Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 1
  • 4
  • 0

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Dzień dobry,
jestem klientem Orange od prawie dwóch dekad, ale obawiam się że ta sytuacja szybko się zmieni, ze względu na to jak zostałem potraktowany.
Mam telefon ubezpieczony w Orange w wariancie Orange Smart Care Premium.
Teoretycznie bez problemu powinienem wam odesłać uszkodzony sprzęt i odzyskać go naprawionego parę dni później, tak się jednak nie stało.
 
Najpierw czekałem dwa dni żebyście się upewnili że na pewno mam ubezpieczony telefon, mi na to wystarczyła 5 minutowa rozmowa z waszym konsultantem (przy której przy okazji wyszło że nie wiadomo dlaczego opłacam ubezpieczenie podwójnie !!!).
 
Kolejne 5 dni, zajęło wam wysłanie mi informacji o tym że według was naprawa telefonu jest nieopłacalna (pomimo wariantu ubezpieczenia gwarantującego mi naprawę mojego urządzenia) i mam wybrać sobie telefon na który mam zamienić mój aparat. Wysłaliście mi trzy opcje do wyboru z czego jedna była za darmo, oraz dwie z dużymi dopłatami. Według waszego regulaminu powinniście mi naprawić telefon, lub wymienić za darmo na inny o przynajmniej takich samych możliwościach. 
 
Przyznaję że wtedy prawie się nabrałem i chciałem wymienić mój telefon za dopłatą.
Zastanowiło mnie wtedy tylko jedno zdanie które do mnie napisaliście z magicznym słowem limit.
 
"Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka propozycji - zarówno bez dopłaty, jak i za dopłatą (w przypadku gdy dostępny limit nie jest wystarczający na pokrycie kosztów wymiany urządzenia)."
 
 
Telefon który mi zaproponowaliście za darmo nie spełniał warunków umowy i był słabszy od mojego, co wypunktowałem wam punkt po punkcie w mailu, przy okazji pytając o ten magiczny limit który nagle znikąd pojawił się w naszych rozmowach.
 
Na co odpisaliście mi:
"Uprzejmie informujemy, że na zakup nowego urządzenia możemy przeznaczyć 1 400,58 zł.

Jest to równowartość kosztów naprawy części objętych zakresem usługi. Jeżeli cena rynkowa proponowanego urządzenia przewyższa wskazaną kwotę, oferta zawiera dopłatę.

Jeżeli wymienione urządzenia nie spełniają Pana oczekiwań proszę o podanie konkretnego modelu, parametrów lub kwoty, którą jest Pan gotowa przeznaczyć na wymianę urządzenia.

Zweryfikujemy dostępność wskazanych modeli i przygotujemy ponowną propozycję."

 
Naprawdę nie wiem skąd bierzecie takie rzeczy skoro nie ma o nich nic w waszym regulaminie,
byłem już wtedy mocno zdenerwowany i napisałem do was że mam podpisaną umowę bez żadnych limitów na naprawę i proszę o naprawienie mojego telefonu, w innym przypadku prosiłem o darmową wymianę na S23 fe.
 
Na co dostałem odpowiedź:

"dziękuję za wiadomość.
Uprzejmie informuję, że naprawa urządzenia jest nieekonomiczna.

Zgodnie z regulaminem, w przypadku naprawy nieekonomicznej realizujemy naprawę poprzez wymianę na nowe urządzenie.

Dodatkowo informuję, że urządzenie Samsung Galaxy S23 FE jest możliwe jedynie za dopłatą w kwocie 1 798,42 zł.

Ceny nowych urządzeń są ustalane przez naszego Dostawce i nie podlegają one negocjacjom."

 
Poprosiłem was wtedy o podanie mi podstawy prawnej dla tej decyzji skoro nie ma nic na temat limitów w waszym regulaminie, oraz o szczegółowy kosztorys naprawy mojego telefonu skoro według niego oblicza się ten tzw. limit. Wasza odpowiedź to dwa zdania które nic nie wnoszą.
 
"Uprzejmie informuję, iż zgłoszenie realizowane jest na podstawie regulaminu usługi, którą Pan posiada. Kosztorys naprawy sporządzany jest na podstawie czynności diagnostycznych wykonanych przez serwis."
 
