Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 17
  • 0

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

Dzień dobry,

 

(edit: wyszło mi trochę długo, więc wersja TL;DR na końcu)

 

pracuję w branży telco/IT ponad 20 lat i myślałem, że nic już mnie nie zaskoczy, a jednak... poziom, obsługi Orange rozłożył mnie na łopatki. To się bardziej chyba nadaje do mediów społecznościowych, ale w sumie to głównie zależy mi na znalezieniu rozwiązania. Chciałem nawet legitnie na tym "forum" założyć konto jak to się 20 lat temu na forach bywało, ale nawet tu Orange mnie pokonało, nie mogę wypełnić formularza rejestracji jako klient Orange bo po wypełnieniu formularza i przejściu dalej pojawia się tylko błąd "form_register.all.error.error.pi" i nic więcej nie da się zrobić. Stąd post jako anonim. (edit: założyłem konto jako nie klient i jakoś się udało)

 

Ale do problemu, po ponad 5 latach przebojów w końcu udało się, że dokopali do mnie światłowód i od 5 dni jestem klientem Orange. Myślałem, że teraz będzie już z górki... jak że się myliłem. Okazało się, że w węzłach/szafkach włókna nie był pospawane i instalator musiał biegać po całej ulicy i wszystko spawać. Z tego powodu na samą aktywację usług zostało niecałe 10 minut, więc nie sprawdziłem działania PVR w tym dekoderze. No ale co może być trudnego, podłączyć dysk USB 3.0 >128GB i tyle... no tylko, że nie. Podłączałem 6 różnych dysków, dwa HDD 1TB (jeden WD, drugi Hitachi) przez kieszeń IcyBox USB 3.0, jeden WD 8TB 3,5" oczywiście USB 3.0 z zasilaczem zewnętrznym, jeden nawet SSD PCIe NVME 2TB po kieszeni z USB-C i przejściówką do USB-A w standardzie USB 3.1 nawet - wszystkie te akcje kończyły się tak samo, dekoder wykrywa podłączenie dysku, daje komunikat, że trzeba dysk sformatować, akceptuję to, trwa formatowanie, po czym komunikat znika i nic więcej się nie dzieje. Po takiej jednej akcji już nie widzi podłączenia żadnego dysku, trzeba zrobić restart prądowy i wtedy to samo z każdym dyskiem ponownie. Co ciekawe, dekoder z tymi dyskami nic nie robi. Podłączałem dyski wyzerowane (w Aomei Partition Assistant Premium), z sektorem rozruchowym MBR, GPT, z jedną partycją primary czy secondary, z partycją niesformatowaną czy sformatowaną, nawet dysk z danymi, który po tej akcji okazało się, że nadal miał wszystkie dane. No więc zwróciłem się na infolinię... zeszło mi jakieś 1h życia rozmów z ich sztuczną nie-inteligencją, która sprawdzała cały czas, że z moją usługą IPTV jest przecież wszystko ok i może mi umówić płatną wizytę bo problem jest z moją siecią. W końcu udało się wpaść do kolejki do konsultanta i.... po 15 min oczekiwania zostałem rozłączony.. i znowu przeboje z Artificial-not-Inteligence, i oczekiwanie, w końcu konsultantka! Zarejestrowała zgłoszenie techniczne i powiedziała, że następnego dnia między 16:00 a 20:00 ktoś się skontaktuje. Oczywiście nikt się nie skontaktował, więc infolinia, kolejne 0,5h z życia na użeraniu się z AnI (teraz już go przechytrzałem, jak szedł w sprawdzanie usług to się rozłączałem, stąd zaoszczędzone 0,5h), kolejka i... znowu rozłączenie po 10 min, hmm to chyba taka procedura jednak? Jak ktoś nie ma faktycznie krytycznego problemu to sobie odpuści? No to znowu infolinia, 0,5h użerania się z AnI i w końcu konsultantka! Ta dla odmiany (do AnI) od razu zrozumiała o co mi chodzi i przełączyła mnie do działu technicznego i tu się zaczyna robić dopiero ciekawie... Pan konsultant wręcz nakrzyczał na mnie, że owszem ICU-100 ma port USB, ale oni ani nie dają listy wspieranych dysków, ani ich nie mają, bo dawno wyszły, i w ogóle to przecież sam wiedziałem na co się piszę, bo wspierane są tylko dyski przez nich dzierżawione (przypomnę, których i tak nie ma). Na moje zdziwienie typu Pikachu ale że jak to tak, dzierżawicie sprzęt reklamując go funkcjonalnością, której nie wspieracie ani nie dostarczacie informacji jak skorzystać samemu, bo nigdzie nie widziałem informacji jak podpisywałem umowę o tym, że tylko wybrane dyski są wspierane, których i tak nie ma, a specjalnie przez obsługę PVR wybrałem Orange. "Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi". Szczęka mi opadła... to próbowałem się cokolwiek dowiedzieć, to pan łaskawie powiedział, że on to wprawdzie nie powinien tego mówić, ale owszem słyszał, że są gdzieś takie dyski, które mogą działać, i że trzeba je specjalnie sformatować do PVR pod Linuxem ale to jest wiedza tajemna na jakiś tajnych forach (chyba w dark necie, bo ja wiem), ale on mi i tak już za dużo powiedział, bo jeszcze trochę i będzie musiał mnie zabić za zbyt wiele ujawnionych tajnych informacji wewnętrznych Orange*. A no i oczywiście po co mi w ogóle dysk, jak mogę sobie korzystać z multinagrywarki i wtedy wszystko jest cacy, a dyski to samo zło i będzie albo nie będzie działać i mi nawet nie powie jak sprawdzić czy działa, bo jak będzie działać to będzie działać, po co się gówniarzu w kółko głupio dopytujesz kurka jego mać**.


