Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Porównanie oferty z konkurencją

Highlighted

Poziom 19, Pasjonat
  • 299
  • 272
  • 1

Porównanie oferty z konkurencją

@-brtk- 

Mam tak samo jak @Banan9292 , 7ms i przez plixa 

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 50
  • 66
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Konto usunięteTutaj jeszcze taka starsza gierka, nie wiem czy ją tu pokazywałem: https://drive.google.com/file/d/1K049Od2AKH6epL3N75pf6EcmQJ5BGPh9/view

 

0:24, powiesz mi co tu się stało? Patrz na HP przeciwnika jak dostaje strzała na klatę. Jak można zadać 6 obrażeń z M19 i to w gułagu gdzie nie ma pancerza? To już nie jest lag ani winny serwer czy dostawca, pocisk normalnie trafił bez problemu. Nawet gdyby dostał w ramię to i tak zadałoby z 25 obrażeń co najmniej. Oczywiście standardowo padłem na 2 strzały.

 

Ta gra to po prostu bugfest. Totalny szrot. Gdyby to był lag, pocisk by w ogóle nie trafił. Nie dziwię się czemu często potrzebuję prawie 50 trafionych pocisków by kogoś zabić... jak każdy pocisk = 6 obrażeń a przeciwnik z pełnym armorem ma 250 HP, więc wszystko się sumuje ;>

Highlighted

Poziom 26, Specjalista
  • 1491
  • 1385
  • 30

Porównanie oferty z konkurencją


@-brtk-napisał(-a)

Ok, czyli w UPC coś się posypało.

 

Wcześniej szło tak:

gTdkQKH


Już naprawili.

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 50
  • 66
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

W TM czy Orange by to trwało pół roku... żeby tylko 😄

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Pisałem wcześniej, że to nie był problem od strony dostawców, bo w Orange było to samo. Też nie docierały pakiety, a raczej tracert pokazywał, że nie docierały - bo ponoć dało się pograć (ktoś nawet tu na forum o tym napisał). Przez IX-y działało dobrze, coś musiało się sknocić ze strony Valve pod względem routingu.

 

Obecnie i u mnie na Orange jest już w porządku, wy na każdego dostawcę będziecie narzekali w takim razie, jeśli aż takie różnice wam to wszystko robi - T-Mobile złe, Orange złe, UPC też pewnie złe dla niektórych.... Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma - a prawda jest taka, że usługi DOMOWE nie mają żadnego SLA i mogą działać jak chcą. Można manewrować dostawcami jak na rondzie, a i tak koniec końców u każdego coś nie będzie tak jak powinno. Niestety - trzeba to zaakceptować. Na zachodzie nie jest lepiej, w zasadzie nigdzie nie jest lepiej....

Mówiłem, że w T-Mobile będą problemy podobne do Orange a nawet nieco gorsze, to nawet i teraz mówicie, że to co innego, że to jednostkowy problem, z jednym stykiem bla bla bla - Orange też ma problemy z pojedynczymi stykami, a i tak mi osobiście ciężko je dostrzec, bo ostatnio jedyne problemy z pobieraniem to Battle.net - ale to z winy ich serwerów... Wszystko napiszecie, byle tylko zaatakować Orange i obronić innych dostawców. Jak to działa widać - skoro nawet w T-Mobile się pojawiają problemy....

 

T-Mobile ma PLIX, Orange nie. T-Mobile ma problemy z AMS-IX, Orange ma do Blizzarda bezpośredni styk. I można by tak wymieniać plusy i minusy.

Nigdzie nie jest idealnie, sam narzekałbym na Orange gdyby się faktycznie nie poprawiło, a jest bardzo dobrze ostatnio - i pod względem pingów, stabilności jak i prędkości internetu..

