 na 100% nie będą mieli w magazynie. Zaproponują LB2 (co znów nie jest idealnym rozwiązaniem) i ja bym się uparł na FB2 (co powinieneś mieć w pakiecie).
Co do CT spróbuj zapytać na czacie..
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@varg9088 opisałbym jaki masz problem i podał dane oraz fotki, które zamieściłeś na NO. Podejrzewam, że zmiana routera na FB lub LB może nie rozwiązać problemu, ale lepiej, żebym się mylił.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@varg9088: możliwość zestawienia połączenia VPN nie zależy od rutera. Też używam klienta FortiVPN, poprzednio na ADSL (różne modemy) teraz na FTTH (FB3) i nigdy nie było żadnych problemów.
Pytanie zasadnicze jest takie: czy w ogóle kiedykolwiek udalo Ci się to połączenie nawiązać ale jest niestabilne i zrywa czy też nigdy nie udało się nawiązać połaczenia po zmianie dostawcy?
Ten klient obsługuje "na drugim końcu" sprzętowy VPN który ktoś z IT firmy (?) musiał skonfigurować. Ta osoba będzie najodpowiedniejszym źródłem informacji dla Ciebie. Dobór i konfiguracja klienta (jest kilka różnych wersji) jest krytycznie istotny. Urządzenia pomiędzy klientem a serwerem są mniej istotne (choć oczywiście mają prawo przerwać ruch na "podejrzany" adres - jak sugerował @ketrasaArtur ). Jeśli w przeszłości udawało się nawiązać połączenie w identycznej konfiguracji klient-serwer to i teraz powinno to być możliwe. Upewniłbym się przede wszystkim co do tego czy nic się nie zmieniło po stronie serwera i czy na pewno właściwy/rekomendowany klient jest używany i prawidłowo skonfigurowany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@j131 tak jak pisałem mam możliwość połączenia za pomocą ForticlienVPN , na pasku i w aktywnych sieciach pokazuje że jestem połączony po czym po Max 23 sekundach połączenie się zrywa i w FortiClientVPN pokazuje że na nowo mam sie połączyć ale żeby to zrobić muszę chwilę odczekać lub zrestartowac system i wtedy znowu mogę połączyć sie na 20 sekund Dodatkowo pokazuja się powiadomienia które zalaczylem w screenach powyżej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@varg9088: ale to połączenie w ogóle jest aktywne (przez te 23 sekundy)? Tzn. dochodzi do jakiejś wymiany danych po uzyskaniu połączenia? Trochę to raczej wygląda 23 sekundy bezowocnych negocjacji... IMHO masz coś nie tak z konfiguracją klienta...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@j131 jestem zielony w tych sprawach ale jak uda się połączyć to pokazuje mi ze niby przesyłane są dane w KB (tak jak na przykładowy screenie który załączam, wyszukalem to necie żeby zobrazować jak to wyglada). @agat13 żeby korzystać z danych na serwerze zawsze musiałem się przelogowac na swoje konto A te 20 sek na to nie pozwalało. Niestety teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić bo mam awarie w całej firmie. Ale rozumiem że w pierwszej kolejności powinienem zapytać administratora w firmie o konfigurację lub ewentualne blokowanie dostępu, a w razie gdyby to nie pomogło to skontaktować się z Orange CERT (Tak jak mówił @ketrasaArtur ) w sprawie CyberTarczy bo z tego co rozumiem rodzaj routera nie ma znaczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Brak mozliwosci polaczenia z VPN
@varg9088napisał(-a)... w pierwszej kolejności powinienem zapytać administratora w firmie o konfigurację lub ewentualne blokowanie dostępu, a w razie gdyby to nie pomogło to skontaktować się z Orange CERT (Tak jak mówił @ketrasaArtur ) w sprawie CyberTarczy bo z tego co rozumiem rodzaj routera nie ma znaczenia
Dokładnie tak. Może to ta awaria odpowiada za Twoje problemy?
Ja używam czegoś takiego:
te bardziej zaawansowane wersje zbyt głęboko ingerowały w system (np. wyłączały możliwośc logowania przez odcisk palca). Im prostsze tym lepsze. Ale to naprawdę najlepiej przedyskutować z IT firmy.
Co do wsparcia VPN w ruterze to ma to znaczenie tylko wtedy kiedy to ruter ma nawiązać połączenie VPN. Tak się robi jeśli np. chcesz "spiąć" kilka lokalizacji w jedną sieć "lokalną" - właśnie taką "wirtualną prywatną sieć lokalną". Ale w tym wypadku nie jest Ci to ani potrzebne ani możliwe: mogę się mylić, ale nie wydaje mi się żeby którykolwiek z modemów wchodzących w grę mógł działać jako klient FortiVPN.