TL;DR Więc... w związku z tym, że przeczytałem chyba wszystko co mogłem na tym foróm odnośnie dysków w ICU-100 iż mógłbym już chyba doktorat robić, albo chociaż inżyniera, to pierwsze słyszę o specjalnym formatowaniu pod Linuxem pod format dysku PVR. Nawet Google w tej materii milczy. Czy może ktoś wyjaśnić co ten technik mógł mieć na myśli i dlaczego nic nie pomaga na poprawną instalację dysku (MBR/GPT, primary/secondary, formatted/unformatted, dyski 2,5"/3,5" z zasilaczem, itd.)?


* - z tym zabiciem to oczywiście żart

** - z tym gówniarzem i kurką to też oczywiście żart

10 ODPOW. 10

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6230
  • 25409
  • 212

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

Najpewniej masz uszkodzony dekoder. Trzeba wymienić. Jeśli odrobinę mniej ironicznie potraktujesz to "forum" to chętnie pomożemy jak umiemy.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 17
  • 0

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

Sarkazm raczej niż ironia w całości jest skierowany do firmy Orange i jej brutalnego podejścia do klienta i zostawienie go samemu sobie bez pomocy w możliwości wykorzystania usług, za która wymaga płatności. Cudzysłów przy forum odnosił się do mojego nostalgicznego zrozumienia idei for z okresu ich świetności w początkach 2000. gdzie ludzie z własnej woli i chęci chcieli pomagać w różnych tematach innym, na co teraz firma Orange ten portal kreuje, ale która koniec końców z punktu widzenia korporacji jaką jest Orange, jest zrzucanie pomocy technicznej własnych usług na samopomoc ich klientów w celu obniżanie kosztów w korporacji.

 

Wracając do sedna, jak w takim razie sprawdzić, że na pewno dekoder jest uszkodzony i przekonać Orange, że tak faktycznie jest? Próbowałem to przekazać panu konsultantowi technicznemu to tylko zbył mnie tym, że raczej mam niekompatybilny dysk i mam se poszukać innego.

 

Ironią losy natomiast jest to, że na forum utrzymywanym przez korporację piszę pytanie do innych użytkowników usługi jak mam przekonać konsultantów tegoż operatora, że nie zmyślam i że mam problem ze sprzętem. I to raptem w 5. dniu korzystania z niego, bo przez dwa dni kontaktowania się z Infolinią nie udało mi się tematu naprostować.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14159
  • 58227
  • 705

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

@Arvenis  jaki masz nr softu dekodera?


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 436
  • 1783
  • 11

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

Sektor rozruchowy nie ma znaczenia bo dysk jest używany tylko jako pamięć masowa. Skąd w ogóle pomysł, że MBR/GPT ma znaczenie :D? Zrób sobie po prostu format na ExtFAT lub ext3/4 i sprawdź czy działa. Sam dekoder i tak musi go zainicjować... Użyj domyślnego rozmiaru klastra dla woluminu.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14159
  • 58227
  • 705

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

@Arvenis To jeszcze podpytam o pojemność dysków-dokładnie. o 8GB zapomnij 🙂

Reszta wygląda tak, jakby formatowanie miało trwać w nieskończoność i nie kończyło się. Dopiero restart je wyłącza


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2278
  • 8619
  • 33

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange


@Arvenisnapisał(-a)

pracuję w branży telco/IT ponad 20 lat i myślałem, że nic już mnie nie zaskoczy, a jednak... poziom, obsługi Orange rozłożył mnie na łopatki


masz moc! Ujarzmisz ten dekoder, czy nie, zostań tu na dłużej. Będzie ciekawie.

