Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości


@Szymonoonapisał(-a)

Faktycznie, nie sprecyzowałem dokładnej prędkości. Problem wygląda tak jakby połączenie ograniczane było do 100Mb/s i nie mogło tej prędkości przekroczyć. Na speedteście wynik oscyluje wokół 100Mb/s natomiast dokładnie jest to 90 kilka 🙂 

 

Karta sieciowa jest sprawna, ponieważ sprawdzałem już inny komputer i problem również występuje. Sam kabel w routerze przepinałem już kilkukrotnie, także pozostaje jedynie sprawdzić sam kabel ethernetowy. Mam nadzieję, że dziś uda mi się to sprawdzić, chociaż najgorsze jest to, że problem występuje bardzo sporadycznie- tj. kilka razy w tygodniu i nie wiem jak długo będę musiał czekać za jego wystąpieniem, albo ewentualnym brakiem jeśli problemem jest właśnie kabel. 🙂


Może być ograniczenie prędkości przez Operatora, wtedy sprzęt nie winny i kable lan, jeśli cały dzień jest wolno czy tydzień to inna sprawa, od Kwietnia jest dość spory ruch w sieci i to może być przyczyna.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@Anonim przeczytaj dokładnie jego posty. Ograniczenie ma tylko po kablu LAN, po wifi nie ma problemu w ogóle. Więc ograniczenie przez operatora nie wchodzi w grę.

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@-brtk-  testy są miarodajne, może być usterka w routerze czy bug, test trzeba by robić równocześnie na lan porcie i wi-fi, inna sprawa że karty sieciowe nie są bezproblemowe, często blokują sieć, problem ze sterownikami czy kartą, konkretną diagnozę zrobi tylko spec, my tu możemy tylko zgadywać, bo zdalnie się usterki nie znajdzie.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 86
  • 121
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@Szymonoo  Proponuję podejść do sprawy systematycznie i w czasie, gdy obserwujesz spadek prędkości, sprawdzić prędkość z jaką pracuje karta sieciowa. Możesz to zrobić albo przez właściwości karty, albo obserwując stan lampek przy porcie (o ile wiesz jak zinterpretować ich wskazania).


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości


@Anonimnapisał(-a)

@-brtk-  testy są miarodajne, może być usterka w routerze czy bug, test trzeba by robić równocześnie na lan porcie i wi-fi, inna sprawa że karty sieciowe nie są bezproblemowe, często blokują sieć, problem ze sterownikami czy kartą, konkretną diagnozę zrobi tylko spec, my tu możemy tylko zgadywać, bo zdalnie się usterki nie znajdzie.


Problem z kartą sieciową czy sterownikami wyeliminował podpinając inny sprzęt, gdzie po LAN także występował problem, o czym pisał wczesniej. Więcej czytania co autor pisze a mniej dywagacji do jednego posta. Natomiast po wyeliminowaniu problemu z komputerem i dodatkowo prędkościami jakie uzyskuje podczas problemu, tj. okolice coś powyżej 90Mb/s, wskazuje według mnie na limitowanie zestawianego połączenia z komputerem po LAN:

- 90% problem z kablem ETH

- 10% coś się popsuło w FunBoxie, że porty zestawiają do 100Mb/s

- 0% problem w sieci operatora

- 0% problem z oprogramowaniem Funboxa.

Teraz jak przepinał parę razy kabel, może być tak, że problem ustanie aż znowu czegoś się nie poruszy, jeżeli to będzie wina kabla.

Ja bym dla świętego spokoju kabel wymienił, bo to mały koszt, jak problem by wrócił, zgłosiłbym FB 3.0 do wymiany.

Anonim

Nie dotyczy

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości


@-brtk-napisał(-a)

@Anonimnapisał(-a)

@-brtk-  testy są miarodajne, może być usterka w routerze czy bug, test trzeba by robić równocześnie na lan porcie i wi-fi, inna sprawa że karty sieciowe nie są bezproblemowe, często blokują sieć, problem ze sterownikami czy kartą, konkretną diagnozę zrobi tylko spec, my tu możemy tylko zgadywać, bo zdalnie się usterki nie znajdzie.


Problem z kartą sieciową czy sterownikami wyeliminował podpinając inny sprzęt, gdzie po LAN także występował problem, o czym pisał wczesniej. Więcej czytania co autor pisze a mniej dywagacji do jednego posta. Natomiast po wyeliminowaniu problemu z komputerem i dodatkowo prędkościami jakie uzyskuje podczas problemu, tj. okolice coś powyżej 90Mb/s, wskazuje według mnie na limitowanie zestawianego połączenia z komputerem po LAN:

- 90% problem z kablem ETH

- 10% coś się popsuło w FunBoxie, że porty zestawiają do 100Mb/s

- 0% problem w sieci operatora

- 0% problem z oprogramowaniem Funboxa.

Teraz jak przepinał parę razy kabel, może być tak, że problem ustanie aż znowu czegoś się nie poruszy, jeżeli to będzie wina kabla.

Ja bym dla świętego spokoju kabel wymienił, bo to mały koszt, jak problem by wrócił, zgłosiłbym FB 3.0 do wymiany.


Inny komputer mógł mieć kartę sieciową 100Mb/s zamiast 1000Mb/s, można gdybać tylko, kabel lan też może być kiepskiej jakości, jakby wszystko było ok to takiej usterki by nie było, tym bardziej na lan brak netu a wi-fi jest, to jakaś magia.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 7
  • 13
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

 



Inny komputer mógł mieć kartę sieciową 100Mb/s zamiast 1000Mb/s, można gdybać tylko, kabel lan też może być kiepskiej jakości, jakby wszystko było ok to takiej usterki by nie było, tym bardziej na lan brak netu a wi-fi jest, to jakaś magia.

Dokładnie to jest tutaj najśmieszniejsze, po wifi brak problemu, a po tak lubianym przeze mnie połączeniu bezpośrednim jest.

 

Jeśli chodzi o inny komputer to według specyfikacji producenta:

 

Wireless connectivity: 802.11b/g/n/ac (2x2) Wi-Fi® and Bluetooth® 4.2 combo

Network interface: Integrated 10/100/1000 GbE LAN

- przez wifi były okolice 500/100Mb/s 

 

Serdecznie dziękuję każdemu kto udzielił mi porady. Wymieniłem kabel i będę czekał, jeśli problem się pojawi, będziemy myśleć co dalej. Jeszcze raz wielkie dzięki, naprawdę to doceniam.. 🙂 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

Skoro po wifi jest ok a po kablu nie no to nie ma co gdybać, problemem jest kabel lub porty Ethernet w modemie lub komputerze.

 

Gdyby problem był u Orange w tym momencie to po wifi też miałbyś niecałe 100Mb/s.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości

@Szymonoo nie ma problemu. Daj znać po jakimś czasie czy problem powraca, czy nie.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2747
  • 10070
  • 53

Światłowód zrywanie połączenia, spadek prędkości


@Banan9292napisał(-a)

Skoro po wifi jest ok a po kablu nie no to nie ma co gdybać, problemem jest kabel lub porty Ethernet w modemie lub komputerze.

 

Gdyby problem był u Orange w tym momencie to po wifi też miałbyś niecałe 100Mb/s.


Dokładnie. Ludzie czytajcie co pisze kolega bo szkoda pisania i wprowadzania błędnych hipotez 🙂