- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć, światłowód w mojej okolicy został ukończony (co potwierdził konsultant orange, zresztą na słupach pojawiły się ulotki orange) ale muszę odczekać jeszcze ponad miesiąc, aż będę go mógł zamówić.
Dlaczego? Czy nie da się tego jakoś przyspieszyć?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@egzorcysta Termin zakończenia inwestycji POPCm co wiąże się z dostępnością usług podawany jest wyłącznie na 30 dni przed ujęciem w systemach operatora i możliwością sprzedaży usługi. Wynika to z wymogów regulacyjnych, a konkretnie z zasady równoważności informacji w stosunku do innych operatorów. Może być tak, że inwestycja jest ukończona, ale zgłoszeń nie można przyjmować do momentu dostępności w systemach. Czasami pół miasteczka ma już dostęp, a pół nie, choć budowani w tym samym terminie. Skoro pojawiły się ulotki, to znaczy, że operator jest na ostatnim etapie inwestycji. Warto co jakiś czas zerknąć na stronę https://www.orange.pl/view/mapazasiegu i jeśli tam pojawi się Twój adres, natychmiast kontaktuj się z Orange. Będziesz pewny, że przyjmą zgłoszenie. Warto wcześniej przemyśleć jak będzie przebiegała instalacja z zewnątrz i gdzie najlepiej dociągnąć gniazdo optyczne, aby modem stał optymalnie według zasięgu wifi i ewentualnej IPTV (połączenie kablem z dekoderem/multiroomem)
Pytaj, a podpowiemy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
Nie da się tego przyspieszyć. Na wybudowaną infrastrukturę wchodzą operatorzy z ofertą (jeśli to projekt POPC a nie infrastruktura własna konkretnego operatora). Niektórych procedur nie da się przyspieszyć a na pewno jeszcze takie są po wybudowaniu gotowej infrastruktury ale myślę że ~miesiąc to bardzo krótko i możesz się cieszyć z dostępu do szerokopasmowego internetu. 👍 Operatorowi też zależy aby sieć zaczęła zarabiać.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
@egzorcysta Termin zakończenia inwestycji POPCm co wiąże się z dostępnością usług podawany jest wyłącznie na 30 dni przed ujęciem w systemach operatora i możliwością sprzedaży usługi. Wynika to z wymogów regulacyjnych, a konkretnie z zasady równoważności informacji w stosunku do innych operatorów. Może być tak, że inwestycja jest ukończona, ale zgłoszeń nie można przyjmować do momentu dostępności w systemach. Czasami pół miasteczka ma już dostęp, a pół nie, choć budowani w tym samym terminie. Skoro pojawiły się ulotki, to znaczy, że operator jest na ostatnim etapie inwestycji. Warto co jakiś czas zerknąć na stronę https://www.orange.pl/view/mapazasiegu i jeśli tam pojawi się Twój adres, natychmiast kontaktuj się z Orange. Będziesz pewny, że przyjmą zgłoszenie. Warto wcześniej przemyśleć jak będzie przebiegała instalacja z zewnątrz i gdzie najlepiej dociągnąć gniazdo optyczne, aby modem stał optymalnie według zasięgu wifi i ewentualnej IPTV (połączenie kablem z dekoderem/multiroomem)
Pytaj, a podpowiemy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
@egzorcysta Takie są niestety procedury i trzeba spokojnie poczekać. Póki co masz czas aby się zastanowić gdzie będzie gniazdko i modem oraz którędy monter ma Ci poprowadzić instalację w domu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
@egzorcysta miesiąc przeleci moment, te 30 dni to jak mówili koledzy wcześniej czas na zgłaszanie się ewentualnych operatorów chcących świadczyć usługi na wybudowanej infrastrukturze. Najważniejsze że masz pewność że światełko zagości w Twoim domu już za chwilę 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
@agat13 Brzmi rozsądnie, ale jeszcze jedna rzecz mnie interesuje. Otóż w moim sąsiedztwie kilka % domostw (które widnieją na mapie CPPC / POPC - niebieskie kropki) może już zamawiać, reszta, jak to ujął konsultant handlowy "adresy muszą zostać zgłoszone".
Pytam nie dlatego, że się niecierpliwię, ale dlatego, że "opiekun handlowy" pytał skąd mam jego numer. Oczywiście z ulotki. Ale wygląda na to, że osoby, których adresy wcześniej zostały zgłoszone mogą zamawiać. Jeszcze sprawdziłem, i internet z Plusa te adresy także mogą zamówić.
Czym jest to zgłaszanie adresów?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
@egzorcystaZapewne to jakieś określenie przypisania tych adresów do bazy danych operatora jako dostępne do sprzedaży usług...trudno powiedzieć kto i gdzie zgłasza, ale zapewne jest jak myślę..skoro te "zgłoszone" widnieją jako pozytywne do realizacji
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Światłowód - inwestycja ukończona, ale nie można zamówić
Wydział Inwestycji zgłasza do Sprzedaży pulę adresów gotowych do świadczenia usług, które przeszły pomyślnie Testlab.