Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Porównanie oferty z konkurencją


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

Później na szczęście lossa nie doświadczyłem. Czasem jakiś teleport raz na gierkę ale ogólnie ok. Może trafił się wtedy jakiś feralny serwer.

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

@Banan9292 Wiem, że do Ciebie to nie dociera. Ale zostawię to tylko dla innych - w przypadku CoD: Warzone - NIEZALEŻNIE od dostawcy internetowego, są serwery gdzie mamy dużą utratę pakietów. Może wahać się nawet od 2 do 80%. A czasem i więcej. 

 

Ani to wina Orange, ani to wina T-Mobile - to po prostu wąskie gardło po stronie Blizzard. 

 

Ktoś, kto ma pojęcie o ich grach i choćby launcherze Battle.net - wie, że ich serwery często nie domagają. 

Nie można za to winić dostawcy. 

 

Ani ja, ani moi znajomi (Vectra, Netia, Orange DSL/FTTH, niemiecki T-Mobile...) nie mamy utraty pakietów na ŻADNYM z trybów dostępnych w pełnej wersji na PC, natomiast na Warzone regularnie pojawiają się mniejsze lub większe problemy. A to pocisk nie trafi tam gdzie powinien, a to pakiety jakieś się zgubią po drodze, a to ping jest dość wysoki - to nie wina ISP a CDN i serwerów gry. I żeby wykluczyć problem ze sprzętem - ja mam PC za 5,5 tys. PLN, znajomi mają różnie - jeden ma za 10 tys. PLN, drugi za 3 tys., a kolejny gra nawet na konsoli... To samo dzieje sie nawet na laptopie z 1050 Ti, więc to nie jest loteria - to po prostu wina serwerów. 

 

U mnie na Orange da się pograć dosłownie we wszystko bez lagów. Znajomy ma 8M DSL i to jedyny jego powód do narzekań, bo czasem mu coś przytnie - no ale to miedź. Tak to absolutnie nie mamy problemów, no może z małymi wyjątkami - ale na litość - to internet DOMOWY...  A rozsiani jesteśmy prawie po całej Polsce i nie tylko... 

 

Więc no. 

 

W czwartek będę miał już u siebie konsolę i też przetestuje Warzone - chociaż ja werdykt już znam. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim  Ale ja naprawdę wszystko rozumiem. Jednak gdyby to była tylko wina serwera, to KAŻDY gracz na serwerze miałby lossa i lagi... zwykle jest tak że pytam ludzi i oni nic nie mają, a u mnie 50% lossa i nawet drzwi do domku nie mogę otworzyć. Akurat dzisiaj stwierdziłem że serwery są feralne bo znajomy miał 700 ms i mega opóźnienie, więc skoro u dwóch dostawców z różnych krajów jest źle to prawdopodobnie serwer niedomagał i tu się zgadzam.

 

Co do cudów że moje pociski nie trafiają albo typ zabija mnie na 3 strzały to norma. Wiele razy jest tak że ktoś zaczyna strzelać i od razu ginę bez szans na schowanie się czy jakąkolwiek reakcję, tak jakbym otrzymał pakiety o strzałach przeciwnika o sekundę za późno... albo na kill camie gość strzela obok mnie i dostaję obrażenia. Nawet mnie to już nie dziwi. Wiadomo, jest frustracja ale cóż, taka gra. Nie dziwię się że wiele osób przestaje w to grać.

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Dlatego napisałem - jeden odczuje, że mu pakiety nie docierają tak jak powinny i przez to są "fałszywe strzały", albo celujesz w głowę, a przeciwnik dostaje w nogi. Drugi będzie miał wprost info o utracie pakietów. 

Zauważ, że często - u każdego, nawet u tych "pro" graczy często jest tak, że nie do końca celuje tam, gdzie przeciwnik dostaje, albo na odwrót - to przeciwnik go trafia "fartownie" w głowę, chociaż strzelał z celownikiem ustawionym w zupełnie inne miejsce. 