 

Pokaż szczegóły

Tracing route to 155.133.230.67 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms funbox.home [192.168.1.1]
2 39 ms 7 ms 5 ms war-bng103.neo.tpnet.pl [83.1.5.111]
3 9 ms 5 ms 3 ms war-r4.tpnet.pl [80.50.146.97]
4 23 ms 23 ms 27 ms ae102-10.ffttr7.-.opentransit.net [193.251.248.153]
5 54 ms 27 ms 26 ms ffm-b4-link.telia.net [62.115.155.28]
6 42 ms 42 ms 43 ms ffm-bb1-link.telia.net [62.115.114.88]
7 41 ms 42 ms 40 ms war-b1-link.telia.net [62.115.135.179]
8 44 ms 45 ms 42 ms valve-ic-333070-war-b1.c.telia.net [62.115.11.23]
9 * * * Request timed out.
10 41 ms 42 ms 42 ms 155.133.230.67

Trace complete.

I na koniec dodam, że akurat dla mnie ważna jest prędkość pobierania - robiąc około 3 TB ruchu miesięcznie widzę, że to po prostu działa. Czy to Google, czy Apple, Steam, PSN etc... Praktycznie wszystko mi idzie full prędkością.... Pingi również w porządku - 24ms do Niemiec to nie jest zły ping, granie w gry typu CoD również jest możliwe i bardzo komfortowe. LoL? Nie ma problemu. GTA Online, PUBG Lite... Nie ma gry, w której mam problem z winy dostawcy...

 

Żeby nie było, że nie wiem o czym mówię....

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 50
  • 66
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Konto usunięte  No raczej nie od Valve, bo gdy @-brtk-  miał wysoki ping, ja miałem 7 ms, więc to raczej coś było z UPC.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Było to od Valve, a Ty miałeś niski ping bo szło przez PLIX-a. Coś było z tranzytem od Valve, styki z NTT pewnie nie działały tak, jak powinny - z Telią również.

 

Poza tym powtarzam trzeci już raz - na Orange miałem to samo, bo nie szło mi IX-em, a tranzytem.

Więc nawet dziecko się domyśli, że to nie był problem u ISP, a na trasach.

 

Z resztą - to tylko tracert. Skoro dało się pograć, to dla mnie nic się nie popsuło.

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 50
  • 66
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

Różnica jest taka że Ty wszędzie widzisz problem na serwerach a nigdy u dostawcy. Każdy dostawca jest super, każdy dba o klienta, każdy się stara a to te niedobre wredne serwery mają ciągle problemy i nie chcą się peerować. Jak w Warcrafcie 3 Reforged miałem lagi jako jeden na 50 graczy, to czyja to wina? Serwerów czy styku AMS-IX który jest ubóstwiany w TM?

 

Nie płacę co miesiąc serwerom gier. Płacę swojemu dostawcy.  To on ma sprawić że ping będzie niski i stabilny. Gdybym opłacał serwery gier a nie swojego dostawcę - wtedy jak najbardziej uderzam do właścicieli serwerów w sprawie lagów i pingu. Tak jednak nie jest, bo gra jest albo free to play, albo płaci się za nią raz (pomijam WoW, tam już muszą dbać by serwery miały jak najlepsze styki, jako że jest abonament).

 

Jak w przypadku TM, pchanie wszystkich tras przez padnięty styk AMS-IX do jednego z największych growych serwisów jakim jest battle.net... chyba coś jest nie halo i to nie jest raczej wina Activision Blizzard.

Highlighted
Konto usunięte

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Po pierwsze, to gdybyś czytał ze zrozumieniem cały tekst, a nie jedynie fragmenty które pasują Twojej narracji, wyciągnąłbyś, że sam pisałem, że u każdego dostawcy są, były i będą problemy - bo nie ma żadnej gwarancji SLA poza prędkościami. Nie ma dostawcy idealnego - to też pisałem. No, ale łatwiej będzie sprzedać krótki post, że niby pisałem jakoby to każdy dostawca był idealny a problemy były tylko po stronie tych wrednych, złośliwych CDNów czy innych Game DSów....