Za to prawdziwy hit wysłaliście do mnie parę godzin później. (!!!)
 

 

 

Dzień dobry,

 

 

 

 

nadal oczekujemy na dopłatę do wymiany Twojego urządzenia SAMSUNG GALAXY S8+.
Prosimy o wpłatę w terminie 3 dni. Brak wpłaty we wskazanym terminie potraktujemy jako rezygnację - Twoje zgłoszenie zostanie zamknięte, a urządzenie odesłane na wskazany w zgłoszeniu adres.

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

Kwota dopłaty

 

1798.42 zł

 

 

 

 

 
Czyli nie dość że chcieliście mnie oszukać proponując słabszy telefon, nie dość że wyssaliście z palca kosztorys naprawy mojego telefonu, nie dość że nie potraficie podać żadnego punktu z waszego regulaminu według którego niby działacie, to jeszcze na jeden dzień przed majówką każecie mi zamknąć ryja i zapłacić 1800 złotych bo w innym wypadku odeślecie mi mój nienaprawiony telefon???
To jest dopiero z racji braku lepszych słów bandytyzm i złodziejstwo!!!
Dodatkowo bombardujecie mnie teraz smsami z żądaniem natychmiastowej dopłaty za urządzenie.
Czy próba zastraszenia i wyłudzenia to wasza usługa premium?? 
Czekam na telefon już dwa tygodnie kto mi za to zapłaci?? Nie mówiąc już o zszarganych nerwach i ogromnym stresie. 
 
Jestem klientem Orange i mam ubezpieczenie Orane Smart care Premium i daję wam ostatnią szansę, naprawcie mój telefon proszę, lub zaproponujcie urządzenie które nie będzie próbą oszustwa z waszej strony, w innym przypadku ze względu na wasze praktyki czuję się zobligowany żeby nagłośnić tę sprawę jak najmocniej żeby nikt już się nie nabrał na wasze fejkowe usługi.
 
Pozdrawiam Serdecznie
Marcin Łukaszewicz
15 ODPOW. 15

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 443
  • 1129
  • 13

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Choć w pełni popieram Twoje stanowisko, tu jest tylko forum, gdzie wypowiadają się głównie użytkownicy tacy jak Ty - dużo Ci nie pomożemy…

 

Sprawdź DOKŁADNIE, jakie są warunki tego ubezpieczenia, które masz. Jeśli tam nic nie ma o "limitach" albo jest wprost napisane, że w ramach ubezpieczenia - jeśli nie naprawiają - mają Ci zapewnić telefon o takich samych parametrach, to uderzaj do rzecznika praw konsumenta…

 

 


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 238
  • 323
  • 8

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Jaki telefon zgłosiłeś do naprawy? SAMSUNG GALAXY S8+?


Poziom 29, Znawca Przestworzy
  • 1723
  • 8416
  • 64

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

@Ozrbit Limit nie jest zły. To, że w tej chwili nie kupisz za to flagowca jest oczywiste https://allegro.pl/kategoria/samsung-galaxy-s8-256963?stan=nowe

3. W przypadku gdy wykonanie naprawy okaże się nieekonomiczne (tj. koszty naprawy przewyższają koszt wydania nowego
Urządzenia) lub niemożliwe z przyczyn technicznych (m.in. podzespoły niezbędne do zrealizowania naprawy nie będą
dostępne w autoryzowanych serwisach współpracujących z Partnerem na terytorium Polski) – zaproponujemy Państwu
wymianę Urządzenia. Może to być Urządzenie:
a) fabrycznie nowe – ten sam model (z wyjątkiem cech o charakterze estetycznym, jak kolor, wykończenie lub Urządzeń
z edycji limitowanej),
b) odnowione (refabrykowane) – ten sam model (z wyjątkiem cech o charakterze estetycznym, jak kolor, wykończenie
lub Urządzeń z edycji limitowanej),
c) o podobnych głównych parametrach technicznych (z wyjątkiem cech o charakterze estetycznym, jak kolor,
wykończenia lub Urządzeń z edycji limitowanej) - inny model.
W przypadku Urządzeń Apple: w ramach autoryzowanych procesów serwisowych producenta mogą Państwo również
otrzymać urządzenie równoważne nowemu, które zawiera elementy odnowione. Urządzenie odnowione może zostać
wydane w opakowaniu zastępczym i nie są do niego dołączone akcesoria. W takiej sytuacji Urządzenie uszkodzone jest
odsyłane do producenta.
4. Inny model Urządzenia zaproponujemy, jeśli właściwy model nie jest dostępny w sieci sprzedaży naszego Partnera lub
w autoryzowanej sieci sprzedaży współpracującej z Partnerem.