Ostatnio miałem kilkanaście takich sytuacji - czy to "live", że celowałem z Odena do przeciwnika i byłem pewny, że celuje w głowę - dostawał 2/3 strzały i biegł dalej, po czym ja ginąłem od jednego strzału z M4-ki... 

A najlepiej w Gułagu - celujesz w typa na blisko, w szyję/głowę - bo tak najszybciej go pokonać, chyba że zrobi wślizg, wtedy liczy się szybkość i refleks - a on nic nie dostaje, chociaż Ty padasz od jednego strzału....

 

Netcode Warzone'a jest fatalny, niestety. To nie jest wina dostawców, wierz mi 😉 
Warzone to gra, którą tworzy inne studio, dlatego jest taka różnica między MW a Warzone właśnie, pomimo że niby fizyka ta sama, silnik ten sam itp... 

 

Dlatego na Warzone nawet mój znajomy z kilkunastoletnim doświadczeniem w CoD ma KDR na Warzone o wiele niższy, od tego w MW - a w moim przypadku różnica wynosi 0.4/1.1 (Warzone/MW). To kwestia serwerów - i choć jednemu nie pokaże packet-lossa, to i tak będzie w pewnych momentach płakał, że "no k***a jak to nie weszło, przecież strzelałem tam i tam"... także no 😉 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim  W MW też jest tickrate 12, więc to jest to samo co w Warzone. W MW też mam różne cuda mimo pingu 35-70 ms i 0% lossa. Ta gra to po prostu bubel jeśli chodzi o sieć, fajnie się strzela, fajna mechanika, fajne mapy, lokacje, przyjemna grafika... ale jeśli chodzi o kod sieciowy to totalny bubel przez który gracze odchodzą i do końca roku ta gra padnie tak jak inne BR.

 

Dla mnie w strzelankach minimum tickrate to 60. 12 jest dobry do jakichś strategii albo gier RPG, a nie do gry gdzie 20 milisekund różnicy w reakcji może zaważyć na całej rozgrywce.

 

Gra 9/10, kod sieciowy 1/10. Konkluzja? Mi się już odechciewa grać. Jeśli dodamy do tego sporą liczbę oszustów cisnących bezwstydnie na aimbocie i wallhacku... nie mówiąc o konsolach i ich ''aim assist'' 😉 Cóż, prawie 200gb na SSD to sporo, może czas zrobić miejsce na inne gry.

 

Taki PUBG Mobile miał duuużo lepszy kod sieciowy, w każdym razie żadnych lagów ani dziwnych rzeczy na T-mobile nie miałem, no może raz na 20-30 gierek coś tam nie siadło, więc tyle co nic. Minus taki że tam jest jeszcze więcej oszustów niż w Warzone co sprawa że gra jest kompletnie niegrywalna.

 

Co do komputera to mój nie jest pierwszej świeżości (lato 2017, dałem za niego 3800zł, składak) ale praktycznie wszystkie gierki mi śmigają bez problemu na wysokich lub nawet ultra w 60 klatkach na sekundę. W grach single player nie mam żadnych problemów. W takim AC: Odyssey jak trafiam przeciwnikowi w głowę z łuku, to faktycznie trafiam. Wszystko jest ok i cudów nie ma... ale to gra single, więc nie jestem połączony z żadnym drewnianym serwerem który nie ogarnia że oddaję strzał 😉

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

No to jak widać jednak loteria - tak jak mówiłem - u nas w samym MW jest okej, w Warzone regularnie są problemy. Swoją drogą to jeden z powodów dla których kupiłem pełną wersje - by móc pograć bez lagów 😛 

 

wiem, że masz dobrego PCta - to nie chodziło o porównanie tylko by zaznaczyć, że to nie wina procesorów u nas 😉 

 

Co do PUBG sie zgadzam. Nawet co jakiś czas grywamy sobie i jest przyjemnie jeśli chodzi o jakość połączeń. 

