Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Konto usunięte
Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

0 Lubię to
Odpowiedz
Highlighted
Poziom 18, Komentator
  • 541
  • 197
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

[ Edytowane ]

Jak boli mnie to wmawianie biednym nieświadomym ludziom że prędkość = ping i jakośc... oh my god... Nawet na 1mbps da się pograć, byleby dostawca nie olewał klientów i routingu.

 

Dla każdej osoby która czyta wątek a jest nieświadoma - prędkość nie ma absolutnie żadnego wpływu na ping lub trasy. Wysoka prędkość przydaje się wtedy gdy cała rodzina korzysta z internetu, mając np 500mbps nie zakłócą naszych gier online youtubami, facebookami i innymi. Do gier, gdy nie dzielimy neta, wystarczy nawet 1mbps... nawet taki Fortnite zjada jedynie 15-20kb/s max. Na łączu 1mbps jest prędkość 128kb/s więc hoho jeszcze zostanie...

 

Nie dajmy się zwariować. Miło by było gdyby dostawcy internetowi przestali oszukiwać ludzi takimi reklamami.

 

EDIT: Właśnie chcieliśmy pograć z kumplem, który też ma Orange ale cóż... on nie może nawet hostować gier...  https://prnt.sc/krfrjs

 

Poziom 23, Pasjonat
  • 972
  • 482
  • 18

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

[ Edytowane ]

Tak dla wyjaśnienia, w UPC nie leci trasa przez PLIX do serwerów Valve ulokowanych w Warszawie, tylko przez Telie, ping wynosi ok. 8ms natomiast czasami telia podbija ten ping do 18-20ms. Przez większość czasu ping jest niższy.

UPC wymienia się w plixie selektywnie, nie mają openpeeringu od prawie 3 lat chyba. Jakby Orange wymieniali się w plixie selektywnie to też już by było coś.

 

Testów żadnych nie będę teraz wykonywać bo nie ma mnie w domu jeszcze przez ponad tydzień Emotikon: Mrugający

0 Lubię to
Odpowiedz
Poziom 20, Pasjonat
  • 215
  • 71
  • 4

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Konto usunięte@Banan922@Konto usunięte@Piotrekk85@-brtk- 
"dlaczego nie można choćby grając w LoLa łączyć się z Riotem przez styk w TPIX"
Dlatego że w TPIX to firma jak się tam znajduje( RiotGames ) może dodatkowo zakupić pasmo to Orange Polska. Ale nie jest to  obowiązkowe. A Orange Polska nie kupuje pasma do wszystkich co są tam wpięci. A RiotGames jest wpięty w OpenTransit + Orange w Francji jest dostawcą Tranzytu dla nich. W Fr orange to zupełnie inna bajka tam w 2015 w okolicach Paryża było 1gbps. https://www.youtube.com/watch?v=IMF1CCThNPQ A z PLIX jest za drogi jak na takie pasmo co ma Orange 10 gbps w PLIX to cena 2450 PLN/mc co daje 245 PLN za 1 gbps. To jest za wysoka cena przy świadczeniu FFTH 1gbps za 99 zł/mc. Ponadto W orange jest dużo Heavy Userów @Piotrekk85 coś o tym wie ( takich co pobierają dużo treśći z zagranicy ) Mam znajomego co jak mu podłączyli światłowód to w pierwszy dzień pobrał 280 GB. Oraz PLIX to inna grupa kapitałowa i firmy nie wspierają konkurencji. Ponad to istnieje zagrożenie że nastąpi wysycenie pasma przy zmianie routingu. W TPIX gdzie upstreamowany był Mundial w rekordowym szczycie ruch wzrósł o 238 gbps. Osiągając poziom 654 gbps w całym TPIX. Ile więc orange musiało by zakupić w PLIX by admini sieci mogli spać spokojnie ???. Kiedyś jakieś 2 lata temu ta sytuacja miała miejsce gdy APPLE miało 200 gbps w AMS-IX ( amsterdam obecnie 600 gbps ). Ukazała aktualizacja sławnej gry na IOS oraz aktaulizacja ISO w podobnym czasie ok 10 min po sobie. Nastąpiło zalanie pakietami ludzie pobierali a porty były przeciążone co spowodowało 3h braku dostępu do pobierania jakich kolwiek treści dla użytkowników IOS w obrębie AMS-IX. Orange nie chce by takie coś wydażyło sie w PL. Mamy za duży ruch A jak kiedyś pisałem 24 % ruchu Orange w Polsce to zaledwie 2 % ruchu w OpenTransit. Więc nie trzeba się martwić ze taka sytuacja nastąpi. A pamięta ktoś jak OVH miało awarie w Francji i wyparowało 4 tbps ruchu w europie ? i brak dostępu do kilkunastu milionów stron https://www.spidersweb.pl/2017/11/ovh-awaria-co-sie-stalo.html Co gdyby takie coś stało się w Orange ?
Dlatego Orange woli płacić więcej za Tranzyt niż taniej w IX-ach. A tranzytem dojdzie wszędzie. Orange Wpięte ze he.net w Franfurkcie ( 100 gbps 13 000 USD) ( AMX-IX 100 gbps 7300 USD ). Róznica jest. Każda polska firma może podłączyć się do Orange w waw za 100 PLN/ 1gbps lub poza 140 PLN/1gbps przy zamówieniu 10 gbps. Oraz przyjęło się że mniejsza sieć kupuje ruch do większej a nie na odwrót. Wolisz mieć mniejsze prędkości a lepszy ping o np 15 czy mniejsze prędkości i mały ping ?