 

Orange ma bezpośredni peering z Riot, Valve, Blizzard, Gameforge, EA i pewnie innymi, ale nie znam innych wydawców. Rockstar nie ma własnej sieci BGP.

Jak widać - peeruje się ze sporą liczbą wydawców gier. Więc jak to jest - Piszesz, że wydawcy nie chcą się peerować - to jakim cudem Orange ma tyle bezpośrednich styków z wielkimi wydawcami? Hmm... Zastanawiające.

 

Jak w Warcraft miałeś lagi, to była wina po stronie dostawcy - ale trzeba wiedzieć, co na talerzu podane.

 

Płacisz swojemu dostawcy grosze, w porównaniu z kosztami jakie on ponosi. I on nie ma, tylko może. Bo jedyne co masz w umowie gwarantowane to minimalna, zwykle dostępna i maksymalna prędkość.

O ile Orange miało wiele wad nawet stosunkowo niedawno, tak poszli po rozum do głowy i zapewniają coraz lepszą jakość. Pingi są jak najbardziej stabilne.

 

A co do polityki prowadzenia trybów sieciowych dla poszczególnych gier - nie będę się wypowiadał.

 

Ale każdy może sobie poczytać w internecie o problemach z Battle.net, PSN czy innymi serwisami do pobierania gier, a nawet samego grania. I każdy, kto CHCE znaleźć informacje, znajdzie - to nie wina ISP. Podkreślam to, bo akurat mam sam znajomych z różnymi dostawcami i mamy te same problemy.

 

Płacimy 60 złotych za 300 Mbps w dół. Licząc nawet 40 centów za Megabit przepustowości, to wychodzi 120 USD za tą prędkość. 60 PLN to mniej więcej 14,49 USD. Więc nie oczekujmy cudów i tego, że operator zapewni doskonały ping do każdego hosta na świecie. Proste i logiczne, tylko trzeba się z tym pogodzić....

 

Podkreślę drugi raz - NIE MA DOSTAWCY IDEALNEGO. Ale trzeba wiedzieć ile się płaci i co ma się w umowie.

Highlighted

Poziom 17, Komentator
  • 50
  • 66
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Konto usunięte  Gdyby tak było że dla dostawców płacimy grosze, a oni sami ponosi ogromne koszta, to nikt by się w to nie bawił - no bo jak, dokładać do interesu? Firmy teleinformatyczne by poupadały, skoro my im tak mało płacimy a oni takie wielkie koszta ponoszą....

 

100gb tranzytu w AMS-IX bez SLA to 3600 euro, czyli aktualnie około 16300zł. Załóżmy że TM w Polsce ma około 500 000 klientów, wliczając światłowód, zwykły nieświatłowodowy net domowy oraz mobilny. Każdy średnio płaci, powiedzmy 50zł miesięcznie (specjalnie wszystko zaniżam), co daje im przychód... 25 milionów złotych miesięcznie. Kurde, co to jest. Jałmużna. Oczywiście klientów jest więcej i ludzie na neta miesięcznie wydają więcej, zwłaszcza jak trafi się czasem jakaś kara za odstąpienie od umowy itp itd, ale to tylko taki przykład. Faktycznie grosze im płacimy, a ich nie stać na wykupienie lepszego styku z AMS-IX 🙂 Już nie mówiąc o innych źródłach ich dochodu.

 

Nie wyciągam nic tylko czytając Twoje posty jako całokształt można odnieść takie wrażenie. Coś tam czasem wspomnisz że każdy dostawca ma wady - no ma, ale 90% postu to winne serwery i my - bo narzekamy, a to złe.

 

Każdy może robić nam co chcemy a my mamy się nie odzywać - taka rola Polaka, co nie? Płacić i siedzieć cicho.

 

__________

* Wpis poddany edycji - moderator Kinga