 

A w Warzone jest słabo. Natomiast jak mówiłem - w pełnym MW nie mamy problemów - osobiście chyba tylko dwa-trzy razy miałem utratę pakietów na poziomie 2-3% i to było tylko u mnie, więc no. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim  Żeby to była wina procesorów musielibyśmy mieć nie wiem.. intela i5 pierwszej generacji albo jakiegoś AMD średniej klasy sprzed 10 lat 😛 Więc to na pewno nie wina naszych sprzętów, tylko tak jak mówisz - serwerów.

 

Sam myślę nad upgradem kompa bo GTX 1060 6gb i Ryzen 1600 już kilka lat mają. Dodatkowo zamówiłem sobie 144hz monitor więc upgrade grafiki i proca by się przydał 😉

 

Co do posądzania TM o lagi... ano, jak się ma lagi w innych grach to automatycznie zapala się lampka że może jednak coś jest nie tak z dostawcą. Przez miesiąc miałem mega lagi w Warcraft 3 Reforged (wczoraj zagrałem kilka gier i było ok), wcześniej jeszcze w PUBG Lite był loss na poziomie 10-15%... więc wiesz.

 

TM było świetne pierwsze 2 miesiące... potem coś się skopciło, więc widząc taki loss i mega lagi w Warzone winnego miałem już zaklepanego 😛

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

@Banan9292 Ja mówiłem kiedyś na poprzednim koncie (kto śledzi to forum, ten wie kim jestem od tej pory 😂😂), że T-Mobile się po pewnym czasie zapcha. 

Wszyscy mnie wtedy wyśmiewali, że to usługa premium będzie, że to nie Orange i nic sie nie zapcha, bo mają odpowiedni zapas łącz. 

Teraz wychodzi szydło z worka 😉 

 

Jeśli masz lagi w innych grach - to tak. Wina dostawcy. Natomiast w Warzone to jest u prawie każdego, chyba że fartownie trafimy dobry serwer. 

 

Dlatego pod tym kątem chciałem bronić innych ISP. 

 

Ostatnio Orange poprawiło peering z wieloma grami - ja bym na Twoim miejscu dał drugą szanse pomarańczy 😉 

Co prawda dalej nie ma PLIX ani choćby DE-CIX (fajny IX, polecam) - ale trasy są okej.

44% ruchu idzie przez Opentransit - w tym częściowo (Twitch, Amazon, Cloudfront) idzie już przez polskie routery opentransit'u. To pewnie z czasem będzie rosnąć - a pingi na OTI są wyjątkowo stabilne i względnie niskie. 

 

Nie ma dostawcy idealnego, można zawsze poratować sie VPN, chociaż jak wyżej - ostatnio peering sie poprawił dlatego zrezygnowałem ze swojego serwera. 

 

P.S. GTX 1060 jeszcze 2-3 lata pociągnie, przy zmianie detali na nieco niższe nawet 80-100 FPS w nowszych grach 😛 

 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim  Do 144hz już raczej nie pociągnie. Zastanawiam się nad RTX 2070 Super, RX 5700 XT lub po prostu poczekam na nową generację. Ceny jednak mogą być wywalone w kosmos... dodatkowo ta pandemia...


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim pisałeś o tym, nie widząc o koronawirusie. Banan od ponad miesiąca pisze, że problem w Warzone to od T-Mobile, a ja cały czas mam znajomego w głowie, który w ogólnie nie narzekał na internet od T-Mobile. Teraz wyszło, że problemy w Warzone to prawie w 100% serwery, nawet wysyłałem streama Bananowi, jak mój znajomy grał ze mną w Warzone. Ja myślę, że teraz T-Mobile nie ma problemu już z lossami jak na początku tej pandemii. Z resztą, Banan sam to potwierdza.