Poziom 39, Guru ****
  • 22241
  • 11254
  • 1079

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Pytanie na końcu jest retoryczne. Szczególnie te osoby co mają Neostradę na miedzi. Na 98% łącz można mieć BSA przecież. Cenowo jest to samo. Pingi niższe a ludzie i tak nie chcą. Albo ostatnio na jednym z forum przeczytałem tekst: "bo oferty nie ma na www". Większości ofert w polskich telekomach tam nie ma.

Na światłowodzie na obszarach regulowanych (poza dużymi miastami) też jest kilka firm z BSA. Też zainteresowanie niewielkie. Choć na razie dostępne na 10% łącz.

Niestety operatorzy alternatywni mają złą sławę przez naciąganie na preselekcję i WLRy.
...
0 Lubię to
Odpowiedz
Konto usunięte
Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Kolejno:

 

- Mam 100% pewności, że z UPC do Valve idzie VIA PLIX. Przynajmniej tak było tydzień temu. 

 

- owszem, jak już wcześniej nadmieniłem - inwestycja w PLIX może nie jest dobrym pomysłem.

Ale TPIX - sieć własna Orange, której limitem przepustowości jest wydajność ich urządzeń - sam zauważyłeś, że 600Gbps dało radę bez problemu obsłużyć... 

Kwestia peeringu w TPIX wcale nie jest taka skomplikowana jak to opisałeś - jeśli Orange udostępniło by peering FTTH <-> TPIX, wątpisz w to, że uczestnicy by nie dokupili większego pasma? To jest na tej samej zasadzie, co PLIX - przyjmijmy Riot Games - mają na początek 10 Gbps w TPIX. LoL dużo nie zużywa, więc może by wystarczyło - ale za to jaki byłby niski ping. 

Brakuje pasma? Zestawiamy drugi link 10Gbps i tak w kółko - lepiej to wyjdzie, niż peering na około świata, zdenerwowanie klientów i utrata klientów - a przypominam, że Orange od dłuższego czasu notuje ich spadek - zapewne nie wiedzą dlaczego? Ano dlatego, że dużo ludzi ma już realne alternatywy, z lepszym peeringiem, w lepszej cenie - to też przechodzą do konkurencji. A Orange? Dalej stoi w miejscu i czeka niewiadomo na co... 

 

Już pisałem, jeśli nie PLIX, to TPIX. 

Jeśli nie TPIX, to może wyjdziecie z inicjatywą do Valve, skoro wam zależy na graczach i zestawicie z nimi link - do OVH potrafiliście dać 3x100 - to może i jedna setka do Valve? 

 

 

Poziom 18, Komentator
  • 541
  • 197
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Konto usunięte  Ja już pisałem że czekam na koniec umowy i papa. Wole vectra albo jakiegokolwiek innego dostawce na miedzi niż ten 'internet światłowodowy' Orange. Nawet w AirMAX-ie wireless sąsiad nie ma lagów a w Orange na światłowodach są. U mnie w bloku prawie wszyscy mają Vectre albo coś innego, tylko ja byłem tak naiwny i połasiłem się na światłowód Orange, niestety. Jeszcze nieco czasu do końca umowy zostało więc szukam najlepszej opcji pod kątem gier, bo dla mnie nawet 50mbps będzie dobre. Mój brat nawet na skype rozmawia z kolegami (mają vectrę) i często ma problemy bo ich przerywa (pewnie packetloss) i np część słów jest ucięte. Oni mają tak tylko z nim, z innymi kolegami mają dobrze ale mój brat ma oczywiście Orange więc mu przerywa Emotikon: Mrugający

