Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Wymiana telefonu?


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Wymiana telefonu?


Piotrekk85 napisał(-a):
W przypadku zamówienia przez internet z odbiorem w salonie tryb odstąpienia nie przysługuję.
Zakup był realizowany w siedzibie przedsiębiorstwa.
Kolejny raz podkreślę, że aneks to nie to samo co umowa. Aneks to zmiana dotychczasowych warunków umowy (a ta na konkretny numer jest jedna).

@Misiek62: wg pierwszego wpisu w wątku jest info o ofercie ratalnej. Tu czynności są rozdzielone. Przy ofercie ratalnej nie otrzymuje się żadnej ulgi na telefon, a jedynie na abonament. Więc rezygnacja z aneksu (wypowiedzenie) nie oznacza rezygnacji z umowy (jako całości), a jedynie unieważnienie ostatniej zmiany warunków umowy.

Teoretycznie można z rezygnować z aneksu, rozwiązań umowę z końcem starej lojalki i płacić same raty.

W sytuacji @KasiA1 odbiór w salonie wyklucza rezygnację z zakupu telefonu.

@KasiA1Jak dla mnie w całej sprawie najistotniejsze jest to że mamy do czynienia z przedłużeniem umowy, jak przypuszczam tuż pod koniec okresu dotychczasowego zobowiązania.Nadal nie wiemy czy ze zwiększeniem abonamentu czy bez. Co do ewentualnej wymiany telefonu też nie mamy jasności czy wiązałoby się to ze zmianą raty na mniejszą czy na większą - ale tu najbardziej obawiam się że nie ma takiego precedensu, więc musieliby się wypowiedzieć prawnicy Orange.

@Piotrekk85A propos prawników, podjąłbym dyskusję czy taki aneks to umowa zawarta na odległość czy nie - to że odbiór, podpisanie w salonie - widziałbym analogię z wizytą kuriera - odbierasz, podpisujesz... istotą sprawy jest to że warunki umowy zostały określone przez internet - więc chyba jednak na odległość. A jeśli tak, to kwestia terminu... i obawa, że w przypadku rozwiązania umowy mogłoby dojść do utraty numeru.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Wymiana telefonu?

@Misiek62: no nie, bo w przypadku oferty komórkowej zamówienie i oferta na stronie www nie jest ofertą w ramach kc. Są w stopkach informacje.
Poczytaj regulamin sklepu http://www.orange.pl/binaries-http/141222/PL/Binary/1622/1660945.pdf
" W przypadku odbioru osobistego w salonie Orange Klient zawiera Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub Umowę sprzedaży bezpośrednio w salonie Orange, co nie stanowi zawarcia umowy na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta. W konsekwencji do umów zawartych w Salonie Orange nie stosuje się prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w punkcie VII niniejszego Regulaminu. "

Bo za tym poczytaj też regulamin sprzedaży ratalnej w Orange. Nawet jeśli ktoś ma niespłacone raty, a przedłuża umowę przed spłaceniem starych rat, to nawet jeśli przedłuży umowę i wejdzie nowy abonament, spłaca wtedy dwie raty zgodnie z odpowiednimi harmonogramami. To nie jest tak, że stary abonament się kasuje. Teoretycznie jak pisałem ktoś może zrezygnować z umowy, to raty za sprzęt zostają.

 

edit: ten dokument nie reguluje aneksów, niestety na stronie www nie znalazłem regulamin do aneksów (może jest, ale wyszukiwarka mi nie znalazła), ale tam jest powielony ten zapis


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Wymiana telefonu?


Piotrekk85 napisał(-a):

@Misiek62: no nie, bo w przypadku oferty komórkowej zamówienie i oferta na stronie www nie jest ofertą w ramach kc. Są w stopkach informacje.
Poczytaj regulamin sklepu http://www.orange.pl/binaries-http/141222/PL/Binary/1622/1660945.pdf
" W przypadku odbioru osobistego w salonie Orange Klient zawiera Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub Umowę sprzedaży bezpośrednio w salonie Orange, co nie stanowi zawarcia umowy na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta. W konsekwencji do umów zawartych w Salonie Orange nie stosuje się prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w punkcie VII niniejszego Regulaminu. "


@Piotrekk85dlatego napisałem "że dyskutowałbym", wiesz jednostronne oświadczenie Orange wcale nie oznacza, że zawsze ma rację 😉 wystarczy poczytać o klauzulach abuzywnych.

O sprzedaży ratalnej się nie wypowiadam, bo to trochę inna kwestia, oczywiście przyznaję Ci rację, że spłacić trzeba. Dlatego też pisałem, że nie wiemy na jakim etapie umowy był aneks, więc trudno rozstrzygać czy i jak można odstąpić od kontynuowania umowy...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Wymiana telefonu?

Jeśli akceptujesz coś co jest wyłączone z kc, to się na to godzisz.
Poza tym nie ma odstąpień od aneksu (w żadnej firmie i nie tylko w branży telekomunikacyjnej) - jeśli chodzi o "14 dni".

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Wymiana telefonu?


Piotrekk85 napisał(-a):
Jeśli akceptujesz coś co jest wyłączone z kc, to się na to godzisz.
Poza tym nie ma odstąpień od aneksu (w żadnej firmie i nie tylko w branży telekomunikacyjnej) - jeśli chodzi o "14 dni".

 

@Piotrekk85  przecież tu nie chodzi o akceptowanie przez klienta wyłączenia przepisów  Kodeksu cywilnego, NIKT nie ma prawa tego robić, w żaden sposób pozaustawowy nie wolno pogarszać uprawnień klienta, można je co najwyżej czynić korzystniejszymi np. w gwarancji.
Co innego twierdzenie iż coś co jest przedstawiane przez przedsiębiorcę nie jest ofertą, tylko informacją handlową. Uznanie czegoś za ofertę oznacza związanie przedsiębiorcy warunkami zawartymi w ofercie... oczywiście przez określony czas, ale jednak... i w takiej sytuacji mogą po stronie przedsiębiorcy powstać problemy, bo np. nie jest gdzieś w stanie świadczyć usługi opisanej w "ofercie", albo zabraknie jakiegoś telefonu czy innego urządzenia... Po to stosuje się taki zabieg iż publikowane są tylko informacje handlowe. Ofertę masz np. w dokumencie adresowanym do konkretnego klienta, z określoną datą i warunkach - zobowiązaniach obu stron w sytuacji przyjęcia takiej oferty przez klienta.

 

 

PS. Pisząc "klienta" mam na myśli konsumenta czyli osobę która zawiera umowę kupna albo o usługi (albo o oba świadczenia) na użytek osobisty - prywatny.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Wymiana telefonu?

Ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Zostaniemy przy swoim. Dajesz tylko Kasi złudną nadzieję, że może odstąpić.