Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 6, Poszukiwacz
  • 2
  • 0
  • 0

Kara dla operatora za zerwanie umowy

Hej,

kupiłem sprzęt

wybrałem dodatkowe usługi

podpisałem umowę

otrzymałem umowę wraz ze sprzętem

kilka dni później dostaję smsa, że dodatkowe usługi zostały przypadkowo dodane i że zostaną usunięte

 

szkopół w tym że nie chcę żeby były usuwane

składam reklamację 

orange uznaje że:

"Wyjaśniam, że zgodnie z regulaminem usługa ta nie powinna zostać uruchomiona.
Błędnie ją włączyliśmy, dlatego została przez nas wyłączona. Przykro nam, ale nie mamy możliwości ponownego jej aktywowania."

Wspaniale, jednak umowa już została podpisana.

W przypadku gdy klient zrywa umowę z orange narzuca się na niego kary umowne.

Jakie kary stosuje się w takiej sytuacji w stosunku do Orange?

pozdrawiam

 

Zobacz więcej tematów oznaczonych etykietą:

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 22474
  • 11366
  • 1085

Kara dla operatora za zerwanie umowy

O jakiej usłudze mowa? Masz ją wpisaną na umowę?
Masz nowe pytanie nie związane z obecnym wątkiem? Załóż nowy wątek - to nie gryzie!
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 6, Poszukiwacz
  • 2
  • 0
  • 0

Kara dla operatora za zerwanie umowy

Hej szybki jesteś Emotikon: Mrugający

chodzi o usługę ubezpieczenia (tego najwyższego)

tak mam 2 umowy (sprzętów było 2 sztuki)

i na każdej mam wyszczególnione dodatkowe usługi w postaci tego ubezpieczenia.

 

20190828_152855.jpg

 

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 22474
  • 11366
  • 1085

Kara dla operatora za zerwanie umowy

Widzę, że zostało to zakupione do zegarka a nie telefonu. Obecnie smart care premium dotyczy tylko telefonów. Więc z tej usługi i tak nie mógłbyś skorzystać. Oczywiście masz prawo do zadośćuczynienia ale w trybie reklamacyjnym Orange bardzo rzadko przyznaje odszkodowania za błędy pracowników (bo wg regulaminu zwrot następuje do wysokości poniesionej szkody, a ona będzie dopiero przez sąd ustalona, on może ustalić w takiej sytuacji realną wartość szkody). Jak jesteś konsumentem i masz siłę "kopać się z koniem", to można skorzystać z pomocy rzecznika konsumentów, UKE itp tylko wyraź jasno kwotę zadośćuczynienia jaką oczekujesz i jakoś ją uzasadnij czemu akurat tyle. Jeśli nie masz statusu konsumenta, to nie wiem czy coś warto działać.
Masz nowe pytanie nie związane z obecnym wątkiem? Załóż nowy wątek - to nie gryzie!
0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 22, Pasjonat
  • 256
  • 206
  • 10

Kara dla operatora za zerwanie umowy

[ Edytowane ]

@Piotrekk85napisał(-a)
Widzę, że zostało to zakupione do zegarka a nie telefonu. Obecnie smart care premium dotyczy tylko telefonów. Więc z tej usługi i tak nie mógłbyś skorzystać. (…)

Słucham?…

 

Jeśli coś znajduje się w umowie i umowa została przez obie strony podpisana, to klienta - z całym szacunkiem - nie musi obchodzić, że "obecnie smart care premium dotyczy tylko telefonów". Stara zasada, jeszcze z prawa rzymskiego: pacta sunt servanda (dosł. "umów się dotrzymuje / umów należy dotrzymywać").

 

Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy klient zgłasza się do operatora i mówi: "Przepraszam, ale na tę wysokość opłaty za abonament zgodziłem się przez pomyłkę, bo obecnie, po zmianie pracy, mogę zapłacić tylko o 20% mniej". I co - operator mówi: "OK, jasne, nie ma sprawy, rozumiemy"? No chyba nie. Bo podpisana umowa obowiązuje.

 

Jasne, operator - ogromna, międzynarodowa firma - jest na uprzywilejowanej pozycji, bo mało komu będzie się chciało, jak przedmówca napisał, "kopać się z koniem". Co nie zmienia faktu, że zachowanie operatora jest w tej sprawie nie w porządku i że powinien on ponieść koszty zerwania umowy (jeśli do niego dojdzie).

 

Była taka słynna historia - i to w Rosji, a więc w kraju generalnie nie słynącym z wysokich standardów prawnych… - że gość dostał od banku do podpisania umowę karty kredytowej, po czym ją… zmienił. Zeskanował, zmienił treść części punktów, wydrukował, podpisał i odesłał bankowi do podpisu. A że w banku nikt zmian nie zauważył, to przedstawiciel banku podpisał. I klient dostał podpisaną przez bank umowę, w której stało m. in., że zadłużenie na karcie jest nieoprocentowane, a jeśli nie przekracza X miesięcznie (kwota była spora), to w ogóle nie musi być zwracane. Więc nie zwracał. Bank, jak się zorientował, co się stało, pozwał gościa do sądu… i przegrał, bo facet udowodnił, że zawarł z bankiem WŁAŚNIE TAKĄ umowę, która obie strony podpisały, co oznacza, że obie strony świadomie zgodziły się na jej treść.

 

To tak pro memoria Operatorowi… Emotikon: Mrugający

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 39, Guru ****
  • 22474
  • 11366
  • 1085

Kara dla operatora za zerwanie umowy

Kupiono usługę do naprawy telefonów. Tu kwestia definicji czym jest telefon. Bez wyłączania tej usługi klient płaciłby za usługę. A zgłoszenia szkody byłyby odrzucane jako niezgodne z regulaminem. Błąd jest tylko na etapie wstępnym bo nie powinno być wydania sprzętu z takim błędem.
Masz nowe pytanie nie związane z obecnym wątkiem? Załóż nowy wątek - to nie gryzie!
0 Lubię to
Odpowiedz