Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z LoL/CS:S


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problem z LoL/CS:S

A co mogę mu zaproponować? Jedynie walkę z Orange bo problemy z siecią są po stronie Orange i jestem tego pewien bo wiem co widzę.

 

Twoje posty robią się coraz śmieszniejsze. Gdzie zaproponowałem narzekanie? 😄


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32312
  • 36170
  • 1366

Problem z LoL/CS:S

A co jest na pierwszej stronie tego wątku? Poza tym ile zrobiłeś zgłoszeń w Orange? Coś udało Ci się zmienić dla siebie w Orange? Zmieniasz operatora na koniec umowy to ciężko pisać, że była jakaś realna zmiana.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problem z LoL/CS:S

No właśnie, co jest? Zacytuj chociaż. Rzucać ogólnikami na lewo i prawo każdy umie. Nie zdziwię się jeśli wyrwiesz jedno zdanie z kontekstu tylko po to żeby udowodnić sobie że ''namawiam na narzekanie'' 😄

 

Pisanie na forum jest opłacalne, bo jeśli ktoś nie jest w Orange a myśli o tej sieci w kontekście gier online, poszuka w google tematów, znajdzie te odnośnie problemów z grami i zastanowi się dwa razy zanim podpisze z nimi umowę. Nie po to żeby zrobić na złość Orange, tylko po to żeby osoba się nie zawiodła i nie dołączyła do naszego grona. Więc pisanie jest jak najbardziej opłacalne.

 

W Orange nie ma co zgłaszać, bo to jest właśnie taka sieć. Wziąć jak najwięcej, dać jak najmniej a w razie problemów mówić że wszystko jest w porządku. Przypomina mi się pewna scena z 13 Posterunku gdzie Rysio zrobił bombę i mówił ciągle że wszystko w porządku, bo tak mu kazał komendant 😄

 

Za kilka dni w końcu się od nich uwolnię, a przestrzegać ludzi przez nimi jest jak najbardziej na miejscu. Tak jak przestrzegam ludzi przed firmami Manta i Tracer bo sprowadzają najgorsze buble z chin, tak samo będę przestrzegać przed Orange, pewnie nie ja jeden.

 

Umowę z Orange podpisałem tylko dlatego że byłem na nich skazany. Właśnie przez Orange lokalni dostawcy boją się tu wejść bo nie chcą konkurować z Orange. Gdyby nie było u mnie Orange to już dawno pewnie siedziałbym u lokalnego dostawcy i nie narzekał na nic.

 

Dobra, ja już się wyłączam z tego tematu bo tylko Cie karmię i pozwalam Ci dalej nabijać posty, napisałem to co miałem napisać, każdy kto umie czytać ze zrozumieniem - zrozumie.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 35
  • 39
  • 0

Problem z LoL/CS:S

Skasowałem konto, ale wątek śledzę i nie mogłem sobie podarować, by w nim dalej nie odpisać...

Banan - pisałem Ci na priv, że miałem swego czasu Netię BSA. 

 

I taka ciekawa historia dla p. Piotrka, który zarzeka się, że operator nic nie musi i nic nie gwarantuje.

Brałem u nich w pewnym momencie telewizję, z tym pudłem Netia Player. 

Działało to jak działało, zabrało trochę pasma i wzmogło pingi - niestety. Potem zrezygnowaliśmy, ale pingi i pasmo zostało zawyżone. Gdyby podejście "wszystkich dużych dostawców internetu dla mas" było takie jak w Orange, pewnie nic bym nie zdziałał - bo nikt nic nie gwarantuje. 

Jednak po krótkiej rozmowie z obsługą Netii, kulturalnej i merytorycznej - doszedłem z nimi do porozumienia, że przywrócą mi niski przeplot i tym samym niskie pingi. Nikt nie mówił, że wszystko i tak jest zgodnie z umową, że nie gwarantują pingu i nic z tym nie zrobią. Po prostu chwilę po telefonie do BOK miałem zresetowane połączenie i pingi wróciły do poziomu - wierzcie mi lub nie - 6-7ms. Czyli mniej więcej tyle, co mam teraz na światłowodzie Orange do serwerów w sieci Orange. Jednak tam miałem o niebo lepsze trasy, nigdy nie było problemu z przycinaniem transferu, skokami pingów - a to był zwykły ADSL do 20 Mbps.... Gdybym nie potrzebował większego pasma, zostałbym u nich - a i nawet teraz byłbym skłonny do podpisania z nimi umowy, jednak nie oferują już BSA niestety. A szkoda, bo jedyną wadą tego internetu była prędkość na poziomie 18 Mbps.... 

Pingi do zagranicznych serwerów w CS:S wtedy wynosiły około 23-24ms, a do polskich 10-12ms.... 

 

Więc nie rozumiem - jak bardzo dobrze Ci za to płacą, że dalej ich bronisz? Jeśli faktycznie nie grasz w gry online, to co Ty możesz wiedzieć o tym, co operator powinien zrobić, by jakość usług była na poziomie zadowalającym? 

