Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

sms za 33 zł


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 24
  • 26
  • 0

sms za 33 zł

Dzisiaj kiedy żona bawiła się w pasjans na telefonie nagle przyszły 3 sms za 30.75 zł.Zona jest po udarze ma 65 lat bardzo się tego wystraszyla.Nie chce brac telefonu do reki.W mój orange sprawdziłem i już jest naliczone 93 zl więcej.Nic zesmy nie zamawiali ani zadnych sms nie wysylalismy.W usługach mam poblokowane sms  specjalne za podwyższoną oplatą.Znalazl się tam jeden sms do angli niewiem skąd

Po co są te blokady jak nie działają.Ja jeszcze pracuje i musze mieć kontakt z żoną,ale ona nie chce ruszyc telefonu.Czy ktoś mi wytłumaczy jak mogę dostać sms tak drogie i jeszcze mam za nie placic.Normalny człowiek by się na to nie zgodzil.Jest to oszustwo ze strony operatora wyłudzenie pieniędzy zglosze do odpowiednich sluzb ochrony konsumenta.Zadnych zgod nie wyraziłem.Prosze mi to skasować ,zablokować i za to nie zaplace.Do operatora nie można się dodzwonić ani czatowac

Wygląda to tak.


20200319_160005.jpg
70 ODPOW. 70

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19542
  • 56539
  • 768

sms za 33 zł

@ryszardmr przykro mi to stwierdzić,  ale niestety to jest wina użytkownika. Najprawdopodobniej w grze jest ukryty złośliwy kod odpowiedzialny za wysłanie SMS-a o podwyższonej opłacie. Operator na smartfonie nie może takich rzeczy zainstalować,  tylko sam użytkownik. To już jest złośliwość i naciąganie ze strony programisty,  który napisał grę, a użytkownik nieświadomie sobie zainstalował.

 

Czemu SMS został przesłany,  mimo założenia blokady? Bo mogły blokady nie być założone na wszystkie usługi, tylko na wychodzące, a nie na przychodzące. Mi osobiście się zdarzyło,  że operator sam zdiął blokady,  np. przy przedłużaniu umowy. Dlatego co jakiś czas sam sprawdzam,  czy blokady dalej są założone.

 

Najszybsze rozwiązanie obecnie, to założenie blokad samemu w aplikacji Mój Orange 4.15 w zakładce usługi lub na koncie Nowy Mój Orange przez www. Proszę pozkładać blokady na SMS-y MMS-y  przychodzące i wychodzące, połączenia o podwyższonej opłacie, kontrolę rodzicielską.

Następnie ponowić kontakt z infolinią 510 100 100 lub napisać na czacie.

 

Proszę pamiętać,  że koszt połączenia z infolinią 510 100 100 z telefonu w Orange wynosi:

  • w abonamencie 29 groszy za minutę połączenia.
  • w ofercie na kartę 1,5 PLN za połączenie nie zależnie od czasu połączenia.

 

Więcej nic nie pomogę,  bo nie posiadam państwa danych,  a jestem tak samo jak Wy klientem Orange.

 

Źyczę szybkiego pozytywnego załatwienia sprawy.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 24
  • 26
  • 0

sms za 33 zł

Te karty to były już przy kupnie telefonu zainstalowane nic nie było instalowane to jest przekręt ze strony orange


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19542
  • 56539
  • 768

sms za 33 zł

@ryszardmr naprawdę nie. Orange takich rzeczy nie robi klientom. Jest tylko pośrednikiem w świadczeniu usług.

 

Jest tyle ukrytych rzeczy do naciągania ludzi w różnych aplikacjach, że trzeba naprawdę być bardzo ostrożnym.

 

W SMS-ach masz podane informacje,  gdzie masz składać reklamację i jest podany e-mail,  który nie należy do Orange. Zresztą Orange już od bardzo dawna nie ma e-maila kontaktowego do BOK.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32763
  • 38682
  • 1387

sms za 33 zł

Sms nie dotyczą najprawdopodobniej wysyłki sms. Są to potwierdzenia aktywacji usług elektronicznych. Obecnie do aktywacji usług należy podać pin. Jeśli użytkownik wprowadził pin na dedykowanej stronie www lub aplikacji, to potwierdził aktywację.

Z poziomu forum niestety nie pomożemy. Sugerowałbym może cierpliwie zaczekać na kontakt na infolinii lub czasie lub spróbować alternatywnie na Messengerze.

Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 461
  • 1187
  • 13

sms za 33 zł

@ketrasaArtur 

 

"…to jest wina użytkownika. Najprawdopodobniej w grze jest ukryty złośliwy kod…"

 

Ratunku…

 

Jeśli w grze jest ukryty złośliwy kod, to trudno mówić o "winie użytkownika" - to nie on go tam ukrył zdaje się?

 

To jest po raz kolejny ten sam temat: sposób "sprzedaży" przez operatora (nie tylko Orange, oczywiście) wszystkich "usług premium". Już o tym pisałem: sprawę można by rozwiązać w banalnie prosty sposób, uniemożliwiając (z poziomu operatora) wykonywanie JAKICHKOLWIEK dodatkowo płatnych usług bez jednoznacznego potwierdzenia chęci ich zakupienia.

 

I nie mówię o potwierdzeniu przez nieświadome kliknięcie linku na stronie (co niestety zdarza się zwłaszcza osobom starszym czy "mniej ogarniętym" technologicznie) - ale o czymś w rodzaju wyskakującego okna z komunikatem typu "próbujesz aktywować dodatkowo płatna usługę, której koszt wynosi X. Czy na pewno chcesz to zrobić? TAK / NIE".

 

Ale operatorzy tego nie zrobią, bo na tych dodatkowych usługach także koszą kasę.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19542
  • 56539
  • 768

sms za 33 zł

@Janhalb masz rację. Źle to ująłem. To jest żerowanie na nieświadomym użytkowniku, co go może spotkać. Skąd ma wiedzieć, że apka lub serwis, których usług aktualnie korzysta możne go naciągnąć na nieprzewidziane koszty.

Dlatego proponuje jak najszybciej polokować wszelkie usługi premium przychodzące i wychodzące, gdzie takie zmiany możne wprowadzić sam użytkownik z poziomu aplikacji Mój Orange 4.15.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 461
  • 1187
  • 13

sms za 33 zł

"To jest żerowanie na nieświadomym użytkowniku"

 

Dokładnie tak. Problem polega na tym, że tym "żerującym" jest nie tylko nieuczciwa firma "oferująca" (czytaj: naciągająca na) usługi premium, ale także operator, który pełni rolę kompletnie niefrasobliwego pośrednika - i który (mówiąc szczerze) udaje tylko, że sprawę kontroluje, a w rzeczywistości na niej zarabia.

 

(edit): dotyczy to oczywiście wszystkich operatorów, nie tylko Orange.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32763
  • 38682
  • 1387

sms za 33 zł

Nawet ukryty kod nie wpisze za użytkownika kodu. Od listopada 2019 sam guzik nie wystarczy do aktywacji usług elektronicznych. PIN musiał być wpisany.

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 19542
  • 56539
  • 768

sms za 33 zł

Nie wiem jak obecnie Orange podchodzi do takiego tematu, bo już dawno nie miałem podobnej sytuacji, ale jak się zdarzyło, to jednorazowo udało Orange w drodze wyjątku zwracał płatność za usługi premium. Magenta w podobnej sytuacji odpowiedział, że reklamacja jest niezasadna, dalsze postępowanie proszę kierować na drogę sądową.