- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
@-brtk- szczerze? Mi to jest obojętne - mam u siebie 3 innych dostawców, także tego 😉
Ale może coś z tym opentransit wskórają - może zaczną myśleć tam w środku 😛
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
@Anonim
Żeby ten ruch był poprawnie wymieniany poprzez Telie do warszawskiego Valve to wymaga trochę wysiłku z obu stron żeby nie było asymetrii, czyli żeby pakiety z Orange szły przez Telię do Valve i wracały tą samą ścieżką, bo w internecie bywa z tym różnie ale w przypadku gier sieciowych ma to pewne znaczenie ponieważ w przypadku jakiejś silnej asymetrii, ruch może wracać bardzo nieoptymalnie i ruch może się np. przycinać, Orange ma większy wpływ na pakiety wychodzące niż przychodzące z Valve co oczywiście nie oznacza że jest bezsilny w tej kwestii ale jak widać tracertem, ruch skierowany jest przez Opentransit, być może dlatego że Valve nie jest zainteresowane zmianą ścieżki, może gdzieś brakuje pasma na styku przez Telię w Warszawie skoro uważacie że tego ruchu może być tak dużo, pakietów z Valve jest na pewno dużo więcej niz od klienta gry
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
Oczywiście, że do tego potrzebna jest współpraca. Jednak obecnie prezentowane podejście Orange przypomina trochę takie naburmuszone dziecko, które zamknęło się na innych i dopóki ktoś nie przyniesie mu słodyczy, to nie będzie nawet negocjować.
A to nie tak powinno działać. Valve nie wystąpi do Orange o peering, bo dla nich odsetek klientów Orange w całościowym zestawieniu to promil. To Orange musi się z nimi dogadać. Powinni to zrobić choćby dla dobra swoich klientów, tych którzy grają...
A Orange nie chce... Z resztą - nie tylko tutaj....
Strasznie zamknięta polityka peeringowa ma swoje efekty ;/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
NIe da się pograć w FPS na orange światłowodzie. Jak ktoś chce i ma zamiar pograć w FPS to zapomnij, nie pograsz za wysokie pingi.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
Nie tyle za wysokie, co ekstremalnie niestabilne.
No ale tak wychodzi oszczędzanie na peeringu - ba, nawet nie.
Nic się nie zmieni.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
@Anonim
Tak się zastanawiam gdzie jest ta niestabilność, odpalałem różne testy i ping skakał ok. 0.5 ms, chociaż zazwyczaj nigdy nie gram już w CS to z ciekawości odpaliłem CS:GO i miałem ping 35-38 ms.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
Pisałem o tym ja i nie tylko. W CS:GO wartość pingu teoretycznie jest stabilna, jednak var jest dość dynamiczny to po 1., ale odczuwalnie jest tragicznie. Często pociski nie docierają do przeciwnika, pozycje graczy i hitboxy są strasznie zwarpione.
Po przełączeniu na łącza konkurencji wszystko działa poprawnie.
To trzeba porównać na normalnym łączu.
Skoro mi na LTE z telefonu działa lepiej niż na FTTH Orange to coś jest na rzeczy, tak samo moim znajomym i wielu innym osobom na tym forum.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
@Anonim
Na łączu LTE od Orange masz taki sam routing do tych serwerów jak na światłowodzie? Być może występują takie opóźnienia na ścieżce transmisji z wykorzystaniem GPON Orange że są one nieakceptowalne dla prawidłowej rozgrywki, trzeba by porównać stabilność opóźnień dla LTE i GPON w tych grach. Być może jest jednak jakiś problem z stabilnością opóźnień w technologii GPON od Orange, może to wcale nie jest problem peeringu ale bardziej jitteru. Ping nie musi Ci pokazać tych problemów, lepiej wykorzystać PingPlotter Pro i puścić inne pakiety UDP i poobserwować. Generalnie w grach FPS używany jest protokół UDP czyli bez potwierdzeń ale niestety nie posiada on informacji o utraconych/niedostarczonych pakietach ale jest teoretycznie mniej wrażliwy na opóźnienia w przeciwieństwie do protokołu TCP, który opiera się na sesjach ale żeby było ciekawiej, w grach Valve jest kontrola przesłanych informacji UDP tylko odbywa się w warstwie aplikacji
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
Nie wiem co próbujesz udowodnić @pawel__b, ale narazie udowadniasz jedynie brak czytania ze zrozumieniem. Pisałem wyraźnie w tym i innych wątkach, że korzystam z LTE KONKURENCJI a nie Orange.
