Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Wojciech  Ja nie mam nic do nikogo. Jedynie wkurza mnie po prostu jakość internetu dostarczana przez Orange.

 

Jak u Ciebie chodzi dobrze i nie masz lagów w grach to masz szczęście 😉

 

Powiedz mi, w FIFIE 14 i Tekkenie 7 jest połączenie P2P jak grasz z kimś czy działa to na zasadzie serwera tak jak np w DotA 2?

 

Ja pogrywałem sporo w Ultra Street Fighter 4 i tam niestety było połączenie P2P. Piszę niestety, bo mam Orange, a biorąc pod uwagę fakt że ta sieć ma masę problemów na stykach z wieloma dostawcami.. cóż, granie w USF 4 online nie było przyjemnością.


Zespół Nasz Orange
  • 2889
  • 10771
  • 64

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Powiem szczerze, że w Tekkenie odczuwałem że to nie są serwery dedykowane. Poszukałem po reddicie i to jest p2p. Potwierdził to na twitterze też szef Tekken Project. Co do Fify, to rzadko gram. Większość oglądam na Twitch`u i tam raczej narzekąją na serwery. Jednakże według Reddita też p2p w większości trybów: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/6posyk/is_ultimate_team_played_on_p2p_or_dedicated/


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Wojciech  Dzięki za odp. Więc widzisz.. by pograć w fightery trzeba mieć najlepiej lokalnego dostawcę który nie żałuje kasy na lepsze styki z globalnymi dostawcami i węzłami tier 1 😉

 

W USF 4 bardzo często odczuwałem duże opóźnienie, nawet jeśli gracz był z europy. W takich grach (zwłaszcza USF 4) liczy się reakcja na poziomie 0.1 sekundy, więc delay totalnie banował mnie z rozgrywki. USF 4 w single potrafiłem ogrywać najtrudniejszego bota bez większych problemów, a w multi przeciętni gracze sprawiali mi masę problemów.

 

Mam jeszcze stare video które nagrywałem na starym komputerze, tutaj masz single vs hardest bot: https://www.youtube.com/watch?v=2aRW0tamnh8 (gram panią w czarnej kiecce :D) Możesz zobaczyć bardzo szybkie reakcje, praktycznie nie dawałem się trafiać i świetnie kontrowałem.

 

Tu masz dla porównania z żywym graczem już na necie Orange, wtedy jeszcze chyba na VDSL: https://www.youtube.com/watch?v=qUQWIsyjNS0

Możesz zobaczyć już duże opóźnienie w moich akcjach... gracz był z Rumunii więc ping powinien być dobry, a jednak czułem niekiedy 1 sekundę opóźnienia...

 

Na Orange w takie gry już się nie pogra.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Banan9 🙂

 

d2coaku


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@-brtk-  Mi już poszło ale 5-10minut potrzebowało żeby się rozruszać, co i tak jest karygodne, biorąc pod uwagę że rozmawiamy o światłowodzie.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 10
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Jakiego VPN używałes i jaki dokładnie miałes wtedy ping?


Poziom 8, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 2
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Wiem, ze to brzmi smiesznie ale zeby moc grac w CS:GO przez internet Orange (VDSL 80/20) zakupilem polski serwer VPS na OVH, tam zainstalowalem VPN Wireguard i laczac sie przez tego VPNa zredukowalem moj ping z 80ms do 40-50ms gdzie da sie juz grac w miare normalnie.

 

40-50ms jest istotne gdyz dzieki temu, ze mam VDSL na dzien dobry Orange daje mi 33ms do routera brzegowego. Wiec jesli do brzegowego macie mniejszy ping (przykladowo 5ms) to dzieki tej metodzie jest szansa na ping ponizej 20ms.

