Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 13
  • 0

Światłowód

Mam pewien problem, a mianowicie dotyczy on mojego internetu domowego światłowód. Pierwsze 4 miesiące wszystko pięknie, w umowie 600/120 na speedtestach 450-550/120, więc wynik zadowalający. Przez ostatnie 2 tygodnie jednak prędkość drastycznie spadła, download spadł do 200mb/s zamiast wcześniejszych +-500. Wyłącz-włącz nie działa, format routera nie pomógł. Internet po kablu, a prędkość na wifi ze 150 spadła do 60 jak testowałem, jakieś pomysły?

24 ODPOW. 24

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Światłowód

@Kubix122  zrób zgłoszenie na infolinii, sprawdzą u siebie, pewnie coś po stronie operatora.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14253
  • 58594
  • 711

Światłowód

@Kubix122 pr,ede wszystkim napisz jak i czym mierzysz? Sugeruje zrobić speedtest certyfikowany po kablu eth że strony https://pro.speedtest.pl/ 

I opis że screenami u nas


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 13
  • 0

Światłowód

@agat13 
Kubix122_0-1623499858788.png

Zwykle dostępny download z umowy wpisałem mniej więcej ale tutaj prędkości prezentują się dobrze. Na każdym speedteście pokazuje po max 200-300 ale realny download przy pobieraniu czegoś też spadł. Aktualnie na speedtestach w internecie pokazuje mi normalne 450 czyli jak zawsze było. Ale czasami skacze i spada po chwili

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód

Spróbuj zrobić speedtest, ale nie w przeglądarce - a w aplikacji ze sklepu Windows. Jeśli tam będzie pełna prędkość - to będzie można jedno wykluczyć - że problemem jest samo łącze.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 13
  • 0

Światłowód

@Anonim w aplikacji to samo co na www. 260/120, a ten certyfikowany jak widać powyżej

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód

A jak z obciążeniem procesora przy robieniu testu? Certyfikowany jest przeprowadzany w dość "czystym" środowisku - być może to jest problemem. Jeśli nie przekracza 75% - to raczej zgłoszenie na infolinię. Tylko tu pojawiają się schody - bo test certyfikowany wychodzi prawidłowo.... 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 10
  • 13
  • 0

Światłowód

@Anonim W poniedziałek zadzwonię, dzięki.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29507
  • 271

Światłowód

@Kubix122  zadzwonić i zrobić zgłoszenie na infolinii możesz nawet dzisiaj.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14253
  • 58594
  • 711

Światłowód

@Kubix122 Speedtest certyfikowany jest miarodajny, bo muszą być spełnione odpowiednie wymagania zarówno sieciowe jak i sprzętowe/ systemowe. Dlatego jest certyfikowany. Dla opcji 600/100 wyniki są prawidłowe a operator tylko takie honoruje. Cała reszta czyli te przeglądarkowe i te ściągania z serwerów, które przecież nie mają takiej wydajności jak usługa, są ograniczone liczbą urządzeń w sieci, jej wydajnością i wydajnością kompa wraz z systemem operacyjnym i przeglądarką. Nawet sterowniki karty sieciowej i ustawienia mają wpływ....że o WiFi nie wspomnę, bo dopiero z nią są cyrki..Jedno trzeba sprawdzić. Czy w czasie doby wszystkie certyfikowany są ok. Jeśli tak, to usługa działa poprawnie, a w Twojej sieci są błędy. Jeśli nie, to warto składać reklamację działania usługi w temacie przeciążonej sieci w określonych porach, z czym się zerknąłem niedawno w Gdańsku i na NO. Warto zrobić rzetelną analizę i dopiero reklamować