 

Tutaj jeszcze z czasów jak grałem troche w Fortnite - https://youtu.be/Nl8XWfcr5ec?t=44

 

Demko ze statami sieciowymi, jak komuś się chce to może prześledzić całe video w poszukiwaniu packetlossa. Co ciekawe oglądając polskich streamerów oni zawsze mieli 30-40 pingu max.. a u mnie było 40-60 Emotikon: Mrugający

Konto usunięte
Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

[ Edytowane ]

Zapewne też będę musiał tak zrobić, poczekać aż skończy się umowa na światłowód w Orange i przejść do UPC. Bo to jest po prostu przykre, że grając w Warszawie na serwerze w Warszawie mam ping jak na serwerze w Madrycie np.... 
To jest żałosne - brawo Orange - Love Gamers, tak? Z której strony... chyba tej drugiej, wiemy w jakim celu - ale się to eldorado kończy powoli. Bo UPC inwestuje, Netia inwestuje - wszyscy się rozwijają a wy stoicie w miejscu. Na tym się niestety przewrócicie i połamiecie kręgosłup, czego wam życzę - a już widać, że klienci od was odchodzą. I życzę wręcz wzrostu tej tendencji. 

 

No chyba, że nagle cudownie - wszystko naprawicie - poprawicie ten routing DLA GRACZY  - to zapewne wtedy ona zmaleje zamiast rosnąć, a że rośnie to widać co kwartał Emotikon: Szczęśliwy 

 

2 5 ms 4 ms 2 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 5 ms 5 ms 3 ms war-r2.tpnet.pl [80.50.122.105]
4 26 ms 24 ms 25 ms ae102-10.ffttr7.frankfurt.opentransit.net [193.251.248.153]
5 24 ms 24 ms 24 ms verio-4.gw.opentransit.net [193.251.247.156]
6 24 ms 24 ms 25 ms ae-1.r24.frnkge08.de.bb.gin.ntt.net [129.250.6.206]
7 49 ms 48 ms 49 ms ae-6.r01.wrswpl01.pl.bb.gin.ntt.net [129.250.8.186]
8 57 ms 52 ms 49 ms 82.112.96.14
9 * * * Request timed out.
10 38 ms 38 ms 39 ms 155.133.231.67

Trace complete.

 

ORANGE LOVE GAMERS <3 

0 Lubię to
Odpowiedz
Konto usunięte
Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

[ Edytowane ]

Tu taka ciekawostka dla potomnych:

 

TPNET - czyli np. neostrada, FTTH, LTE et cetera... (przy zerowym przeplocie! dla DSL/LTE trzeba doliczyć co najmniej 20 ms, w zależności od lokalizacji - wychodzi, że na DSL można mieć nawet... 75ms pingu do Warszawy - GRATULACJE ORANGE)

 

PING 155.133.231.67 (155.133.231.67): 56 data bytes
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=0 ttl=56 time=45.473 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=1 ttl=56 time=45.877 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=2 ttl=56 time=45.541 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=3 ttl=56 time=45.526 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=4 ttl=56 time=45.585 ms

--- 155.133.231.67 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 45.473/45.600/45.877/0.143 ms

 

 

TPIX: - gdyby puścić ruch do prefixu Valve przez TPIX: 

 

PING 155.133.231.67 (155.133.231.67): 56 data bytes
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=0 ttl=59 time=3.432 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=1 ttl=59 time=3.464 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=2 ttl=59 time=3.508 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=3 ttl=59 time=3.445 ms
64 bytes from 155.133.231.67: icmp_seq=4 ttl=59 time=3.405 ms

--- 155.133.231.67 ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 3.405/3.451/3.508/0.034 ms

 

Ale po co ułatwiać graczom życie? Wystarczy, że Orange Love Gamers - a to, że macie ping jak do Hiszpanii w Polsce? Co to kogo obchodzi? Płać i nie narzekaj! Takie jest podejście Orange. 

 

 

0 Lubię to
Odpowiedz
Konto usunięte
Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Konto usunięteU mnie jest tak 

Pinging 155.133.231.67 with 32 bytes of data:
Reply from 155.133.231.67: bytes=32 time=29ms TTL=53
Reply from 155.133.231.67: bytes=32 time=41ms TTL=53
Reply from 155.133.231.67: bytes=32 time=31ms TTL=53
Reply from 155.133.231.67: bytes=32 time=30ms TTL=53
Ping statistics for 155.133.231.67:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 29ms, Maximum = 41ms, Average = 32ms
0 Lubię to
Odpowiedz