 

Ping to routera brzegowego (Krakow):

Reply from 83.1.5.117: bytes=32 time=35ms TTL=253
Reply from 83.1.5.117: bytes=32 time=35ms TTL=253

 

Ping do OVH:

Reply from 145.239.xx.xx: bytes=32 time=43ms TTL=48
Reply from 145.239.xx.xx: bytes=32 time=38ms TTL=48

 

Ping z OVH do Valve MM CS:GO Warszawa:

64 bytes from 155.133.xx.xx: icmp_seq=1 ttl=52 time=1.35 ms
64 bytes from 155.133.xx.xx: icmp_seq=2 ttl=52 time=1.35 ms

 

Probowalem tez serwer na nazwa.pl - niestety tam ping jest duzo gorszy - 20ms do Valve

Mam tez VPS w DigitalOcean we Frankfurcie i przez niego ping jest 70ms ale za to bardzo stabilny.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Używanie VPN na Steam do jakiegokolwiek celu - po wykryciu przez Valve będzie skutkować permanentnym banem. Nie VAC, a na CAŁE KONTO.

Więc no nie polecam korzystania z VPN do grania w gry na Steam.

 

Dodam - niezależnie od lokalizacji serwera VPN.

Wielokrotnie kontaktowałem się z supportem Steam w tej sprawie i odpowiedź była jednoznaczna.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 146
  • 184
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim  Odnośnie VPN to ja tam nie wiem, nie używałem. Myślałem o tym, ale jednak dla mnie to chore żeby używać VPN bo dostawca ma kosmiczne pingi. No chyba że ktoś ma NAPRAWDĘ lipny internet który wyciąga 1Mb/s przy dobrych wiatrach i centrala przeciążona do granic możliwości, wtedy VPN może mu faktycznie pomóc.

 

VPN jest po to by:

1. Ukryć się w sieci i pozostać względnie anonimowym;

2. Pozwala zmienić lokalizację by np pograć w grę która w danym kraju jest zbanowana;

3. j.w. tylko w przypadku użytkowania serwisów społecznościowych, z contentem (youtube, torrenty itp);

4. Ogólne bezpieczeństwo w sieci, ochrona przed atakami np DDOS lub innymi.

 

Dopiero na tym forum dowiedziałem się że ludzie używają VPN by mieć lepszy ping w grach. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym. Jeśli ktoś używał VPNa to dla celów które podałem w punktach powyżej.

 

Tutaj jeśli ktoś ma problem w grach i zbyt wysoki ping to herosi tego forum od razu doradzają VPN. Polska to chyba jedyny kraj gdzie ludzie by w spokoju pograć na normalnym pingu używają VPN.

 

Kiedyś na reddicie załozyłem temat odnośnie tego co ludzie sądzą na temat używania VPN do grania w gry by mieć lepszy ping, podczas gdy dostawca nie potrafi dostarczyć sensownej jakości polączenia. Efekt? Zero odpowiedzi, na drugi dzień temat został usunięty przez moderatora. Zapewne każdy potraktował to jako trolling bo NIKT poza granicami tego forum i naszego kraju nie myśli o VPN jako remedium na ping w grach.

 

Jeśli to prawda co piszesz odnośnie steam'a no to VPN tym bardziej jest zatopiony jeśli chodzi o poprawianie pingu.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Jest to prawda niestety.

 

A co do Orange - to muszę @Banan9292 powiedzieć, że miałeś po części rację.
Bo dzisiaj znowu zagrałem w CS:GO, ale na trochę wyższym poziomie - powiem szczerze, że na LTE komórkowym z Cyfrowego Polsatu grało mi się o wiele lepiej.

Zrobiłem z ciekawości speedtesty do tego samego serwera w Warszawie (i3d.net) ze światłowodu Orange:

 

swat.png

 

oraz Cyfrowego Polsatu (udostepniony z iPhone 6):

 

polsat.png

 

Prędkości jakie są takie są - ale do swobodnego grania w CS:GO, chyba będę musiał zakupić jakiś pakiet w Plush za 25-30 zł, bo to co się dzieje na światłowodzie Orange przy szybszej grze to jest tragedia.
Ping niby żyleta, 0% utraty pakietów - ale czuć, że ten ping jest tak warpiony, że to jest okropne.