Jitter w Orange jest w porządku - niski i stabilny; na speedtestach, dla każdego hosta. Tylko co z tego, skoro przez routing pakietów - odczuwalne są opóźnienia, nawet gdy ping i jitter jest teoretycznie niski i stabilny?
Nie musi, ale pokazuje. I mówi o tym na forum o wiele więcej osób niż ja.
Natomiast na LTE Jitter jest nieco wyższy, również dynamiczny. Mimo to, przez optymalne ścieżki pakietów - rozgrywka jest płynna, bez odczuwalnych skoków i opóźnień.
Rozwiązaniem jest po prostu optymalizacja peeringu, a nie puszczanie ruchu w obrębie jednego miasta przez zagraniczne węzły tranzytowe bez priorytetu dla opóźnień, przez co optycznie niski ping, fizycznie odczuwalny jest jako wiele większy.
Dlaczego tak uważam? Na serwerach z bezpośrednim peeringiem (ATMAN, eTOP, OVH) - gra jest płynna i nie ma problemów. Tak samo z transmisjami na żywo - bezpośredni peering Twitch, YouTube - transmisje nie są buforowane, wszystko jest super płynnie a opóźnienia na poziomie 2-3ms.
Natomiast puszczanie do serwerów gier pakietów przez zagranicę, jak nadmieniłem - bez priorytetu dla pingów, kończy się tym, że teoretyczna wartość pingu a praktyczna, to dwie inne. Jak z temperaturą - jedna jest wartość liczbowa, a druga odczuwalna.
A niestety - to się dla Orange nie zmieni. Bo z Valve peerować się nie chcą ani przez Telię, ani przez TPIXa (mają tam możliwość dopięcia do plixa/epixa) ani przez opentransit w Warszawie.
Więc cóż - MM'y muszę grać na Plus, bo tam jest PLIX. Różnica w jakości ogromna na niekorzyść Orange. Szkoda tylko, że nic się nie zmieni - bo chciałbym tu zostać. Oferta na TV + Internet + Tel. kom. jest atrakcyjna, jednakże nie mogę sobie pozwolić na lagi w grach, bo nie gram na poziomie Srebra ani GN, tylko nieco wyższym - gdzie rozgrywka jest o wiele bardziej dynamiczna. Jakiekolwiek problemy z pingiem nie mogą wystąpić.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Orange Światłowód, ping w grach
@Anonim
Nic nie chce udowodnić, po prostu nie zwróciłem uwagi że napisałeś że to LTE konkurencji
Sam korzystam z sieci osiedlowej która ma styk w PLlX więc rozumiem Twoje bolączki bo do serwerów Valve mam ok. 7ms
Wiem że osoby na forum pisały już do Orange w sprawie zmiany routingu i jak widać bez skutku, sam podawałem adresy email na które nalezalaloby napisać, Orange nie zepnie się z Valve ale mogłoby puścić ruch przez Telie tyle że być może Valve nie jest zainteresowane żeby puścić ruch do Orange przez Telie, nie wiemy jakim zapasem pasma tam dysponują., być może mają jakieś inne zasady co do puszczania ruchu między sobą, nie znamy tych szczegółów a niestety moderatorzy Orange milczą całkowicie w tej kwesrii, to trochę smutne ze użytkownicy wylewają tu swoje żale odnośnie problemów a nikt z Orange nawet nie wypowie się w tej kwestii 😞