PS.

Wybacz, że nie pomogłem


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 4
  • 17
  • 0

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange


@agat13napisał(-a)

@Arvenis  jaki masz nr softu dekodera?


SAMSUNG_ICU100_stbdak_03.19.40

 


@agat13napisał(-a)

@Arvenis To jeszcze podpytam o pojemność dysków-dokładnie. o 8GB zapomnij 🙂

Reszta wygląda tak, jakby formatowanie miało trwać w nieskończoność i nie kończyło się. Dopiero restart je wyłącza


Testowałem to co miałem w domu, tj. dwa różne 128GB SSD (niby wymagane minimum, ale te dekoder wskazał, że mają za małą pojemność), dwa różne 1TB HDD, 2TB SSD NVMe i 8TB HDD z zasilaczem zewnętrznym. Raczej nie formatowało w nieskończoność, bo dioda aktywności na dyskach pomigała raptem 1-3 sekundy po zatwierdzeniu formatowania i potem kompletnie nic, a okno o formatowaniu cały czas wisiało. Dodatkowo w przypadku dysków zasilanych z USB tym samym czasie tych 1-3 sekund słychać było wyraźnie piszczenie cewek w dekoderze na starcie formatowania, a przy dysku 3,5" z zasilaczem wyraźnie słychać było prace dysku, no i po tych 1-3 sek cisza.

 


@atlas_cudownapisał(-a)

Sektor rozruchowy nie ma znaczenia bo dysk jest używany tylko jako pamięć masowa. Skąd w ogóle pomysł, że MBR/GPT ma znaczenie :D? Zrób sobie po prostu format na ExtFAT lub ext3/4 i sprawdź czy działa. Sam dekoder i tak musi go zainicjować... Użyj domyślnego rozmiaru klastra dla woluminu.


Jak to skąd pomysł, każdy dysk musi mieć jakiś format tablicy partycji i każdy sprzęt z niego korzystający musi albo obsługiwać dany format, albo może wymagać konkretnego formatu aby w ogóle dostać się do partycji z jakimś konkretnym systemem plików. Stąd założenie, że dekoder albo nie obsługuje GPT, albo wręcz odwrotnie, wymaga GPT. System plików to kwestia wtórna, bo jest zapisem struktury danych dopiero na samej partycji. Formatowanie partycji na exFAT raczej nie przyszło mi do głowy, bo z tego co wiem dekoder i tak robi własny system plików, poza tym exFAT dedykowany jest do kart SD i pendrive, a nie dysków. Ale sprawdzę, co mi szkodzi 🙂 Co do rozmiaru klastra to zawsze używam domyślnego.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 436
  • 1783
  • 11

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

O matko:D 20 lat w IT i takie herezje piszesz:D. Dysk w trybie pamięć masowej nie musi mieć wielu partycji. Nie musi też zawierać obszaru rozruchowego.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 6230
  • 25409
  • 212

Dysk do ICU-100 - dziwne wymagania przedstawione przez konsultanta technicznego Orange

@Arvenis 

Podzielam twoje odczucia. Co nie znaczy że czegoś pozytywnego nie można z sytuacjji wyciągnąć.

Co do meritum: te dekodery mają problem z mocą pobieraną z tego gniazda USB3, dyski nie mogą za bardzo na tym polegać. Ale te z zewnętrznym zasilaniem powinny bez problemu być obsługiwane. Sprawdzałem to kiedyś i działało nawet z jakimiś 3.5" cegłami wymontowanymi ze stacjonarnego PCta.

Jak przekonać konsultanta? Asertywną postawą. Przykładowo jeśli ten sam dysk działa po podłączeniu do gniasdka USB2 z przodu dekodera (oczywiście do tego musi być sformatowany odpowiednio, ale z tym sobie poradzisz), a po podłączeniu z tyłu dzieją się rzeczy które opisałeś, to jest to jakiś argument.

Osobiście używam 254GB SSD SATA w kieszeni USB3 i nie mam z nim żadnych problemów - w podpiętym temacie o dyskach do dekodera pokazałem więcej informacji, ale to tylko FYI, bezpośrednio ci nie pomoże.

Nadal obstawiam że raczej masz felerny dekoder niż niekompatybilne dyski.