Znajomy z DSL (niemiecki Telekom) ma podobny ping do serwera w Warszawie jak ja na FTTH w Warszawie.... Ale on ten ping czuje - a u mnie jest o wiele gorzej, niby 39ms pingu, ale gra się jak na 150+ - strzały niby trafiają w przeciwnika, ale w rzeczywistości nic mu nie zadają; z kolei niby przeciwnik się wychyli, ale ja go nie zdążę jeszcze zauważyć i dostaję strzał w głowę - tu nie chodzi o poziom mojej gry, bo gram w tą grę już ponad 8 lat, tylko o internet.

Tak jakby pakiety z mojej strony wychodziły, ale do serwera nie docierały - na pewno nie jest to wina serwera, bo po przepięciu łącza z Orange na Cyfrowy Polsat wszystko działa prawidłowo. Gra się mega płynnie.

I to widać - ot, porównanie takie z mojej strony:

Pokaż szczegóły

Tracing route to 155.133.230.36 over a maximum of 30 hops

1 <1 ms <1 ms <1 ms lan.home [192.168.1.1]
2 9 ms 8 ms 11 ms war-bng103.neo.tpnet.pl [83.1.5.111]
3 3 ms 4 ms 5 ms war-r12.tpnet.pl [80.50.146.97]
4 24 ms 22 ms 33 ms ae102-10.ffttr7.-.opentransit.net [193.251.248.153]
5 24 ms * 24 ms verio-1.gw.opentransit.net [193.251.247.156]
6 32 ms 23 ms 33 ms ae-3.r20.frnkge13.de.bb.gin.ntt.net [129.250.6.33]
7 45 ms 51 ms 45 ms ae-15.r01.wrswpl01.pl.bb.gin.ntt.net [129.250.5.19]
8 43 ms 42 ms 53 ms 82.112.96.14
9 * * * Request timed out.
10 39 ms 42 ms 43 ms 155.133.230.36

Trace complete.

Tak wygląda trasa na Orange Światłowód, 39ms teoretyczne do serwera CS:GO - a gra się jak na 150ms+....


Tracing route to 155.133.230.36 over a maximum of 30 hops

1 3 ms 2 ms 2 ms 172.20.10.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 28 ms 21 ms 27 ms 10.220.105.10
5 42 ms 22 ms 15 ms wawbal-i1-BE6-301.plusnet.pl [212.2.99.241]
6 23 ms 18 ms 28 ms wawbal-i2-BE12.plusnet.pl [212.2.102.210]
7 * 23 ms 24 ms ae48-48.r7.poland-rs.thinx.atman.pl [212.91.0.10]
8 38 ms 25 ms 23 ms valve.plix.pl [195.182.218.217]
9 * * * Request timed out.
10 20 ms 28 ms 22 ms 155.133.230.36

Trace complete.

A tak wygląda to na LTE z iPhone (Cyfrowy Polsat).... Różnica w jakości grania kolosalna - na korzyść LTE.



 

Kiedyś na Internetii nie było problemu, teraz chyba na prawdę do grania będę musiał zakupić dodatkowy internet LTE bądź po prostu zakupić łącze światłowodowe od Netii które mam do dyspozycji u siebie.


Bo w Call of Duty jest być może płynnie, ale jakbym się dokładnie zagłębił w analizę pakietów - pewnie byłoby podobnie, skoro w o wiele starszej i lżejszej dla łącza grze jak CS:GO są problemy....

 

Jednak @Banan9292 faktycznie coś jest nie tak z tym peeringiem Orange. Pingi niby niskie, ale tak jakby... niestabilne? I mimo, że ja tej niestabilności nie widzę, bo na net_graph pingi są stabilne bardzo, tak jednak odczuwalny ping jest o wiele gorszy. I to mnie zaczyna martwić.

Do tej pory nie grałem jakoś mocno i długo, to nie odczuwałem tego - grałem bardziej rekreacyjnie, ale teraz gdy w Counter-Strike: Global Offensive znowu zacząłem grać o wiele więcej, tak po prostu jest tragicznie.... Do grania będę się przełączał na Polsat po prostu...