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 126
  • 633
  • 2

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Jestem ciekaw jakie zaproponowali ci urządzenia w zamian. Możesz napisać.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13071
  • 53633
  • 625

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

@Ozrbit Ja bym nie kombinował...Możesz wysłać reklamacje pisemną z dokładnym opisem całej drogi.

Wyślij poleconym pismo z załącznikami całej korespondencji na adres do tego przeznaczony

Orange Polska S.A.

Ul. Jagiellońska 34

96-100 Skierniewice 

z dopiskiem "ubezpieczenie Smart Care"

Rzeczowo i konkretnie przedstaw sprawę, zbadają przebieg Twojej korespondencji i dadzą odpowiedź na piśmie.

To jedyna opcja, w którą powinieneś pójść. Szarpanie się z reklamacjami niewiele da...

 

 


Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
  • 138
  • 503
  • 3

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Orange tylko pośredniczy w korespondencji. Telefon został ubezpieczony na jakąś kwotę. W przypadku uszkodzenia mechanicznego,  zostaje wystawiona ekspertyza przez serwis (nie Orange). W tym przypadku serwis wystawił kosztorys w oparciu o  swój cennik  i tyle. Sama firma Orange  nie ma wpływu ma przebieg tej usługi.


Poziom 23, Odkrywca Przestworzy
  • 443
  • 3796
  • 19

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Piszesz Orange. Zgodnie z regulaminem Orange Smart care za naprawy odpowiedzialny jest partner.  Jeszcze zgłaszasz do naprawy Samsunga S8+ Telefon który miał premierę w 2017 roku. I oczekujesz w zamian S23 FE który pojawił się pod koniec 2023 roku? 


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 443
  • 1129
  • 13

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Zaraz, zaraz.

 

1. "Za naprawy odpowiedzialny jest partner" - czy to partner zaproponował klientowi taką umowę? Partner dał mu ją do podpisania? Orange chyba odpowiada za działania swoich partnerów, jeśli samo proponuje takie usługi…

 

2. "zgłaszasz do naprawy Samsunga S8+ Telefon który miał premierę w 2017 roku."

 

Tak - jeśli podpisana umowa ubezpieczenia obejmuje czas do roku 2024, to jak najbardziej ma do tego pełne prawo. Jeśli Orange (albo partner) uważają, że telefon, który miał premierę 7 lat temu, nie powinien już być serwisowany / naprawiany etc., to nie powinno zawierać umów na tak długi czas.

 

Bo w tej sytuacji można odnieść wrażenie, że "nie opłaca się naprawiać" po prostu dlatego, że w ten sposób zmusi się klienta do wydania pieniędzy (skoro ma taką fantazję, że chce mieć telefon o podobnych parametrach - co ma zapewnione w umowie).

 

"Nie opłaca się naprawiać" telefonu, który miał premierę 7 lat temu - ale rozumiem, że pobieranie co miesiąc kwoty ubezpieczenia przez te 7 lat "się opłacało"?…

 

"Pacta sunt servanda". Jeśli w umowie jest, że w ramach ubezpieczenia telefon naprawiają ALBO zapewniają nowy O PODOBNYCH PARAMETRACH, to tak powinni zrobić. Niezależnie od tego, ile lat minęło.

 

A Orange jako (co najmniej) pośrednik w zawarciu tej umowy powinno dopilnować, żeby była ona realizowana, bo jeśli nie jest - to także dobre imię Orange mocno traci.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 443
  • 1129
  • 13

Dlaczego Orange to najgorsza firma na świecie?? Dlatego:

Dodam: ja generalnie nie mam cienia zaufania do wszelkich tego typu "ubezpieczeń produktów", które - jak mi się wydaje - świetnie działają tak długo, jak ich działanie sprowadza się do płacenia co miesiąc składek. Natomiast jak trzeba egzekwować drugą stronę umowy, to zawsze zaczynają się schody…