Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 85
  • 0

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

Ja nic nie zmieniałem w ustawieniach, wrzuciłem jedynie swoją trasę przy połączeniu przez VPN.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 85
  • 0

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

No dobrze, teraz jeszcze problem bufferbloata - czy da się go jakoś zredukować?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6352
  • 25958
  • 216

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry


@wicz40napisał(-a)

No dobrze, teraz jeszcze problem bufferbloata - czy da się go jakoś zredukować?


IMHO nie ma szans żeby gra wysycała łącze światłowodowe a tylko w takim przypadku buforowanie ruchu na ruterze mogłoby coś pogorszyć.

Rozwiązaniem problemu (gdyby się pojawiał) byłoby naturalnie bardziej inteligentne zarządzanie pasmem (QoS). FB wewnętrznie korzysta z takich mechanizmów aby zapewnić jakość świadczonych usług ale dotyczy to tylko sieci operatora, nie LAN. Poza tym ustawienia dotyczące tej funkcjonalności nie są eksponowane więc nie da się ich zmienić.

Jedyną możliwością kształtowania ruchu w LAN jest postawienie tuż za FB swojego własnego rutera (kaskadowo) i na nim skonfigurowanie odpowiednich reguł. Naturalnie musiałoby się to odbyć kosztem obniżenia maksymalnej przepustowości: to ten nowy ruter musiałby limitować łącze, tak aby "zator" na FB nie powstawał. Większa komplikacja sieci oznacza też potencjalne problemy konfiguracyjne: FB nie obsługują tras statycznych więc LAN wylądowałby wtedy za podwójnym NAT, nie wszystkie gry w takiej konfiguracji pójdą.

Bardziej naturalne byłoby oczywiście zastąpienie FB ruterem który eksponuje takie możliwości konfiguracyjne, ale to oznacza konieczność zakupu swojego sprzętu, uzyskanie zewnętrznego ONT od operatora  i problemy przy konfiguracji usług dodatkowych (np. IP TV). Jeśli nie masz IP TV lub czujesz się na siłach to skonfigurować, to rozejrzyj się za zakupem takiego rutera.

Reasumując:

Raczej nic z tym nie zrobisz.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4115
  • 56

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry


@wicz40napisał(-a)

To najlepsze, co znalazłem, ale łącząc się z Frankfurtem

wicz40_0-1632929948424.png

 


Czyli Orange nie ma bezpośredniego połączenia z tym VPNem do serwerów z Polski, dlatego takie rozwiązanie jest trochę bez sensu, bo i tak trasa leci trasami Orange do serwera zagranicznego od VPNa a potem leci jeszcze trasa z VPNa do hosta docelowego. Niepotrzebnie tak wydluzasz trasę.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 85
  • 0

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

Mam dodatkowy ruter z QoS, nawet go parę razy podłączyłem i po obniżeniu prędkości do 80 mbs bufferbloat był znikomy. Nie wiem tylko czy prawidłowo go podłączyłem, był między FB a komputerem, niczego nie zmieniałem w ustawieniach, jedynie kontrolę przepustowości. 


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6352
  • 25958
  • 216

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry


@wicz40napisał(-a)

Mam dodatkowy ruter z QoS, nawet go parę razy podłączyłem i po obniżeniu prędkości do 80 mbs bufferbloat był znikomy. Nie wiem tylko czy prawidłowo go podłączyłem, był między FB a komputerem, niczego nie zmieniałem w ustawieniach, jedynie kontrolę przepustowości. 


Szansa że w domyślnych ustawieniach było to sknfigurowane prawidłowo jest znikoma, ale żeby powiedzieć coś konkretnego trzebaby wiedzieć więcej.

Tak drastyczne ograniczenie przepustowości to wylewanie dziecka z kąpielą.

Działasz po omacku i nie za bardzo rozumiem jak kontrolujesz efekty tych działań tudzież co właściwie chcesz osiągnąć.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 85
  • 0

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

Czy Orange LTE ma lepsze trasy pakietów od światłowodu?


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19615
  • 56815
  • 772

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

@wicz40 raczej internetu mobilnego nie brałbym do gier, chyba że nie ma wymogu niskiego pingu. W mobilnym internecie trzeba się nastawić na pingi rzędu 20-30ms, w przypadku przeciążonego nadajnika ping może się wąchać w 100-1000ms.

Jak chcesz aby sprawdzić trasę, to podaj serwer jaki chcesz sprawdzić.


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 80
  • 85
  • 0

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

Tu nie chodzi o serwer, bo taka FIFA jest peer-to-peer i kiedy np. gram z Niemcem, czuję, jakbym odbijał się od ściany, podczas gdy gra pokazuje ping 16 ms, co jest totalnym kłamstwem. Mnie chodzi o internet, który będzie miał lepszy peering.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6352
  • 25958
  • 216

Optymalizacja Funbox 3.0 pod gry

@wicz40 

Skoro ping jest 16ms to nie on odpowiada za lagi tylko co innego. Najpewniej wydajność komputerów. Pisanie że "ping jest kłamstwem" to trochę nieporozumienie. Ping to pomiar czasu potrzebnego na przelot pakietu do wybranego punktu sieci i spowrotem. I tyle. Nie da się tego "przekłamać".

 

PS. W internecie nie ma czegoś takiego jak "lepsze trasy". Pakiety podróżują przez sieć zależnie od tylu zmiennych że nie da się zagwarantować nawet tego że dwa kolejne będą tą samą trasą podróżowały a co dopiero że te trasy będą uniwersalnie najkrótsze, dla jakiegokolwiek dostawcy internetu.

 

PPS. Interent mobilny nie nadaje się do gier ze względu na inherentną niestabilność.