 

Choćbym miał i 1 Gbit/s - to ładnie wygląda na papierze. I tylko na nim, bo mam często problemy z wysyceniem 100 Mbps... 

Fakt - czasem ratuje mi ta prędkość skórę - ale gdybym mógł, dalej siedziałbym na Netii.... 

 

Peering Netii w porównaniu do tego praktycznie intranetu (bo poza kilkoma serwerami nie ma fajnych styków) Orange to niebo a piekło....  


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Problem z LoL/CS:S

@stefcio500  Wiem, pamiętam. Netia to chyba najlepszy operator jeśli chodzi o ''masówki''. Ma lepsze trasy niż niejeden lokalny dostawca 😉 Gdyby u mnie był światłowód Netii to nawet bym się nie zastanawiał.

 

Tak jak pisał @-brtk-  nie ma sensu dyskutować z Piotrkiem na temat gier i pingu.


Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 35
  • 39
  • 0

Problem z LoL/CS:S

Nawet nie zamierzam kontynuować z nim tej dyskusji, bo to jest jednostronna kopanina - zawsze to druga strona jest winna, nie Orange. Albo klient, bo nie czyta umowy i nie wie, że ping nie jest gwarantowany; albo dostawca serwera, bo nie ma dobrych styków (o dziwo na VPN działa, u innych ISP działa...); albo coś... Nigdy nie powie, że to Orange jest złe. 

Ciekawy jestem chociaż, czym zripostuje moje wspomnienie z Netii - pewnie przypadek, może ktoś nowy był na słuchawce i nie wiedział, żeby spławić klienta gadką "jesteśmy dostawcą masowym, nic nie gwarantujemy. Płać, albo spływaj"....

 

To jest smutne - w internecie dziesiątki jak nie setki tysięcy sygnałów, że jest problem z peeringiem - i nie dość, że Orange nic z tym nie robi to jeszcze znajdą się tacy delikwenci jak wyżej.... 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32312
  • 36170
  • 1366

Problem z LoL/CS:S

Każdy ma wybór operator. Szanuję prawo do bycia niezadowolonym. Ale wyciąganie wniosków że u każdego będzie tak samo jest na wyrost. W Orange jeszcze 3-4 lata temu można było zmienić przeplot na poziomie CC. Teraz już takich rzeczy nie ma też w Netii przy BSA.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32312
  • 36170
  • 1366

Problem z LoL/CS:S

Pracowałem dla Orange i dla Netii. Netia ma po prostu inne podejście do klienta. Orange przy pingach - grzecznie trzeba pocieszyć klienta i tak naprawdę do niedawna nic się nie robiło. W Netii jest zupełnie inaczej - nawet jeśli od razu widać, że nic się nie poradzi - każde zgłoszenie ma być skierowane na tzw. drugą linię. Czemu? Każdy człowiek jest zawodny i być może inna osoba na podstawie tych samych informacji inne działanie podejmie lub chociaż psychologicznie będzie widać "działania". Najciekawsze jest to, że jeśli miałeś w netii BSA na łączach Orange - to dane spływały z tych samych pierwotnych systemów co przy Neo w Orange. Obecnie nawet te same osoby zajmują się realizacją zgłoszeń technicznych. Czemu w Netii można więcej? Bo po prostu Netia mieści się w budżecie na naprawę, a Orange-Detal dużo to kosztuje.

Poziom 15, Badacz Przestworzy
  • 35
  • 39
  • 0

Problem z LoL/CS:S

https://www.youtube.com/watch?v=CzeNOfZd6Dg

 

Obejrzałem sobie tą dyskusję i nie wiem czy mam się śmiać, czy płakać. Orange nie chce wymieniać się w IX-ach... bo to jest rozwiązanie, które może paść w każdej chwili. Przepraszam bardzo, kiedy była ostatnio jakaś duża awaria w PLIX, THINX, TPIX? Nie przypominam sobie - a na moim serwerze sporo ruchu przez właśnie PLIXa przechodzi. Poza tym - jak padł opentransit, o dziwo rozwiązanie "niezawodne" według toku rozumowania przedstawiciela Orange, to było w porządku? Jak Telia jest często zapchana to też jest w porządku? Przecież to żałosne. Chyba nie ma w Polsce drugiego dostawcy poza Orange, który jest nieobecny w jakimkolwiek IX-ie... I jakoś u nich działa. W Orange natomiast trasy są wiecznie zapchane, ruch do nawet tego forum idzie tak: telia.png

 

Przechodzi z Warszawy do Krakowa w ramach TPnet, aby wrócić do Warszawy i wyjść przez Telię... Nawet po kraju skacze nie wiadomo jak, za granicę jest tak samo... Ile razy widziałem, jak do różnych serwisów (nawet PLIX) idzie za granicę, aby wrócić z powrotem do Warszawy... 

Ale... czego oczekiwać po korporacji, w dodatku francuskiej, gdzie klient jest tylko numerkiem w systemie.... Jakość i klient się nie liczy... Liczy się zysk... 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32312
  • 36170
  • 1366

Problem z LoL/CS:S

Orange wymienia ruch w tpixie, ale nie dla Neostrady.